اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/8/30    کد خبر: 15727237   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

استاندار اصفهان در همایش شهرداران استان مطرح کرد؛

سرمایه اجتماعی مهمترین مؤلفه جمهوری اسلامی/ تأکید بر نقش تأثیرگذار شهرداران و مدیران شهری اصفهان در تقویت سرمایه اجتماعی نظام

سرمایه اجتماعی مهمترین مؤلفه جمهوری اسلامی/ تأکید بر نقش تأثیرگذار شهرداران و مدیران شهری اصفهان در تقویت سرمایه اجتماعی نظام

  استاندار اصفهان گفت: از مهم‌ترین مجموعه‌ها و نهادهایی که نقش مستقیم در رضایتمندی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، شهرداران و مدیران شهری هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، سه‌شنبه سی‌ام آبان ماه در گردهمایی شهرداران استان، ضمن گرامیداشت ایام میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س)، روز پرستار و هفته بسیج و همچنین تسلیت فرا رسیدن دهه فاطمیه(س)، گفت: در چهل و چند روز گذشته بیش از ۱۳ هزار نفر از مردم مظلوم و بی دفاع غزه در سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: ضمن عرض تسلیت از خداوند متعال طلب می‌کنیم هر چه زودتر نابودی رژیم صهیونسیتی غاصب و شرکای خون‌خوارش را برساند.
استاندار اصفهان در خصوص گردهمایی شهرداران استان، بیان کرد: بی گمان اگر شهرداران به تمام شئونات خدمات شهری در قبال مردم پایبند و اشراف لازم را داشته باشند می‌توانند در رضایتمندی عمومی تأثیرگذار باشند.
مرتضوی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین مجموعه‌ها و نهادهایی که نقش مستقیم در رضایتمندی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، شهرداران و مدیران شهری هستند.
وی ضمن اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی مهمترین مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی است، گفت: بسیاری از کشورهای مختلف در دنیا بر پایه تجهیزات و علوم مختلف قدرت خود را معنا می‌کنند.
استاندار اصفهان افزود: اما از ابتدای انقلاب اسلامی در کشور ما، مردم گرداننده امور بسیار مهم بودند و بر دوش مردم نیز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و از همه گذرگاه‌های سختی که جمهوری اسلامی عبور کرده با اتکاء به مردم عزیز بوده است.
مرتضوی اظهار کرد: شهرداری‌ها نقش ویژه‌ای در این خصوص دارند زیرا بخش‌های مختلف حوزه مأموریت شهری در زندگی مردم دخیل است.
وی تأکید کرد: معتقد هستم اگر حفظ نظام از واجبات است همه شئونی که برای حفظ و تقویت نظام تأثیرگذار است نیز در یک جهاد مقدس فعالیت می‌کنند.
استاندار اصفهان افزود: از این رو از مجموعه شهرداران و مدیریت شهری درخواست می‌کنم در دورانی که اردوگاه دشمن بی وقفه تلاش می‌کند تا هویت مردم ما را تحت تأثیر قرار دهد نگاه ویژه‌ای به حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی داشته باشند.
مرتضوی ضمن اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری، گفت: در این ایام دشمن می‌کند تا مردم را ناامید و دلسرد کند، در این شرایط بایستی هوشیار باشیم و با کسب رضایت حداکثری مردم به بذگزاری باشکوه انتخابات کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حضور باشکوه مردم یأس و ناامیدی را بر اردوگاه دشمن القاء می‌کند و در غیر اینصورت طمع‌ورزی در حیات دشمن گسترده می‌شود.
مرتضوی عنوان کرد: بایستی این نگاه را در جامعه ایجاد کنیم که با حضور پررنگ و معنادار مردم مسیر گفتگوهای بین‌المللی کشور ما با سایر کشورها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: شهرداران در انتخابات دو نقش مستقیم و غیرمستقیم دارند، نقش مستقیم حمایت و پشتیبانی از برگزاری و اجرای انتخابات و نقش غیرمستقیم در عرصه مشارکت همگانی معنا می‌شود.
مرتضوی بیان کرد: این مهم برنامه منظم و کارشناسی شده می‌خواهد، در این راه از نهضت خدمت‌رسانی به مردم غافل نشوید.
وی ضمن اشاره به اینکه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت چهار راهبرد اساسی است که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده، گفت: ما خود را موظف و مکلف به اجرای صحیح این چهار راهبرد می‌دانیم.
مرتضوی در خصوص همکاری شهرداران در اجرای پروژه‌های فیبر نوری، اظهار کرد: انتظار می‌رود شهرداران همکاری و مساعدت لازم را با مدیریت استان داشته باشند تا این خدمات به نحو مطلوب برای دسترسی مردم فراهم شود.
وی با اشاره به نهضت خدمت‌رسانی در فصل سرد سال، گفت: در این راستا نیز تلاش شود حتی کمترین افراد هم در مشقت نیفتند.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #شهرداری #اصفهان #مردم #شاهین‌شهر #ایران #جویا
ما را دنبال کنید:
+