اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: -621/7/8    کد خبر: 15727022   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 32  دقیقه

صدای جویا منتشر کرد؛

چه خبر از ایران و جهان در 24 ساعت گذشته ؟

چه خبر از ایران و جهان در 24 ساعت گذشته ؟

  تیترهای مهم ترین خبرهای نیم روزی ایران و جهان طی ۲۴ ساعت گذشته توسط پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، تیترهای مهم ترین خبرهای جهان، ایران، اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر می باشد؛


▪️  رسانه‌های بین‌المللی با تمرکز بر روی سخنرانی سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران در سازمان ملل محورهای مختلف از صحبت‌های وی را منعکس کردند.

خبرگزاری فرانسه:

ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه (به وقت محلی آمریکا) خواستار پایان تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد و گفت که این تحریم‌ها نتایج مطلوب را نداشته است.

خبرگزاری رویترز:

رئیس جمهوری ایران گفت که ایالات متحده باید حسن نیت و اراده خود برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را که واشنگتن در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، ثابت کند.

روزنامه گاردین:

رئیسی با اعلام غلبه بر تلاش‌های اطلاعاتی ایالات متحده برای از بین بردن حکومت ایران، تاکید کرد که آینده متعلق به کشورهای حوزه جمهوری اسلامی است و دوران غرب به پایان رسیده است.

تارنمای خبری سازمان ملل

به گفته آقای رئیسی، در حالی که نظم نوظهور کشورهای غیرغربی به دنبال روابط نزدیک‌تر اقتصادی و سیاسی با یکدیگر هستند، جهان در حال رسیدن به نقطه تقاطع بحرانی است.

شبکه المیادین لبنان

اقدام رئیس جمهوری کشورمان در بالا بردن نسخه‌ای از قرآن کریم را برجسته کرد و گزارش داد که رئیس جمهوری ایران  با بالا بردن نسخه‌ای از قرآن از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اهانت‌ها علیه قرآن شریف را محکوم کرد.

تارنمای شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر

نیز سخنان رییس جمهوری ایران در مورد کشورهای همسایه را مورد توجه قرار داد و به نقل از رئیسی گزارش داد: از هر دستی که به سوی ما دراز شود، با صداقت استقبال می‌کنیم.

. کاظمی طباء زواره فرماندار شاهین‌شهر و میمه؛ افزایش ۱۰ درصدی مصرف بنزین در شاهین‌شهر/تلاش برای کاهش دغدغه‌های والدین در حوزه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان

.  عامل آتش زدن یکی از مدارس حوزه علمیه کاشان دستگیر شد

 ▪️ ابراز نگرانی ایران از تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌های جدید علیه نهادهای مربوط به ساخت پهپادهای ایرانی خبر داد

▪️ فواد حسین وزیر خارجه عراق نتایج سفر چند روز پیش خود به تهران را ثمربخش توصیف کرد و از روند انتقال گروه‌های مسلحِ تجزیه‌طلب ضد ایرانی از نوار مرزی عراق با ایران به پنج اردوگاه در داخل خاک کشورش خبر داد

▪️ وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد، سیطره اشغالگران اسرائیلی بر خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری را "تروریسم دولتی سازمان یافته" خواند

▪️ روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشت: به رغم وجود بحران نیرو، ارتش رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر ده‌ها افسر را با درجه سرگردی برکنار کرده است

حساب کاربری به سوی آزادی با انتشار ویدئویی نوشت: شهروند زلزله زده مغربی زمانی که متوجه شد طرف کمک کننده اسرائیلی است، نپذیرفت و گفت: «من مسلمانم.. من مغربی ام و با عادی سازی روابط مخالفم»

▪️ آغاز حملات جمهوری آذربایجان به ارمنستان

▪️ در واکنش به اخراج دیپلمات هندی به خاطر قتل هاردیپ سینگ، هند هم دیپلمات ارشد کانادایی را اخراج کرد

▪️ نخست وزیر کانادا ضمن متهم کردن هند به دخالت در قتل رهبر سیک‌های کانادا گفت این موضوع می‌تواند روابط میان اتاوا و دهلی نو را تیره کند

▪️ حزب کارگر انگلیس اعلام کرد در بررسی‌های این حزب آشکار شده است که ۱۲۰ هزار نفر از بیمارانی که در صف انتظار درمان در سازمان ملی بهداشت و درمان این کشوربودند جان باختند پیش از اینکه درمانشان اغاز شود

▪️ بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان در فوجیان چین آغاز به کار کرد

▪️ مسکو تصمیم اتحادیه اروپا برای ایجاد محدودیت سفر اتباع روسی به ۲۷ کشور اروپایی را محکوم کرد

▪️ وزارت بهداشت پرو اعلام کرد: بر اثر سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل دره‌ای ۲۰۰ متری، ۲۴ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند.

▪️ رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل: آنچه تضمین کننده آینده بشری است توجه به ارزش‌های والایی است که انسان را به سوی کمال سوق می‌دهد/ رئیسی در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم، قرآن به دست در مقر سازمان ملل سخنرانی کرد.

▪️ رییس جمهور در دیدار جمعی از رهبران ادیان الهی؛ ظلم صهیونیست‌ها به مظلومان فلسطینی ارتباطی با دین یهود ندارد

▪️ وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای رئیس جمهور با پیگیری‌های ما اعلام کرد مطالبات گندم کاران جزو دیون ممتازه کشور هست و با اولویت اول پرداخت شود، سازمان برنامه و بودجه قول داده تا پایان شهریور پرداخت می‌کنند

▪️ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد پنج‌هزار فرصت شغلی با اجرای طرح‌های فولادسازی سفیددشت، نی ریز، قائنات و نیز سرب و روی مهدی آباد تا پایان امسال خبر داد

▪️ مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران از آزادی ۲۴۱ زندانی جرائم غیرعمد در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد

▪️ تمدید­ هشدار هواشناسی در استان تهران/ بیماران تنفسی در پایتخت از حضور در فضای باز خودداری کنند

▪️ دانش آموزان بهشهری در مسابقات بین المللی رباتیک به میزبانی احمد آباد هندوستان صاحب نشان شدند

▪️ دبیر انجمن جراحان پلاستیک ایران: شکایت‌ها در اعمال زیبایی، ۱۰ درصد افزایش داشته که در نصف آن‌ها قصور پزشکی محرز شده است

▪️ نایب قهرمانی ایران در کشتی آزاد قهرمانی جهان قطعی شد

▪️ پرسپولیس در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر رفت و در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد

▪️ بازی‌های آسیایی هانگژو؛ تساوی تیم فوتبال امید ایران برابر عربستان

▪️ کریستین رونالدو ستاره فوتبال جهان روز سه‌شنبه با­ بانوی کم توان و نقاش ایرانی دیدار کرد.

▪️ رئیس سازمان اموال تملیکی تهران: ۳۵۶ دستگاه خودرو قاچاق در اختیار سازمان قرار دارد که در آینده نزدیک ۱۰۵ دستگاه به مزایده گذاشته می‌شود.

▪️ هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حالی برگزار می‌شود که چهار کشور عضو شورای امنیت، یعنی انگلیس، فرانسه‌، روسیه و چین در این نشست حضور نخواهند یافت و این دوره از مجمع عمومی با حضور سران ۱۹۳ کشور آغاز خواهد شد.

▪️ پرسپولیس در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر رفت و در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد.

▪️ نشست خبری همایش سالک الی الله در خصوص تبیین سیره و اندیشه اخلاقی تربیتی و مهدوی حضرت آیت الله ناصری دولت آبادی در سالن اجتماعات مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد

▪️ با توجه به تقاضای زیاد اعضایی که تاکنون موفق به ثبت نام و بهره مندی از خدمات بیمه درمان تکمیلی نشده‌اند، مهلت نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی ویژه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت عضو صندوق اعتباری هنر که از ۱۸ شهریور در سراسر کشور آغاز شده است، تا پایان روز شنبه اول مهر تمدید شد.

▪️ سردار مرتضی عمومهدی جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ۵۰۰ عنوان ویژه برنامه در سطوح مختلف و با حضور اقشار مختلف به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود افزود: افتتاحیه کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان را خواهیم داشت، این برنامه عصر پنجشنبه_ششم مهرماه_ در گلستان شهدا و از ساعت ۱۶ با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان برگزار می‌شود که به صورت ویدئو کنفرانس در تمام شهرستان‌ها پخش می‌شود.

▪️ سید محمد مسعود معصومی دبیر همایش سالک الی‌الله صبح امروز _چهارشنبه، بیست‌نهم شهریورماه_ در نشست خبری همایش سالک الی‌الله اظهار کرد: این همایش در تبیین اندیشه‌های آیت‌الله ناصری در سه محور اخلاقی، تربیتی و مهدوی در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد و چکیده مقالات در همایش ارائه خواهد شد.

▪️ فرار عوامل اینترنشنال از پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی

▪️ بمناسبت هفته جهانی ناشنوایان نشست خبری اعضای هیئت مدیره انجمن خانواده ناشنوایان اصفهان در محل مجتمع مطبوعاتی استان اصفهان برگزار شد.

▪️ محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس یافته‌های پژوهشی مرگ و میر در بیماران دیابتی با کنترل نمک دریافتی تا ۳۰ درصد قابل کاهش است.

▪️ رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از پیش بینی برداشت یک هزار و ۶۰۰ تن عسل در استان ایلام خبر داد.

▪️ فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: ۴۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در کرمانشاه برگزار می‌شود.

▪️ تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۷۸۶۹.۷ هزار میلیارد ریال می‌باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۷۲۰.۶ هزار میلیارد ریال (معادل ۲۶.۳ درصد) افزایش داشته است.

▪️ دیدار جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس با رهبر انقلاب اسلامی

▪️ سخنگوی دولت در مورد منابع مالی آزاد شده در روزهای اخیر گفت: دو پرونده باز دیگر در حوزه سیات خارجی بسته شد، البته این اتفاق می توانست یکسال پیش رخ دهد و در اغتشاشات سال گذشته نقش آفرینی نمی کردند.

▪️ دومین نشست همدلی اصحاب رسانه با حضور جمعی از جوانان رسانه در کافه رسانه مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.

▪️ زاهدی نماینده مجلس در پاسخ به اظهارات ذوالنوری: خریدن معدل صحت ندارد، جناب آقای ذوالنور با عرض معذرت معلوم میشه اطلاع واثقی از موضوع تاثیر معدل ندارید.

▪️ نماینده مجلس: درخصوص افزایش قیمت بنزین برای سال آینده در بودجه سال 1403 تصمیم خواهیم گرفت؛ یعنی اسفندماه

▪️ جلسه بررسی عملکرد شش ماهه حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر با حضور معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری و جمعی از مدیران مجموعه و نواحی شش گانه برگزار گردید.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+