اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/21    کد خبر: 15726992   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 31  دقیقه

از پایگاه خبری صدای جویا ؛

چکیده مهم ترین اخبار ایران و جهان در 24 ساعت گذشته منتشر شد

چکیده مهم ترین اخبار ایران و جهان در 24 ساعت گذشته منتشر شد

  مشروح مهم ترین خبرهای نیم روزی ایران و جهان طی ۲۴ ساعت گذشته توسط پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مشروح مهم ترین خبرهای جهان، ایران، اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر می باشد؛ 


▪️ معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: اروپا هیچگاه در فهرست سیاه روابط خارجی ایران قرار نداشته و ندارد و به هر میزان که این کشور‌ها آماده نقش‌آفرینی در توسعه کشور باشند با اقبال طرف ایرانی مواجه خواهند شد.

▪️ پلیس رژیم صهیونهیستی با صدها معترض به طرح اصلاحات قضایی در مقابل خانه وزیر دادگستری درگیر شد.

▪️ بارزانی: اربیل به توافق امنیتی بین بغداد و تهران پایبند است.

▪️ سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران به امنیت مرزهای شمالی خود حساس است و تحولات منطقه را با دقت ویژه دنبال می‌کند.

▪️ وزیر انرژی روسیه اعلام کرد کشورش در حال مذاکره با تهران و باکو درباره امکان صادرات ۳۰۰ مگاوات برق از طریق خاک آذربایجان و ارمنستان به ایران است.

▪️ رزمایش دریایی مشترک پاکستان و عربستان به میزبانی ریاض برگزار شد.

▪️ ساکنان استان ننگرهار افغانستان روز دوشنبه در اعتراض به بستن گذرگاه مرزی تورخم از سوی پاکستان تظاهرات کردند.

▪️ اهداف موازی بایدن و نتانیاهو از نشست‌های ریاض و دهلی نو

▪️ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دعوت پوتین به روسیه سفر می‌کند.

️وزیر خارجه آلمان در سفری از پیش اعلام نشده به کی یف رفت.

▪️  لاوروف:اقدام ارمنستان در رزمایش مشترک با آمریکا مایه تأسف است.

▪️ زمین لرزه‌ای به قدرت ۶/۲ ریشتر روز دوشنبه استان مالوکو در شمال اندونزی را لرزاند.

▪️ سیل و توفان در لیبی موجب مرگ دست‌کم ۱۵۰ نفر در این کشور شد. بیشتر این قربانیان متعلق به شهر درنا در شرق لیبی هستند و به گفته امدادگران تعداد قربانیان ممکن است تا ۲۵۰ نفر افزایش یابد.

▪️ رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی: بنده اولین مبارزه‌ی آشکار با رژیم طاغوت را در بیرجند انجام دادم. در ماه محرم سال ۱۳۴۲، یعنی شصت سال پیش. دومین برخورد در زاهدان بود. آن هم در رمضان همان سال ۱۳۴۲

▪️ رئیس جمهور در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش، ساخت ورزشگاه جامع و مجهز در تهران را ضروری خواند و از سرپرست وزارت ورزش و جوانان خواست این موضوع را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌ها پیگیری کند.

▪️ سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی تبعات ناعدالتی در پرداخت حقوق و دستمزد در رشته‌های مختلف پزشکی در نشست روز دوشنبه این کمیسیون خبر داد.

▪️ وزیر علوم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها را سوم مهرماه اعلام کرد و از حضور ورودی‌های جدید در دانشگاه‌ها در هفته سوم مهرماه خبر داد.

▪️ حقوق‌ها در نیمه دوم امسال افزایش نمی‌یابد!

▪️ در جلسه شورای عالی سینما؛طرح احداث شهرک سینمایی دیجیتال تصویب شد.

▪️ سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از نیمه دوم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ابزار پرداخت (پایانه) به پرونده‌های مالیاتی متصل شد.

▪️ حکم جلب برای مقصران حادثه ضرب و شتم معلولان در بوشهر صادر شد.

▪️ جوادی، ملی‌پوش وزنه برداری کشورمان نشان‌های طلای دوضرب و مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را در یک وزن المپیکی کسب کرد.

▪️ تیم ایران با کسب ۳ نشان طلا، ۱ نقره و ۴ برنز به عنوان نایب قهرمانی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان ناشنوای جهان دست یافت.

▪️ تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران با قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی به طور مستقیم راهی مرحله سوم و نهایی انتخابی المپیک در قاره کهن شدند.

▪️ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ما خبر داریم که یک فرایند دو جانبه بین ایران و آمریکا وجود دارد. آمریکا در این مورد به ما اطلاع داده است. آنچه گفتگو یا توافق شده برای ما روشن نیست.

▪️ مسکن ۲۵ متری به هیچ عنوان در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی نیست

▪️ بازارهای روز شهرداری اصفهان شامل بازارهای کوثر، بازار گل و گیاه همدانیان و بازار گیاهان دارویی روز بیست‌وسوم شهریورماه سال جاری هم‌زمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل است و خدمت‌رسانی به شهروندان ندارد.

▪️ حجت الاسلام و المسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی حکمی حجت الاسلام علیرضا ناجی را به سمت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان منصوب کرد.

▪️ جوادی در تلاش سوم وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را انتخاب کرد و با درخششی مثال‌زدنی موفق به مهار آن شد و مدال طلای دوضرب را به خود اختصاص داد.

▪️ سکه امامی ۲۷میلیون و ۹۵۰، قدیمی ۲۵ هزار و ۴۰۰، مثقال طلا ۱۰میلیون و ۱۶۰و گرم طلا  ۲میلیون و ۳۴۵ هزارو ۵۰۰ تومان دلار ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان

▪️ رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران: آمار خودکشی سال ۱۴۰۱ محرمانه است، بر اساس آمارهای رسمی، سال ۹۶ در ایران حدود ۴۶۲۵ اقدام به خودکشی شد. در سال ۱۴۰۰ اما تعداد این فوتی‌ها به ۶۲۴۴ نفر رسید.

▪️ کشف ۴۲ میلیون ارز غیرمجاز در اجرای طرح اربعین، ۴۰ دلال و سوداگر ارزی در این مدت بازداشت شدند.

▪️ رهبر انقلاب در دیدار مردم «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی»: آمریکا قصد دارد که از طریق اختلافات قومی، تفاوت‌های مذهبی و مساله جنسیت و زن، به ایران ضربه وارد کنند، شتر در خواب بیند پنبه دانه‌‌‌/اگر مصوبات سفر استانی اوائل دهه ۸۰ را دولت‌ها؟ عمل میکردند امروز چهره سیستان و بلوچستان فرق می‌کرد. تنبلی شد، بی‌توجهی شد از طرف بعضی از دولت‌ها. همه کارها و راه‌ها برای تأمین حق مردم زابل در مورد آب باید پیموده شود.

 ▪️ رئیس اسبق شورای شهر دولت‌آباد؛ مصلحت‌گرایی و منفعت‌طلبی بزرگ‌ترین دلیل انتقاد نکردن از نماینده برخوار

▪️ یادداشت؛ تأملی بر جوابیه دفتر حاجی‌دلیگانی به یک یادداشت

▪️ نماینده دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: محور اندیمشک – دهلران و مهران به دلیل دوطرفه بودن به عنوان جاده مرگ از آن یاد می‌شود و حدوداً ۳۰ درصد از جمعیتی که از سمت مرز مهران به عتبات می‌روند و سالانه شاهد حوادث و تصادفات جاده‌ای و دلخراش بوده‌ایم که متأسفانه در این ایام نزدیک به ۲۰ نفر از هم وطنان جان خود را در این جاده از دست دادند.

▪️ لباس فرم برای مقاطع اول تا سوم ابتدایی با گلدوزی ۴۲۱ تا ۴۶۵ هزار تومان و برای مقاطع چهارم تا ششم ۴۴۴ تا ۴۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود. کسی حق فروش لباس‌های فرم با قیمتی بالاتر از ۴۹۰ هزار تومان را ندارد.

▪️ فرمانده سابق سنتکام: موضوع هسته‌ای ایران مهم است اما مسئله‌ای که امروز ما را تهدید می‌کند، توانایی موشکی آن‌ها است.

▪️  ️بر اساس این اطلاعیه که به مشاهده آسوشیتدپرس رسیده، اجازه انتقال ۶ میلیارد دلار پول مسدودشده ایران از کره جنوبی به قطر، ذیل توافق مبادله زندانیان بین تهران و واشنگتن صادر شده است.

▪️ قدرت حسنقلیف نماینده مجلس جمهوری آذربایجان خواستار تغییر نام کشورش در تغییرات قانون اساسی به « آذربایجان شمالی » شد!

▪️ محمدجواد شمسی پور به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان کوهپایه معرفی شد.

▪️ ئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز در دستور کار دستگاه قضائی استان اصفهان است.

▪️ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از کشف ۵۷ کیلو و۸۰۰ گرم حشیش و ۲۵ کیلو تریاک در عملیات مشترک با پلیس استان گلستان خبر داد.

▪️ سخنگوی دولت روسیه بدون اشاره به زمان و مکان دقیق اعلام کرد که سران روسیه و کره شمالی در روزهای آینده در شرق دور روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

▪️ منابع خبری عبری زبان گزارش دادند که هکرها بیش از ۳۰ شرکت «اسرائیلی» را هک و از دسترس خارج کرده‌اند.

▪️ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از شهریور امسال خبر داد.

▪️ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تحویل نامه کتبی معرفی کیومرث هاشمی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

▪️ وزیر اطلاعات از کشف و خنثی‌سازی ۴۰۰ بمب در مدت اخیر خبر داد و گفت که ۴۰ بمب برای انفجار در ایام محرم طراحی شده بود.

▪️ وزیر کشور در نامه‌ای به استاندار آذربایجان غربی، تغییر نام برخی عناصر تقسیمات استان آذربایجان غربی و تبدیل روستای واحد به نام «زولابهیک» را ابلاغ کرد.

▪️ استاد فلسفه اسلامی و ادبیات عرفانی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: از منظر فرهنگی نمی‌شود ایرانِ مادر را به فراموشی سپرد و تاجیکستان را از آن جدا کرد چراکه زادگاه زبان فارسی آن دیار است.

▪️ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات صنعت CNG (گاز طبیعی فشرده) در کشور بومی سازی شده است.

▪️ دبیر کانونهای خدمت رضوی شاهین شهر و میمه گفت: بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام(ص)و شهادت امام حسن مجتبی (ع)و همچنین امام رضا (ع) در پایان ماه صفر توسط  دبیرخانه کانون های خدمت رضوی شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار می شود.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #بانوان #استانداری اصفهان
ما را دنبال کنید:
+