اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/26    کد خبر: 15727137   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام؛

۳۵۰ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۳۵۰ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

  مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: در ایلام حدود ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شهرستان بدره، نورالدین رحیمی مدیرکل بیمه سلامت استان در نشست خبری و با حضور اصحاب رسانه حوزه جنوب استان گفت: سالانه حدود ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان و خرید خدمات سلامت برای بیمه‌شدگان و همچنین ۸۰ میلیارد هزینه خدمت سطح یک می‌شود.


 رحیمی با اشاره به این که هم اکنون  در استان ایلام حدود ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند، افزود: در کل کشور حدود ۴ هزار نیروی انسانی در این نهاد خدمت می‌کنند.

ایشان با بیان این که جمعیتی  بالغ بر ۶۰ درصد  جمعیت کشور از طریق بیمه سلامت خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند، تصریح کرد: در ایلام حدود ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت گروه‌های تحت پوشش بیمه سلامت را شامل صندوق‌های کارکنان دولت، روستائیان و عشایری،  بیمه سلامت همگانی، کمیته امداد، بیمه اتباع بیگانه و  بیمه اقشار  عنوان کرد و گفت: بیشترین جمعیت تحت پوشش را  عشایر و روستائیان که در قالب نظام ارجاع پزشک خانواده خدمات دریافت می‌کنند، تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته سه دهک جامعه تحت پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت قرار داشتند؛ ولی هم اکنون میزان بهره‌مندی دهک‌های جامعه از بیمه رایگان به پنج دهک اول رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان ایلام ۱۷ هزار و ۷۷۳ نفر در سه دهک اول نخست تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند، به‌زودی دهک‌های چهار و پنج نیز از بیمه رایگان بیمه سلامت برخوردار می‌شوند.

رحیمی  یادآور شد: حدود  ۳۰۰ مرکز تشخیص درمانی  در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و سالانه در حدود ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان  و خرید خدمات سلامت برای بیمه‌شدگان و ۸۰ میلیارد نیز هزینه خدمت سطح یک می‌شود.

ایشان اضافه کرد:  ۹۰ درصد هزینه‌های  بستری در بخش دولتی و ۷۰ درصد خدمات درمانی سرپایی  هم پوشش داده و پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: تمام افرادی که دچار ناباروری هستند به بیمه سلامت مراجعه می‌کنند و نشان‌دار می‌شوند و داروهای ناباروری را با تخفیفات ویژه دریافت خواهند کرد و در صورت مراجعه به بخش دولتی ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت خواهد شد و در صورت ارائه اسناد مراجعه به بخش خصوصی طبق تعرفه از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول تأکید کرد: حدود ۱۴۰ پزشک عمومی در ۷۰ مراکز سلامت فعالیت دارند و به بیمه‌شدگان روستایی و عشایر وشهرهای زیر بیست هزار نفر خدمت می‌کنند.

 وی در پایان گفت: در بحث نسخه‌نویسی الکترونیک استان ایلام جزو استان‌های پیشرو است و اولین استان در کشور  در فرایند عدم  نسخه‌نویسی محسوب می شود.

مرتبط با جغرافیای ایلام با کلید # #بیمه سلامت #بدره #ایلام #مردم #جویا #رحیمی
ما را دنبال کنید:
+