اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/9/10    کد خبر: 15727258   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

با انتشار مطلبی در فضای مجازی؛

ابراز نگرانی رئیس سابق خانه مطبوعات اصفهان نسبت به آینده خانه مطبوعات

ابراز نگرانی رئیس سابق خانه مطبوعات اصفهان نسبت به آینده خانه مطبوعات

  رئیس سابق خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: امیدوارم مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی که همواره کمک‌حال خانه مطبوعات استان اصفهان بوده‌اند، ترتیبی اتخاذ نمایند که انتخابات خانه رأس زمان مقرر و قانونی (انتهای آذرماه) برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، منصور گلناری رئیس سابق خانه مطبوعات استان اصفهان با انتشار مطلبی به شرح زیر در فضای مجازی نسبت به آینده خانه مطبوعات استان اصفهان ابراز نگرانی کرد؛


به نام خدا و سلام بر همکاران محترم

مستحضرید که مدت‌هاست به دلائلی هیچ پیامی در گروه خانه مطبوعات استان اصفهان نداشته‌ام و به قول برخی از دوستان، سکوت پیشه کرده‌ام که مهم‌ترین دلیل خیل پیام‌های بی‌ربط و کشمکش‌های بی‌حاصل در این فضا بوده است.

در ابتدا یادی از گذشته می‌کنم، زمانی که با همیاری مرحوم زنده‌یاد گلشنی، آقایان مجیدی‌نژاد، رضایی، راعی، هادی، جعفری، دهانی و سایر خانه مطبوعات استان اصفهان را تأسیس کردیم، بنایمان بر اتحاد و همدلی و یکرنگی بود تا بتوانیم وضعیت بهتری برای اعضا فراهم کنیم.

آن موقع هم اختلاف سلیقه وجود داشت اما در کنارش حفظ حرمت،احترام و ادب حرف اول رامی زد. در طول ۲۲سال اقدامات بسیاری انجام شد و کارهای زیادی هم بر زمین ماند اما هیچگاه حرمتی شکسته نشد و آبرویی بر زمین نریخت.

گاهی شیشه های خانه از بلندی صدای ما می لرزید اما هیچ گاه نگذاشتیم دل اعضایی که چشم به عمل ما داشتند بلرزد.

هر تشکل با مشکلات و نقیصه های بسیاری روبروست که همه آنها قابل حل است اما اگر بنا بر مچ گیری و لج بازی و خودمحوری باشد مشکلات غامض تر و پیچیده تر می شود.  مشکل اصلی خانه مطبوعات استان اصفهان در این دوره ،غلبه حاشیه بر متن بود.

البته تلاش هایی برای رفع این معضل انجام شد ولی نتیجه بخش نبود.  در این دوره از همان ابتدا یک استعفا ، حاشیه ها را کلید زد و با سیر صعودی ادامه یافت.  هر بار هر اقدامی شد ( مثل جشنواره) آنقدر حاشیه ها جلوه گری کرد که هیچ کس طعم شیرین اقدام رانچشید.

و اما در مورد مدیر محترم خانه(آقای بهروان) که طبیعتا بنده نیز به برخی عملکرد ایشان انتقاد دارم باید گفت ،اشتباه دیگر برخی از اعضای محترم این بود که بجای نقد عملکرد، رو به تخریب شخصیت آوردند که نه منطقی است و نه شرعی.

حتماً دوستان به یاد دارند که پس از کناره‌گیری بنده از مدیریت، فراخوانی عمومی صادر شد تا هرکس توان و آمادگی دارد، برای این مسئولیت داوطلب شود که پس از دو هفته انتظار فقط ۴ نفر داوطلب شدند و پس از گفتگو و اعلام برنامه هر ۴ نامزد، نهایتاً رأی‌گیری شد و جناب بهروان رأی بیشتری را کسب کرد.  

قطعا در کنار فعالیتها و خدمات قابل تقدیر جناب بهروان،عملکرد ایشان همچون همه مدیران،خالی از اشکال نبود،اما باز هم حاشیه ها و حاشیه پردازی ها باعث شد که بجای باز شدن گره ها، چند گره کور دیگر بر آن گره افزوده شود.

همگی مستحضرید که یکی دو ماه دیگر ماموریت این هیات مدیره به پایان می رسد و اعضای محترم از دست امثال بنده آسوده خواهند شد اما اگر بنا باشد رویه رفتار تشکیلاتی ما با همین دست فرمان ادامه پیداکند قطعا و مسلما هیات مدیره بعدی وضعیت وخیم تری خواهد داشت و بعید میدانم عمرش به یکسال هم برسد.

ای‌کاش به حرمت افراد بیشتر احترام گذاشته می‌شد، ای‌کاش جناب بهروان سریع‌تر و بیشتر به طرح و تشریح اقدامات و پاسخ به انتقادات می‌پرداختند، ای‌کاش برخی همکاران در استفاده از واژه‌ها تأمل بیشتری می‌کردند، ای‌کاش همه ما مسئولیت اقدامات و قصورهایی خود را شجاعانه و صادقانه می‌پذیرفتیم و ای‌کاش...

گرچه این آرزوها ، گذشته را تغییر نمیدهد ،اما میتواند چراغی روشن برای ادامه راه باشد.  بزودی هیات مدیره جدید توسط اعضای محترم انتخاب خواهند شد و سکان این کشتی را بدست خواهند گرفت.

کاری نکنیم که این کشتی شکسته و معیوب به دست آیندگان برسد.  خانه مطبوعات یک تشکیلات صنفی است و همه اعضای آن باید آگاه و عامل به رفتار تشکیلاتی باشند. انه می تواندحلال مشکلات اعضا باشد به شرطی که همه اعضا به معنای واقعی میل به پیشرفت داشته باشند و ضمن حفظ حرمت،دلسوزانه نقد کنند،صادقانه نقد پذیرباشندو بجای مچ گیری ،دست گیر یکدیگر باشند.

امیدوارم مسئولان محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که همواره کمک‌حال خانه مطبوعات استان اصفهان بوده‌اند، ترتیبی اتخاذ نمایند که انتخابات خانه را زمان مقرر و قانونی (انتهای آذرماه) برگزار شود تا فرصت برای خدمت گذاری اعضای جدید و تازه نفس فراهم گردد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #مطبوعات #فساد #اصفهان #ایران #جویا #خانه #گلناری
ما را دنبال کنید:
+