اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/14    کد خبر: 15727089   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 53  دقیقه

بسته خبری صدای جویا ؛

جدیدترین اتفاقات ایران و جهان در 24 ساعت گذشته

جدیدترین اتفاقات ایران و جهان در 24 ساعت گذشته

  مهم ترین رویدادهای رسانه های ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از نگاه پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا منتشر گردید.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، چکیده مهم ترین اتفاقات رسانه های ایران وجهان از جمله؛ ایرنا ، ایسنا، فارس، تسنیم، مهر، شرق، کیهان، رویداد۲۴، جماران، عرشه آنلاین، صدای جویا، تابناک، رجانیوز، شفقنا، میزان، آفتاب، تجارت نیوز، اعتماد، موج، ایکنا، رکنا، ایلنا، دولت بهار، ایبنا، اقتصاد آنلاین، صاحب نیوز، نورنیوز، بسیج، حوزه، برنا، اکو ایران، خبر فوری، افکار نیوز، مثلث آنلاین، ورزش سه، نامه نیوز، مشرق، ایمنا، تهران نیوز، قدس، رسالت، نماینده، سلامت و سایر طی ۲۴ ساعت گذشته (سه شنبه 11 مهرماه 1402- 3 اکتبر 2023 میلادی و 17 ربیع الاول 1445 هجری قمری) به شرح زیر می باشد؛


▪️ پرهام یزدانی بازیکن خوش فکر شاهین شهر موفق شد در تورنمت بین المللی اروند آ بادان که مهر ماه 1402برگزار شد مقام اول زیر ۱۸۰۰ را کسب نماید.

▪️ در تاریخ ۶ مهر ماه مسابقات کونگ فو با حضور ۲۵۰ شرکت کننده از ۱۰ شهرستان در چهار رده سنی به میزبانی‌ شهرستان شاهین شهر برگزار شد.

▪️ سازمان هواشناسی: طی روز پنجشنبه در مازندران، گلستان، شرق و شمال خراسان شمالی، اردبیل و گیلان بارش باران، رعد و برق، در برخی مناطق احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود. در این شرایط جوی احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

▪️ رئیس سازمان خصوصی‌سازی: باقیمانده سهام ایران‌خودرو و سایپا نزد دولت بعد از رفع موانع قانونی واگذار خواهد شد.

▪️ عضو کمیسیون انرژی مجلس: هدف‌گذاری برنامه هفتم تخصیص یارانه سوخت به خانواده است نه اعطای سهمیه به خودروها. همه افراد جامعه صرف نظر از اینکه خودرو دارند یا نه، از این یارانه بهره‌مند شده و امکان فروش سهمیه خود را دارند؛ در این فرآیند قیمت بنزین تغییر نمی‌کند.

▪️ فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: شرور مسلح در آتش متقابل پلیس در شهرستان حمیدیه به هلاکت رسید.

▪️ آیت الله نوری همدانی: زمانی می‌توانیم ادعای موفقیت داشته باشیم که فقر ریشه کن شده باشد و مردم در رفاه قرار بگیرند.

▪️ وزیر امور خارجه: با وزیر خارجه مصر دیدار کرده و توافق‌های خوبی انجام داده‌ایم که امیدواریم شاهد یک تحول خوب به‌نفع دو ملت باشیم.

▪️  رهبر انقلاب، صبح امروز: اگر کشورهایی مثل ایران و عراق و عربستان و مصر با هم متحد باشند دولت آمریکا نمی‌تواند در منطقه زورگویی کند.

▪️ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ارتباط با اتهامات مطرح شده علیه وی در خصوص فریبکاری و افزایش املاک و مستغلات خود، وارد دادگاه نیویورک شد.

▪️ ارتش آمریکا به سرقت نفت سوریه با تانکر‌های مملو از نفت چاه‌های استان‌های حسکه و دیر الزور و همچنین وارد کردن تجهیزات بیشتر نظامی به پایگاه‌های غیر قانونی خود در سوریه ادامه می‌دهد.

▪️ عملیات مقاومت فلسطینی‌ها علیه اشغالگران صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن طی بیست و چهار ساعت گذشته نیز ادامه داشت و در این مدت بیست و شش عملیات صورت گرفت و دو صهیونیست هم زخمی شدند.

▪️ کره شمالی ضمن انتقاد از آژانس بین المللی انرژی اتمی، این نهاد را ابزاری در دست آمریکا دانست.

▪️ سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ خودرو زرهی نظامیان اوکراین، ۱۶ سامانه توپخانه از جمله چند سامانه غربی و دو انبار ذخیره مهمات جنگی در مناطق مختلف منهدم شد.

▪️ شماری از مقامات نینوا و منطقه الحمدانیه در پی حادثه فجیع تالار عروسی که بیش از یکصد قربانی به جای گذاشت، از مقام خود برکنار شدند و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند.

▪️ رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات بیش از دو هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.

▪️ رئیسی در نشست با جمعی از استانداران، بر عزل سریع برخی مدیران ناکارآمد در استان‌ها که موجب نارضایی مردم شده‌اند، تأکید کرد.

▪️ سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع اگر بخواهیم یک رقم تقریبی از تعداد طرح‌های نیمه تمام  اعلام کنیم، تقریباً حدود ۸۰ هزار طرح نیمه تمام داریم که اگر با همین شیوه تخصیص اعتبار پیش برویم ۱۰ تا ۱۵ سال اتمام آن‌ها طول می‌کشد.

▪️ وزیر نفت گفت: تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ در پالایشگاه نفت شاهین شهر به ارزش ریالی ۶.۸ همت به بهره‌برداری رسید.

▪️ تیم فوتبال الاتحاد عربستان برای دیدار با فولاد مبارکه اصفهان در زمین بازی حاضر نشد.

▪️ دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الدحیل قطر با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده ایران خاتمه یافت.

▪️ محسن برهانی، دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی نوشت: یک عروسی مختلطِ غیرمسلمانان، در شمال عراق اسیر حریق شد و متاسفانه تعدادی جان خود را از دست دادند.آیت‌الله سیستانی علیرغم تفاوت در دین، در این رابطه پیام داد و با ایشان همدردی کرد؛ این یعنی رابطه پدرانه با یک ملت، حتی اگر برخی موازین را رعایت نکنند.اگر این حادثه خدای نکرده در ایران اتفاق می‌افتاد، احتمالا برای مرده‌ها قرار موقوفی تعقیب صادر می‌شد و زنده‌ها برای مجازات شرکت در مجلس حرام، عازم دادگاه می‌شدند!

▪️ به دنبال اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج)  شبکه سازمان یافته دلالان قاچاق ارز در استان همدان شناسایی و زیر ضربه قرار گرفت.

▪️ معاون عمرانی استاندار اصفهان:

به رئیس‌جمهور گفتیم که پروژه انتقال آب دریا احیاء کننده زاینده‌رود نیست.

▪️ مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ: پروانه خبرنگاری همان آیین نامه کار حرفه‌ای روزنامه نگاری است/ صدور پروانه خبرنگاری خدشه‌ای به آزادی بیان وارد نمی‌کند.

▪️ مجلس تا شنبه تعطیل شد / نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز به بررسی برنامه هفتم توسعه پرداختند و پس از تصویب چند ماده دیگر صحن علنی تا شنبه تعطیل شد.

▪️ آکادمی نوبل روز دوشنبه ۲ اکتبر (۱۰ مهر) جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی سال ۲۰۲۳ خود را به طور مشترک به «کاتالین کاریکو» و «درو وایسمن»، دو پژوهشگر پیشتاز در زمینه فناوری ساخت واکسن کرونا اهدا کرد.

▪️ فرماندار شاهین شهر و میمه خبرداد؛ ابلاغ سند ثبت ملی سربازخانه شهر گرگاب

▪️ تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که «یاسین حسین‌زاده» عامل حمله به سفارت این کشور در تهران به اعدام محکوم شده است.

▪️ مدیر روابط عمومی شورای ملی رقابت گفت: سامانه فروش یکپارچه خودرو همچنان پابرجاست و عرضه محصولات بیشتر از تقاضا شده و در حال حاضر با کمبود تقاضا روبرو هستیم.

▪️  ستاد سوخت کشور: تخصیص سهمیه به خودروهای گازوئیل‌سوز بدون بیمه شخص ثالث ممنوع می‌شود.

▪️ رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات بیش از دو هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.

▪️ ایران تکرار اهانت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.

▪️ مدیر بازاریابی و شبکه فروش ایران خودرو از عرضه بیش از ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو به بازار در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در ۲ ماه اخیر نیز روزانه حدود ۲ هزار دستگاه شماره گذاری و عرضه شده است.

▪️  وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰۰ هزار قطعه زمین در شهر‌ها در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است و تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین هم در روستا‌ها واگذار می‌شود.

▪️ فردوس کاویانی بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت.

▪️ سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت: براساس درصد جمعیت سالمندان؛ گیلان، مازندران، تهران، اصفهان و البرز سالمندترین استان‌های کشور هستند. از نظر تعداد جمعیت سالمندان نیز استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس بیشترین تعداد سالمند را دارند. استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از نظر درصد جمعیت جوان‌ترین استان‌ها هستند.

▪️ روزنامه دنیای اقتصاد: میانگین خرید ماهانه آپارتمان در ترکیه توسط ایرانی‌‌‌ها از ۱۰۰۰ واحد طی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به ۳۱۵ واحد طی سه ماه اخیر رسید.

▪️ رئیس گمرک: هیچ خودرویی وارد گمرکات کشور نشده است! آیین نامه واردات خودروهای کارکرده هنوز در وزارت صمت نهایی نشده است!

▪️ عباس عبدی: داشتن خانه ۲۵متری هزاربار بهتر از نداشتن آن است؛ آنان که در ویلاهای مصادره‌ای زندگی‌ می‌کنند درکی از بی‌سرپناهی نسل جوان ندارند.

▪️ ۳موسسه مالی و اعتباری و یک بانک در آستانه انحلال/ بانک سرمایه و موسسه های ثامن، توسعه و ملل

▪️ فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست تهران: قاچاقچی گونه‌های حیات وحش ملقب به «دکتر عقاب» که به روش‌های مختلف در فضای مجازی اقدام به فروش گونه‌های ارزشمند و نادر حیات‌وحش می‌کرد، دستگیر شد.

▪️  مرکز آمار ایران اعلام کرد: در گروه «نان و غلات» برنج خارجی درجه یک با ٢,٤ درصد و شیرینی خشک با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشتند و بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٢.٨- است. در گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها» گوشت گاو یا گوساله با ٧,٧ درصد، ماهی قزل آلا با ٦.٠ درصد و گوشت گوسفند با ٥.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت و مرغ ماشینی با ٥.٨- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشتند. در گروه «لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به تخم مرغ با ١٠,٠ درصد، شیر خشک با ٦.٠ درصد و کره پاستوریزه با ٣.٨ درصد بوده است. در گروه «قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها» بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شکر با ٤,٦ درصد، قند با ٣.٩ درصد، چای خارجی بسته‌ای و سس گوجه فرنگی با ٣.٦ درصد است.

▪️ پوتین سالروز الحاق مناطق جدید به خاک روسیه را تبریک گفت/ سراسر روسیه از دونباس و مناطق جدید حمایت می‌کند.

▪️ سه روز عزای عمومی در ایالت بلوچستان پاکستان/ طبق آخرین آمار در انفجار انتحاری دیروز، ۵۳ نفر جان باختند و بیش از ۱۲۰ نفر مجروح شدند.

▪️ رهبر انقلاب: رژیم غاصب صهیونیستی، رفتنی است / این سرطان بدست فلسطینیان و نیروهای مقاومت ریشه‌‌کن خواهد شد

▪️ پروفسور امید فرخ‌زاد استاد دانشکده پزشکی هاروارد و برگزیده جایزه مصطفی: پیشرفت‌های ایران در حوزه نانو و پزشکی مایه افتخار است و ایران خیلی از آن چیزی که در ذهن داشتم جلوتر است

▪️ امضای ۷ سند همکاری دانشگاه اصفهان با ۴ دانشگاه مطرح جهان اسلام

▪️ رئیس سازمان بازرسی کل کشور: با ورود سازمان بازرسی به موضوع یکی از قراردادهای مربوط به افزایش تولید نفت در یکی از میادین مشترک، مشخص شد با وجود آنکه پیمانکار به برخی از تعهدات خود عمل نکرده و نتوانسته تولید را به میزانی که در قرارداد وجود داشت افزایش بدهد، اما مبلغ قرارداد را دریافت کرده است. در نتیجه شرکت نفت فلات قاره، حدود ۱۱۰ میلیون و ۲۷۲ هزار دلار (قریب به ۵۲۰۰ میلیارد تومان) از پیمانکار گرفته شد و به بیت‌المال بازگشت. همچنین در موضوع قرارداد منعقده در خصوص انجام تعمیرات بخشی از یکی از پالایشگاه‌های کشور، «مبلغ» و «زمان» اجرای قرارداد کاهش یافت و از این طریق، حدود ۸ میلیون دلار به بیت‌المال بازگشت.

▪️  وزیر کشور هشدار داد :شهرداری‌هایی که تفکیک زباله از مبدا را اجرایی نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

▪️ سخنگوی رزمایش: در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک پهپادی ارتش، پهپاد کمان ۱۹ برای نخستین بار با انجام پرواز به چرخه عملیاتی ارتش وارد و عملیات اخلال هواپایه و اقدامات جنگ الکترونیک نیز در حوزه پهپادی با موفقیت اجرا شد.

▪️ رئیس اتحادیه طلا و جواهر: قیمت طلا حدود ۷ تا ۹ درصد از ابتدای سال کاهش داشته است. سکه تمام هم اکنون حدود ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که نسبت به ابتدای سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.حباب سکه هنوز ۵ میلیون تومان است که خیلی بالاست و بانک مرکزی باید تدابیری بیاندیشد تا این حباب کمتر شود

▪️ مراسم امحای کالای قاچاق کشف شده شامل انواع دخانیات، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی و مکمل‌های ورزشی و مواد بهداشتی امروز برگزار شد.

▪️معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه راداری میان‌برد شهید جلیلوند جزو تجهیزاتی است که برای نخستین‌بار در رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش شرکت دارد و وارد فاز عملیاتی شده است.

▪️ استاندار کردستان گفت: امیدواریم دبیرخانه دائمی جشنواره از فردا در سنندج ایجاد و این جشنواره سالانه با حضور فرهیختگان برگزار شود.

▪️ آئین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سنندج با حضور ۲۵ گروه موسیقی از اقصی نقاط کشور برگزار شد.

▪️ وزیر دادگستری گفت: شوراهای حل اختلاف با اصلاح قانون شوراها به مأموریت اصلی خود که همان صلح و سازش است، باز می‌گردند.

▪️ رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان از مرگ یک کارگر در کارخانه فولاد کویر این شهرستان خبر داد.

▪️ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امروز ۱۳۰۱ قطعه زمین به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذار شد.

▪️ مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت، گفت: بانک مرکزی هیچگونه برنامه‌ ریزی برای استفاده از کارت هوشمند ملی در شبکه پرداخت کشور ندارد چراکه به لحاظ فنی این موضوع امکان پذیر نیست.

▪️ یک مقام مسئول با اشاره به اینکه میانگین تولید چاه‌های نفتی کشور روزانه ۱۵۵۰ بشکه است گفت: با احیای چاه‌های کم‌بازده در سال‌های آتی تولید نفت افزایش خواهد یافت.

▪️ رئیس قوه قضاییه گفت: باید بدون اغماض و چشم‌پوشی با فساد و مفسد برخورد کنیم؛ چه مردم عادی باشند و چه کارگزار حکومتی؛ البته به فساد فردی که کارگزار نظام است باید بیشتر توجه کنیم.

▪️ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۱۱ هزار معلم جدید پرورشی گفت: مربی پرورشی باید ویژگی‌های متفاوت‌تری از سایر معلمان داشته باشد.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #دنیا #اتفاقات
ما را دنبال کنید:
+