اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/10/19    کد خبر: 15727370   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

سید اشرفی خبرداد؛

برگزاری اولین المپیاد علمی، مهارتی آزاد کشور در استان البرز

برگزاری اولین المپیاد علمی، مهارتی آزاد کشور در استان البرز

  رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور گفت: اولین المپیادهای علمی و مهارتی آزاد کشور با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی در استان البرز برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از تهران، سید اسماعیل سید اشرفی  در این زمینه گفت: کانون آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور با همکاری مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش فنی وحرفه ای در سطح ملی ، اولین المپیاد علمی و مهارتی آزاد کشور را با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی از ۲۳ تا ۲۸ دی ماه جاری در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور واقع در استان البرز برگزار خواهد کرد.
وی افزود: این المپیاد در دو بخش مسابقات مهارتی و مقالات علمی برگزارخواهد شد که بخش مقالات علمی در دو حوزه گیاهان دارویی و سلامت زیستن وحوزه بهداشت مراقبت وزیبایی اجرا و داوطلبان می‌توانند مقالات خودرا ازطریق پایگاه رسمی کانون ارسال نمایند.
رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: در بخش مسابقات مهارتی نیز در رشته های صنایع غذایی و آشپزی ، طراحی دوخت و صنایع پوشاک ، بهداشت و ایمنی ، فناوری اطلاعات و رباتیک ، مراقبت و زیبایی ، طلا و جواهر سازی ، صنایع دستی (شاخه دوخت های سنتی) شرکت کنندگان به رقابت خواهند پرداخت.
وی یادآور شد: در این رویداد ملی که برای اولین بار در سطح کشور خواهد بود ، عموم مدیران و مربیان آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای کشور ، فعالان حوزه های صنفی و خدماتی مرتبط با رشته های اشاره شده ، دانشجویان و دانش آموزان ، نخبگان دانشگاه های سراسر کشور می توانند در این مسابقات شرکت کنند.
سید اشرفی خاطر نشان کرد: شرایط سنی در این مسابقات آزاد است و همه کسانی که دارای توان علمی و مهارتی هستند می‌توانند شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از برگزاری این المپیاد ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی در کشور است گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، همه مسئولان اذعان دارند که کلید توسعه پایدار کشور و حل معضل اشتغال، مهارت آموزی و آموزش های فنی حرفه ای است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد و ما به عنوان کسانی که رسالت آموزش های مهارتی کشور را در خانواده آموزش های فنی و حرفه‌ای چه در بخش خصوصی و چه دولتی برعهده داریم فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرا خواهیم کرد و سخنان وی چراغ راهمان برای این کار است و این رویداد ملی که در قالب رقابت های سالم برگزار خواهد شد ، گامی بلند برای رسیدن به جایگاهی بالا در حوزه آموزش کشور است و ما بر این باور هستیم همانگونه که دانشگاه های نسل پنجم در دنیا پایه مهارتی را انتخاب کردند در کشور ما نیز باید این اتفاق بیفتد و شاهد رشد کشور و توسعه فناوری باشیم.
رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد: ما بر این باور هستیم که همه آموزش ها چه دانش محور و‌ چه مهارت محور برای تعالی جامعه لازم است ، اما آنچه که در کنار دانش موجب تعالی منابع انسانی کشور است توان مهارتی است ، بنابراین ما باید به عنوان کسانی که رسالت اجرای آموزش های مهارتی را داریم در این عرصه پیشگام باشیم و این اقدام اولین گام بزرگ ما خواهد بود.
وی افزود: برای ترغیب جوانان شایسته که هدف غایی ما پویایی و سلامت روانی آنها است، به دنبال این هستیم که جوانان کشور با داشتن شغل متناسب با توانایی های خود به جای اینکه سربار جامعه باشند پیشرو و لوکوموتیو حرکتی جامعه باشند ، لذا جوایز بسیار نفیسی در این مسابقات برای ایجادانگیزه آنان در نظر گرفته شده است.
سید اشرفی گفت: از ویژگی های بارز این المپیادملی این است که فرصتی بسیار مناسب و ایده آل برای دیده شدن و برندسازی شرکت کنندگان است تا بتوانند در مشاغل مورد نظر خود مشغول به کار شوند.
رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: حتی افراد شاغلی که در حوزه های تولیدی، صنفی وخدماتی هستند با شرکت در این مسابقات می‌توانند به توسعه‌ فردی و برند سازی خودشان کمک کنند ، زیرا رسانه های مختلف این رویداد را پوشش خبری خواهند داد و جوایز آنها در مقابل مقامات رسمی و بلند پایه کشور اهدا خواهند شد.
وی ادامه داد: کسانی که به مهارت های آموزشی علاقه مند هستند و مایلند تجارب خود را در اختیار دیگران بگذارند این عرصه فرصتی مغتنم است که خودشان را به جامعه مهارتی معرفی کنند تا از ظرفیت های آنها استفاده شود و بنده در اینجا از همه کسانی که در این زمینه توانایی دارند دعوت میکنم که حضور داشته باشند تا با قدرت بیشتری گام بردارند و معرفی جوانان شایسته و لایق از جمله اهداف ما می باشد.
سید اشرفی در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که تمایل دارند در این رویداد شرکت کنند می‌توانند از طریق سایت رسمی کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای کشور به آدرس www.irankanon.ir وارد شوند و تا تاریخ ۲۰ دی ماه ثبت نام کنند ، تمام اطلاعات لازم در مورد کلیه رشته ها و حرفه ها و نحوه ثبت نام در این سایت می باشد.


مرتبط با جغرافیای تهران با کلید # #مهارت #فنی #حرفه ای #مردم #ایران #جویا #ایران
ما را دنبال کنید:
+