اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/11    کد خبر: 15726936   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 40  دقیقه

در 24 ساعت گذشته؛

آخرین خبرهای ایران و جهان در صدای جویا منتشر شد

آخرین خبرهای ایران و جهان در صدای جویا منتشر شد

  مهم ترین خبرهای نیم روزی ایران و جهان طی ۲۴ ساعت گذشته توسط پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش رسانه صدای جویا از اصفهان، آخرین خبرهای ایران و جهان در 3 شهریورماه 1402 بدین شرح می باشد.


رئیس جمهور در نشست گروه «بریکس» در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی فواید عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در بریکس را تاریخ ساز توصیف کرد و گفت: این اقدام فصلی نو را در عرصه بین المللی رقم خواهد زد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر هند در حاشیه نشست سران بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی دیدار و بر گسترش روابط تاکید کردند .

باقری: آزادسازی پول‌های ایران در عراق آغاز شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی طرح‌های مسکن گفت: صد هزار طرح مسکن ملی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: کسی که خشونت و شرارت می‌کند باید هیمنه‌اش در جامعه شکسته شود و به همه اطمینان می‌دهم، که در مقابله با هنجارشکنان کوتاه نخواهیم آمد.

سازمان هواپیمایی کشوری با هدف جلوگیری از فعالیت سودجویان و سوداگران در ایام اربعین، ۱۶ شرکت هواپیمایی مورد تأیید برای تهیه بلیت اربعین را اعلام کرد.

بانک سپه به منظور ارائه خدمات مطوب‌تر به زائران اربعین حسینی، ۱۱۱ شعبه خود را برای فروش ارز اربعین در روز جمعه (فردا) سوم شهریور ماه اختصاص داد.

وزیر بهداشت از روند خدمات رسانی به زائران در شلمچه بازدید کرد/ پایانه مرزی مهران امروز مملو از زائران اربعین حسینی شده است.

بهره برداری از نخستین خط تولید ماده اولیه انسولین در کشور

هفته سوم لیگ برتر فوتبال؛ توقف خانگی پرسپولیس مقابل ذوب آهن

۲ فوتی و ۵ مصدوم در اثر نشت گاز در پالایشگاه خانگیران سرخس

فرانس ۲۴ موضوع عضویت ایران در کشور‌های عضو گروه ‌بریکس را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد این یک موفقیت راهبردی برای دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ایران است.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی از توافق سران بریکس درباره بیانیه پایانی نشست خود در پایتخت این کشور با عنوان اعلامیه ژوهانسبورگ خبر داد و گفت: سران بریکس با پیوستن ۶ کشور به این گروه موافقت کردند.

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به سقوط هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین» رییس گروه واگنر، به بستگان قربانیان این سانحه هوایی تسلیت گفت و قول داد که تحقیقات در این زمینه «تا آخر» انجام می‌شود.

لاوروف: تلاش می‌کنیم بریکس را از سلطه دلار خارج کنیم

کره شمالی اعلام کرد ژاپن باید فورا تخلیه آب آلوده نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را به دریا متوقف کند.

انتقاد چین از موافقت آمریکا با ارسال اسلحه به تایوان به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار

همچنان که بنگلادش امسال با شیوع بی سابقه تب دنگی دست و پنجه نرم می‌کند، بیش از ۵۰۰ مورد مرگ و میر در این کشور جنوب آسیا تا چهارشنبه به ثبت رسیده است.

آمریکا با وجود افزایش مخالفت عراقی‌ها با حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان، همچنان در پی حفظ نیروهایش در خاک این کشور عربی است.

گرمای بی موقع هوا در روز‌های میانی فصل زمستان در نیمکره جنوبی کره زمین از جمله شهر‌های بوئنوس آیرس، سائوپائولو و سانتیاگو تعجب برانگیز شده است.

مقام دوم قاری کشورمان در مسابقات جهانی قرآن کریم

جوزپ بورل فونتِلس، سیاستمدار چپگرا اهل اسپانیا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، احتمالا پس از انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۲۴، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه اصفهان از شرکت پنج هزار و ۶۶۵ داوطلب از این استان در آزمون وکالت در روز جمعه و همزمان با سراسر کشور خبر داد.

امام جمعه موقت اصفهان: آیت‌الله رئیسی وارد آفریقای جنوبی شده و بریکس را امضا کردند. این توافق کمتر از پیمان شانگ‌های نیست و ایران هم به عضویت آن در آمده است.

امام‌جمعه نطنز: اجلاس سران گروه بریکس یکی از مهم‌ترین اجلاس‌های اخیر این گروه در دوران نظم جدید جهانی است، نظمی که قرار است مرکز ثقل مبادلات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را از غرب به سمت شرق بازگرداند.

امام جمعه موقت شهرضا: اولویت اول مسؤولان در تأمین رفاه اجتماعی باید اشتغال، مسکن و ازدواج باشد، مهم‌ترین معضلات جامعه این سه مورد است که باید برای ایجاد آن تلاش شود

امام جمعه نایین: اجلاس بریکس برای ایران یک موفقیت فوق العاده در عرصه سیاست بین‌المللی بعد از عضویت در شانگهای است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: امسال افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت اما برای سال بعد باید دید دولت چه پیش‌بینی‌ای در بودجه خواهد داشت

با حضور محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در شهرستان دهاقان یک واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

تقدیر سردار رادان از خانوادۀ شهیدان زاده‌احمدی و شفیعی / شهدای فراجا سبب عزت‌آفرینی نظام شدند

اعتراف اصلاح طلبان به موفقیت های دولت حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان؛ پیوستن ایران به پیمان همکاری های شانگهای و گروه بریکس، بهبود روابط ایران با عربستان و گفتگو با مصر برای رفع اختلافات و ... اگر با حل منازعات هسته‌ای، احیای برجام و پیوستن به FATF همراه شود می تواند دولت ابراهیم رئیسی را در موقعیت بهتری نسبت به روسای جمهور قبل خود قرار دهد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا گفت:تردد در تمامی محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای ۶ گانه روان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اربعین یک حرکت تمدنی است و جمهوری اسلامی ایران حاصل اعتقادات قلبی و معنوی مردم به تاسوعا، عاشورا و اربعین ها است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بهتر است مسئولان در عمل به وعده‌های خود حساس باشند و به این وعده‌ها به چشم دِین نگاه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در این استان تأکید کرد.

حجت الاسلام زئیسی رییس جمهور گفت: سفر به آفریقای جنوبی بسیار مهم بود و بریکس از ائتلاف‌های مهم اقتصادی جهان است که در بخش قابل توجهی از جهان حضور دارد.

رئیس قوه قضائیه از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای سه تن از عوامل حادثه تروریستی ۲۲ مرداد شاهچراغ خبر داد.

معاون وزارت کار گفت: خانوارهای دهک‌های چهارم و پنجم نیز از دوم شهریور می‌توانند با خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از کالابرگ الکترونیکی از اعتبار مضاعف ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند شوند.

قیمت گوشت مرغ در بازار در روزهای پایانی هفته نسبت به ابتدای هفته روند کاهشی داشته و به هر کیلو ۷۸ هزار تومان رسیده است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در حوزه امور نهضت ملی مسکن گفت: برای حل مشکلات مالی ساخت مسکن در حال تهاتر زمین و نفت با مصالح و تجهیزات هستیم تا شرکت های خصوصی در این زمینه ورود کنند.

ورنر هرتسوگ و پیتر سایتلینگر جایزه فیلمبردار-کارگردان جشنواره فیلم کمرایمیج ۲۰۲۳ را دریافت خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه مشهد: دولت در عرصه «ثبات معیشتی» موفق نبوده است/ وضع «گرانی» به‌ اندازه‌ای است که سفره امروز معلوم نیست فردا هم با همین قیمت قابل تأمین باشد

نامه سرگشاده نوبخت به رئیسی: رشد اقتصادی بهار ۱۴۰۰، ۰.۴ درصد نبود، ۸٫۵ درصد بود / تورم مرداد ۱۴۰۰ هم ۴۵ درصد بوده نه ۶۰ درصد / با این مقایسه‌ها، نمی‌توان برای دولت‌ها کارنامه قابل قبولی ساخت / برای جلسه با مدیران اقتصادی درباره عملکرد اقتصادی دولت قبل اعلام آمادگی می‌کنم

خطیب نماز جمعه تهران: اگر از جانب ما حق کسی تضییع شد، باید این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشیم

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا برای تفهیم اتهام در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ خود را تسلیم مقام‌های زندان فولتون کانتی در ایالت جورجیا کرد. ترامپ پس از بازداشت موقت، تحت یک سری شرایط توافق‌شده از جمله وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری، آزاد شد.

فارس نوشت: ساعاتی قبل گشت کلانتری سیب و سوران مورد حمله مسلحانه تروریست های کوردل واقع شده است. بر اثر این حمله ناجوانمردانه یکی از ماموران پلیس به درجه رفیع شهادت نائل گردیده است.

حسین شریعتمداری می گوید: پلتفرم‌های قانون‌گریز وقتی از امکانات و ظرفیت‌های نظام استفاده می‌کنند، باید تحت مدیریت و نظارت نظام نیز باشند. این قاعده به عنوان یک قانون لازم‌الاتباع در همه کشورهای دنیا وجود دارد و سکوها و پلتفرم‌هایی که این قانون را نادیده گرفته و از آن تخطی می‌کنند به شدت جریمه و مجازات می‌شوند. مگر سکوهای مجازی در ایران تافته جدا بافته هستند که از مدیریت و نظارت نظام می‌گریزند؟! و اگر کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه ندارند، چرا باید از نظارت مراکز مسئول طفره بروند؟!

صبح امروز (پنجشنبه ۲ شهریور) یازده اثر زرین و سیمین از هخامنشی تا ساسانی، همزمان با سفر ارزیاب یونسکو به همدان به در موزه هگمتانه رونمایی و به نمایش گذاشته شد. ریتون (جام) طلایی با سری از شیر و بال پرنده، خنجر طلایی هخامنشی، بشقاب نقره‌ای ساسانی، جام نقره‌ای هخامنشی، سرستون سنگی هخامنشی با نقشی از گاو، کاسه طلایی هخامنشی، آمفورای نقره‌ای هخامنشی و بشقابی نقره‌ای با نقشی از شهبانوی ساسانی و دستبند طلایی هخامنشی، بخشی از این مجموعه است که به مدت پنج روز به نمایش گذاشته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اتاق‌های اصناف نهادهای قانونی هستند که متعهد هستند بازار را کنترل و مدیریت کنند اما قیمت‌گذاری ممکن است رقابت را از بین ببرد، گفت: درباره راهکارهای تامین مالی صنایع، باید بررسی کرد که چگونه می‌توان از سرمایه‌های خرد مردم برای تامین مالی صنعت استفاده کرد.

اقتصادآنلاین؛ قیمت خودرو هفته گذشته را با نوسان اندک به پایان رساند. بررسی تغییرات قیمت خودروهای پرفروش نشان می‌دهد که شاهین، پژو پارس و رانا نسبت به پنجشنبه هفته گذشته کاهش قیمت را به ثبت رساندند.

نماینده وزیر راه و شهرسازی،با اشاره به آغاز روند کاهش قیمت مسکن در کشور گفت: از ۱۵ اردیبهشت ماه سال‌جاری در راستای عملیات میدانی ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و وام‌های ودیعه، مسکن قیمت مسکن در تهران و دیگر استان ها کاهش یافت.

رئیس دولت اصلاحات گفت: مردم که برده نیستند! آدمی را سرکار بیاورید که بتواند کار کند و جواب مردم را بدهد. اگر هم می‌گویید زور داریم و همین است که هست خب چرا به نام اسلام چنین می‌کنید؟ طبقه متوسط کجاست؟ بخشی به طبقه فرودست هل داده شده و بخشی دیگر مهاجرت کردند و بخشی هم که مانده‌اند گرفتار انواع مسایل هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن ضمن قرائت گزارش این کمیسیون در بررسی کیفیت اینترنت و چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کار‌های اینترنتی، گفت: طبق بررسی‌ها، ۶۴ درصد از کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند. تعداد قابل توجهی از سایت‌های مورد نیاز شهروندان با اعمال تحریم و عدم دسترسی مواجه است.

در بازه اربعین قیمت ناوگان حمل و نقل اتوبوس افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است و این درحالی است که می‌توان قیمت اتوبوس را برای مسیر‌های منتهی به مرز شناور کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: افسار رشد نقدینگی‌های بی‌سابقه در کشور کشیده شده است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: شورای عالی ورزش تشکیل نشده و به دنبال این هستیم حداقل سالی یک بار این شورا برگزار شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بودجه امسال قرار بود دولت هشت و نیم میلیون تُن گندم از کشاورزان خریداری کند، گفت: تاکنون از مرز ۱۰ میلیون تُن عبور کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حکمی «میثم سعیدی» را به سمت سرپرست دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶۰ مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو و ۳ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور گزارش شده است.

 سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی ۵ ماه سالجاری با افزایش بیش از 2 برابری اعتبارات مربوطه با ابلاغ اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در زمینه تهیه ویلچر و دیگر وسایل جسمی حرکتی در استان‌های کم برخوردار اقدام شده است.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+