اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/9/12    کد خبر: 15727266   در دسته بندی یادداشت نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 23  دقیقه

یادداشت؛

تأملی در برگزاری مراسم رونمایی و تحویل 5 دستگاه اتوبوس در شهر گزبرخوار

تأملی در برگزاری مراسم رونمایی و تحویل 5  دستگاه اتوبوس در شهر گزبرخوار

  فعال رسانه‌ای گفت: شهر گزبرخوار اضافه‌شدن چند اتوبوس یا بعضاً تعمیر اساسی چند اتوبوس را کم و بیش تجربه کرده است و چیز جدید و خارق‌العاده‌ای اتفاق نی افتاده است که مراسم رونمایی و... بخواهد برایش برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، روح‌الله عباسیان جزی فعال رسانه‌ای طی یادداشتی با عنوان «تأملی در برگزاری مراسم رونمایی تحویل 5  دستگاه اتوبوس در شهر گزبرخوار» به شرح زیر آورده است؛


روز گذشته مراسم رونمایی از 2 اتوبوس خریداری شده شهرداری گزبرخوار (با مشارکت دولت) و سه دستگاه اتوبوس بازسازی شده در شهرداری گز برگزار شد.

در این مراسم آقای حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس، آقای کاظمی طباء فرماندار شاهین‌شهر، شهردار و امام‌جمعه شهر گزبرخوار و برخی مسئولین دیگر شرف حضور داشتند.  

نکته قابل‌توجه اینکه در سالیان گذشته، شهر گزبرخوار اضافه‌شدن چند اتوبوس یا بعضاً تعمیر اساسی چند اتوبوس را کم‌وبیش تجربه کرده است و چیز جدید و خارق‌العاده‌ای اتفاق نی افتاده است که مراسم رونمایی و... بخواهد برایش برگزار شود.

ضمن اینکه در گذشته، اتوبوس‌ها بدون تشریفات این‌چنینی و بعضاً فقط با اعلام عمومی، وارد مدار فعالیت می‌شده است.  لازم به ذکر است از این اتوبوس‌ها قبلاً طی مراسماتی در تهران و اصفهان طی ماه‌های گذشته رونمایی شده بود و خبر آن بارها انعکاس داده شده بود.

این دو اتوبوس در شهریورماه تحویل شهرداری گزبرخوار شده بود و قرار بود مهرماه امسال وارد مدار فعالیت شود که حدود سه ماه در شهرداری متوقف مانده بود.  

لازم به ذکر است برنامه‌های نمایشی و تشریفات گونه با فرهنگ انقلابی و جهادی در تضاد است و رهبر معظم انقلاب نیز فعالیت‌های نمایشی مسئولین را تقبیح نموده‌اند. اینکه برای دو اتوبوس خریداری شده - از اموال خود مردم - مراسم رونمایی برگزار شود و ربان بچینند و به قول قدیمی‌ها حلوا حلوایش کنند و مسئولین به‌به و چه چه تحویل همدیگر بدهند و عکس یادگاری با هم با اتوبوس‌ها بگیرند، در شأن نظام اسلامی و مردم و البته مسئولین نیست و با روحیه خدمت بی‌منت به مردم سنخیت ندارد.

شهر گزبرخوار هم روستای دور افتاده پشت کوه قاف نیست که اتوبوس ندیده باشد و برای آوردن اتوبوس به آن بخواهند مراسم جشن و پایکوبی به پا کنند!  

اما در کنار همه این مسئولین حضور آقای حسینعلی حاجی‌دلیگانی و لبخند و تبسم مشفقانه‌اش واقعاً دیدنی بود. جناب آقای حاجی‌دلیگانی، در طی 12 سال دوره نمایندگی تان سهم گزبرخوار از حمل و نقل عمومی, فقط 4 تا اتوبوس بوده است که دو تای آن هنوز نیامده است!

اگر دو اتوبوسی که در اغتشاشات سوخت - و جایگزینی برایش نیامد -  را محاسبه کنیم، فعلاً سهم شهرگز در طی این 12 سال هیچ بوده است!  آقای حاجی‌دلیگانی این شادی و سرور و حضور نمایشی و تبلیغاتی‌تان برای مردم جلوه و شکوهی ندارد! مردم را چه چیز فرض کرده‌اید که برای دادن سهم اندکشان از حمل‌ونقل عمومی، آن هم با تأخیر ۱۴ساله و با مدل قطره چکانی، این‌چنین شکوهمندانه برای رونمایی‌اش غوغا به پا می‌کنید!  

حق مطلب این بود که برای این رنجشی که مردم مستضعف، به علت کیفیت پایین اتوبوس‌ها و تأخیرها و کنسلی‌های مکرر آمدن اتوبوس طی یک دهه اخیر - که مقارن با مسئولیت شما بوده است - صدها باره عرق شرم بر جبین پاک‌کرده و از خجالت آب می‌شدید.

 جناب آقای حاجی‌دلیگانی، چند روز پیش بود که مترو شهر پرند که در 50 کیلومتری تهران است, افتتاح شد. چگونه است که برای شهر گز و منطقه برخوار و شاهین شهر که فاصله آن با مرکز استان اصفهان به مراتب کمتر از این میزان فاصله است, چنین اتفاقی نمی افتد و خبری از مترو نیست؟! آقای حاجی دلیگانی مردم از شما انتظار داشتند برای افتتاح ایستگاه مترو به شهرشان قدم می گذاشتید, نه برای رونمایی از دو اتوبوس جدید و سه اتوبوس تعمیری!

ای کاش این مطلب را متوجه می شدید! اما سخن ما با اعضای شورای اسلامی شهر گز این است که قبل از برگزاری مراسمات اینچنینی, در درجه اول شأن و جایگاه شهر تاریخی گز و قدمت آن را لحاظ کنند, بعد چنین مراسمی را تدارک ببینند.

شما همین که تلاش کرده و خدمتی کرده‌اید، اگر خالصانه و صادقانه بوده باشد، خداوند از شما می‌پذیرد و مردم نیز از آن مطلع خواهند شد. اگر برآیند عملکرد و ثمرات فعالیتتان چشمگیر و قابل‌ملاحظه و پر شمار باشد، مردم نیز دعاگویتان خواهند بود.

لذا به این فکر نیفتید که برای هر فعالیت کوچک و متوسط بخواهید، آن را در بوغ و کرنا کرده و غریو شادی برایش سر دهید! لازم هم نیست مسئولین مختلف را از اطراف و اکناف فرا بخوانید و وقت خود و آنها و بودجه بیت‌المال را صرف نمایش بازی نمایید!

البته برای اقدامات کلان و افتتاح نیازمندی‌های اساسی شهر و اموری که منجر به پیشرفت و افتخار شهر می‌شود، برگزاری مراسم افتتاحیه و... ایرادی بر آن نیست؛ اما انجام این مراسمات برای امور سطحی و ابتدایی، موجب پایین آوردن منزلت شهر و خدای ناکرده وهن مردم می‌گردد که امیدوارم آن را در نظر بگیرید.

ان شاءاله با دوراندیشی و همت مضاعف شاهد پیشرفت روزافزون شهر و میهن عزیزمان باشیم.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #گز #برخوار #اتوبوس #شهرداری #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+