اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/19    کد خبر: 15726982   در دسته بندی یادداشت نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 20  دقیقه

یادداشت؛

به تکرار حاجی‌دلیگانی رأی خواهم داد به‌شرط پاسخگویی به این سؤالات

به تکرار حاجی‌دلیگانی رأی خواهم داد به‌شرط پاسخگویی به این سؤالات

  خبرنگار و فعال رسانه‌ای گفت: به تکرار مجدد حاجی‌دلیگانی رأی خواهم داد به‌شرط اینکه پاسخگوی این سؤالات باشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی با عنوان «به تکرار حاجی‌دلیگانی رأی خواهم داد به‌شرط پاسخگویی به این سؤالات» خطاب به حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده کنونی شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی آورده است؛


در حاشیه یکی از افتتاحیه‌های هفته دولت در شاهین‌شهر خدمت آقای حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس رسیدم تا از وی چند سؤالی داشته باشم، نماینده بعد از سلام و علیک سردی که با بنده خبرنگار داشت از زیر عینک با نگاهی در چشم من و سپس رکورد ضبط صدای خبرنگاری دقیقاً این عبارت را بیان کرد؛

اعوذبالله من الشیطان الرجیم/ بسم‌الله الرحمن الرحيم/ و سلام علیکم و رحمت‌الله وبرکاته

اما به‌راستی در جایگاه یک خبرنگار چه سؤالاتی از آقای حاجی‌دلیگانی می‌خواستم بپرسم و چرا به این پاسخ برخورد کردم.

واقعیت ماجرا این هست که آقای حاجی‌دلیگانی به‌خوبی می‌داند بنده نزدیک به هشت سال هست منتقد سرسخت و دلسوزانه برخی رفتارهای سیاسی و اقدامات اطرافیان وی بخصوص در حوزه انحصارگرایی بوده و هستم.

و بارها هم از طریق راه‌های ارتباطی مختلف چه پیامک، چه یادداشت و چه گزارش این انتقادها را تلاش کرده‌ام به گوش وی برسانم.

حتی در بسیاری از موارد جریانات مختلف انقلابی، عدالت‌خواه و مطالبه‌گر در حوزه انتخابیه دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار این انتقادات را تایید و حتی در میدان عمل نیز حمایت کرده‌اند.

اما امان از غفلت و بی‌توجهی و پشت گوش انداختن بسیاری از مطالبات مردمی و جریانات انقلابی که در زمان انتخابات سرمایه اصلی آقای حاجی‌دلیگانی بوده‌اند، امروز موجب شده اند با تلاش و هم‌اندیشی به فکر گزینه «تغییر و تحول» باشند و برای این اتفاق اجماع خوبی نیز صورت گرفته است؛ اما فعلاً گزینه‌ای که بر روی آن اجماع کنند و امسال از حوزه انتخابیه یاد شده راهی مجلس دوازدهم نمایند تا این لحظه که در جریان هستم به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. و این خبر ممکن است برای آقای حاجی دلیگانی که دوباره به صحنه آمده است خوشحال‌کننده باشد.

خلاصه هنگامی که نماینده مدعی مردمی‌بودن حاضر نیست به سؤالات بسیاری از افکار عمومی  در راستای قانون اساسی و همچنین اصول قانون مطبوعات پاسخ دهد و تنها می‌پندارد که این هم همچون مجلس حق سؤال‌کردن با پر کردن کالابرگ از وزیر یا هر مدیر دیگری با وی هست، در جایگاه یک خبرنگار منتقد چاره‌ای ندیدم جزء اینکه مجدد با رسانه‌ای کردن این سؤالات در آستانه نزدیک‌شدن به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاید با فشار افکار عمومی تن به پاسخ‌گویی و شفافیت دهد هر چند به قول ضرب‌المثل آزموده را آزمودن خطاست.

و اما سؤالاتی که تا این لحظه مورد پرسش بوده است.

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ 12 سال هست که شعارجمع‌کردن صفوف را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌دهید و با ابزار رسانه عنوان می‌کنید که این صفوف در شأن و منزلت مردم نیست؛ اما در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی موسوم به حماسه سوم به وفور مشاهده می‌کنم  که در چهار فصل سال مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار باید برای پیگیری و حل مشکلاتشان جلوی دفاتر شما صف بکشند به نظر شما ریشه این مشکل کجاست؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ 12 سال هست که نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار هستید و امسال نیز برای بار چهارم نام‌نویسی کرده‌اید بفرمایید در طول این مدت‌زمان مهم‌ترین دستاوردهای جنابعالی برای پیشرفت و آبادانی دو شهرستان چه چیزی بوده است؟

جناب آقای حاجی دلیگانی؛ چرا با وجود هشدارهای جریانات مختلف خیرخواه از جمله؛ انقلابی، عدالت خواه و حتی برخی خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و در ادامه اقشار و اصناف مختلف در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی در حوزه رئیس دفتر و همچنین داماد وی همچنان بر حفظ این بازیگران سیاسی اسرار و تاکید داشته اید؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ شما که طی سال‌های گذشته برای دیده‌شدن در مناظرات تلویزیونی سریع در شبکه‌های مختلف صداوسیما حاضر می‌شدید چرا امروز چند جوان نخبه که مدعی رقابت انتخاباتی با شما هستند و شما را دعوت به مناظره در اذعاهان عمومی و با حضور رسانه‌ها می‌کنند حاضر به حضور و پاسخگویی نیستید؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ شلوغی دفترتان در روزهای ملاقات مردمی در سطح دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار واقعاً نشان چیست؟ آیا واقعاً فکر می‌کنید این مردم برای دیدار و خوش‌وبش و عرض ارادت و اعلام وفاداری برای تکرار وکالت نمایندگی در دفتر شما حاضر می‌شوند یا موضوع چیزی دیگری است؟ لطفاً اطلاع‌رسانی بفرمایید تا بدانیم برداشت و نظر شما چیست؟ در ادامه آیا به این نتیجه نرسیدید که ملاقات‌های مردمی با صف‌های طولانی نشان از این دارد که یک جای کار می‌لنگد؟ آیا صف‌های طولانی در دفاتر شما نشان از پرکاری شماست یا نشان از این است که کار مردم در دستگاه اجرایی مربوطه انجام نمی‌شود و مردم برای حل مشکل باید دنبال به توصیه یا نامه یا گرفتن یک تسهیلات گره‌گشا باشند؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ لطفاً به این پرسش پاسخ دهید همانگون که مستحضر هستند هر ساله منابعی در اختیار نماینده مجلس جهت هزینه برای رشد و آبادانی حوزه انتخابیه قرار می‌گیرد لطفاً بفرمائید بگویید در طی این 12 سال خدمت شما این منابع را اگر گرفته‌اید کجا هزینه کرده‌اید و خروجی آن چه چیزی بوده است؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ در طی این 12 سال وکالت شما هم با دولت‌های همسو و هم غیر همسو مواجه بوده‌اید و بارها و بارها در مجلس و در حوزه‌های مختلف مشکلات مردم به‌خصوص در حوزه مسائل اقتصادی را بیان کرده‌اید؛ اما بر اساس آمارهای نهادهای مختلف هر روز سفره مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار نسبت به گذشته کوچک و کوچک‌تر شده  و شما به برکت همین مردم بزرگ و بزرگ‌تر  شده‌اید، چرا تاکنون این نطق‌های کوتاه و بلند شما برای سفرهای خالی و یارانه‌ای مردم دستاوردی نداشته است؟ ایراد کار کجاست؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ بدون شک همان گونه که می‌دانید داشتن تخصص در کمیسیون‌های مختلف مجلس یک اصل مهم و اساسی است، اما هم اکنون مشاهده می‌کنیم شما عضو کمیسیون قضائی مجلس هستید لطفاً بفرمایید بر اساس چه مدرک دانشگاهی، تخصص یا سابقه قضایی عضو کمیسیون مربوطه شده‌اید؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ یکی از اقدامات پشت پرده سیاسی که امروز توسط برخی اطرافیان شما شاهد هستیم ترویج انحصارگرایی مطلق و حذف رقیب و منتقد است، اگر معتقد به اصول قانون اساسی و اصل مهم دموکراسی هستید چرا باید این‌گونه باشد؟ یا نه چون در عالم جنگ سیاسی و تمدید یک کرسی مجلس تا بوده، همین‌گونه بوده است؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ همان گونه که به‌خوبی می‌دانید 181 نفر برای رقابت با شما در دوازدهمین دوره انتخاب مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده‌اند که نسبت به گذشته نشان دهند رشد چندین برابری می‌دهد تحلیل شما از این اتفاق چه چیزی می‌تواند باشد؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ شما که مدعی هستید هیچ نماینده نسبت به شما برتری ندارد حداقل در حوزه استان اصفهان، لطفا به این پرسش پاسخ دهید چرا در مقابل دعوت به مناظره و پرسش منتقدان، سایر کاندیداهای انتخاباتی و دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های حوزه انتخابیه لبیک نمی‌گویید؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ با وجود پیگیری‌های مکرر شما در خصوص مشکل آلودگی هوا، فرونشست زمین، پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره بخصوص در سطح شهرستان برخوار، صنایع، اصناف، کشاورزان، کاهش فقر، کاهش اتباع بیگانه، مسکن، شهرستان نشدن بخش میمه، و غیره و غیره مجدد در سطح حوزه انتخابیه هر روز شاهد افزایش این مسائل و مشکلات هستیم؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ نزدیک 12 سال هست به قول تیم رسانه‌تان مسئولان مختلف از رئیس‌جمهور گرفته تا وزیر، معاون وزیر، نماینده مجلس و غیره و غیره به دعوت شما به حوزه انتخابیه تشریف آورده‌اند؛ اما می‌توانید خروجی و دستاورد این سفرها و مصوبات آن را برای مردم تشریح بفرمایید؟ در صورت زیاد بودن دستاوردهای این 12 سال خدمت جنابعالی بنده از هم اکنون اعلام آمادگی می‌کنم حاضرم تا زمان برگزاری انتخابات به شرطی که تبلیغ انتخاباتی تلقی نشود آن را پوشش رسانه‌ای دهم.

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ در سطح ملی ممکن هست بفرمایید بهترین قانون یا طرحی که به‌واسطه جنابعالی به تصویب رسیده است و برای بزرگ‌شدن سفره‌های مردم بخصوص مستضعفان و کوخ‌نشینان نتیجه‌ای داشته چه چیزی بوده است؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ به نظر شما اگر فرد دیگری امسال به‌جای شما به‌عنوان پیروز انتخابات معرفی شود و مردم بعد از 12 سال با شما خداحافظی کنند آیا تمام آموخته‌ها و تجربه‌های خودتان را در اختیار او قرار خواهید گذاشت؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ زمانی که در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حضور داشتید کم‌تر مشاهده می‌کردیم که به عملکرد دولت انتقاد کنید؛ اما بعد از کنار گذاشتن از هیات رئیسه شاهد هستیم که موجی از انتقاد علیه دولت در حوزه مختلف به راه انداخته‌اید به نظر شما این عملکرد دوگانه نیست؟

جناب آقای حاجی‌دلیگانی؛ 12 سال هست از ظرفیت رسانه و خبرنگاران برای رسیدن اهداف و مقاصدتان استفاده می‌کنید، لطفاً بفرمایید بگویید تاکنون از خبرنگاران حوزه انتخابیه، استان و کشور چه حمایتی انجام داده‌اید؟

و اما در پایان جناب آقای حاجی‌دلیگانی روحیه بنده خبرنگار با سایر خبرنگارانی که هر روز به آنها محتوا یا اخبار سرمایه‌ای می‌دهید را به‌خوبی می‌شناسید، اگر در یک فضای کاملاً منطقی بر اساس قانون مطبوعات به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهید به‌گونه‌ای که اقناع کننده باشد بدون شک به تکرار مجدد شما به‌عنوان یک شهروند رأی خواهم داد و گرنه با توکل بر خدا و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مسیر انتقاد را از شما و بازیگران سیاسی اطراف شما بدون هیچ‌گونه ترسی تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهم داد.

جناب آقای حاجی‌دلیگانی به قول ضرب‌المثل آنکه را حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #حاجی دلیگانی #سیاست #مجلس
ما را دنبال کنید:
+