اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/5    کد خبر: 15727044   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

شهردار شاهین‌شهر؛

زنده نگه‌داشتن فرهنگ مقاومت در گرو جریان‌سازی است/ مقاومت یکی از موضوعات مهم و کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب است

زنده نگه‌داشتن فرهنگ مقاومت در گرو جریان‌سازی است/ مقاومت یکی از موضوعات مهم و کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب است

  شهردار شاهین‌شهر گفت: آنچه که می‌تواند فرهنگ مقاومت ملت آزاده و همیشه در صحنه ایران اسلامی را در موقعیت‌های مختلف تاریخی زنده نگه دارد همین جریان‌سازی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سعید ابریشمی راد در برنامه سه‌شنبه‌های مقاومت که با حضور سردار ایرج مسجدی سفیر سابق ایران در عراق و مشاور ارشد فرمانده سپاه قدس در تالار شیخ بهایی شهرداری شاهین‌شهر برگزار شد با تبریک ایام مبارک ماه ربیع و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: برنامه‌های سه‌شنبه‌های مقاومت که با همت اهالی فرهنگ و هنر و همراهی فعالین عرصه ایثار و شهادت در شاهین‌شهر برگزار می‌شود در واقع ویژه‌برنامه‌ای برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای هشت سال دفاع مقدس و محور مقاومت است.


وی دلایل نام‌گذاری سه‌شنبه‌های مقاومت را این گونه بیان کرد که سه‌شنبه در نماد آیینی ما به معنی روز انتظار است و دارای یک قداست خاصی است. به همین خاطر این روز را برای پرداختن به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ‌سازی حوزه ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن در بین نسل جوان جامعه قرار دادیم.

شهردار شاهین‌شهر تصریح کرد: موضوع مقاومت یکی از موضوعات مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ ایران اسلامی بوده است و دست کمی قیام تاریخی و سرنوشت‌ساز جهان اسلام که متعلق به حضرت عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در مقابل دنیای کفر و استکبار بوده است ندارد.

وی زنده نگه‌داشتن فرهنگ مقاومت را در گرو جریان‌سازی عنوان کرد و ادامه داد: آنچه که می‌تواند فرهنگ مقاومت ملت آزاده و همیشه در صحنه ایران اسلامی را در موقعیت‌های مختلف تاریخی زنده نگه دارد همین جریان‌سازی است.

ابریشمی راد با بیان اینکه در مقاومت مبارزه نهفته و دارای هدف است، تصریح کرد: مقاومت ریشه در خلق و در امتداد تاریخ است، ضمن اینکه یک جریان مهم فرهنگی است یک ابزار برای رشد و تکامل نیز به شمار می‌آیید.

وی با بیان اینکه بیانیه دوم گام انقلاب همچون منشور دوم کوروش که یک موضوع مهم تاریخ است، تصریح کرد: در انتهای منشور گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده  از همه آحاد جامعه خواسته شده است که برای ایجاد یک تمدن ایرانی - اسلامی نهایت تلاش خود را انجام دهند.

شهردار شاهین‌شهر با اشاره به اینکه مقاومت یکی از موضوعات مهم و کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب است که همگان موظف‌اند برای تحقق آن جریان‌سازی کنند، گفت: حضرت عبدالله الحسین (ع) با ریا و تزویر جنگید نه با کافران و مشرکان به همین خاطر باید واقعه مهمی همچون کربلا در بین نسل حاضر به‌درستی تبیین شود.

وی افزود: سه‌شنبه‌های مقاومت یک شروع و یک بستر بسیار مناسب برای علاقه‌مندان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است که به‌صورت پیوسته ادامه پیدا کند. 

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #اصفهان #شاهین شهر #مردم #ایران #جویا #مقاومت
ما را دنبال کنید:
+