اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/1    کد خبر: 15726926   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

استاندار اصفهان عنوان کرد؛

تمرکز بودجه‌های فرهنگی در پایتخت، موجب نادیده شدن فعالیت نیروهای انقلابی در استان‌ها

تمرکز بودجه‌های فرهنگی در پایتخت، موجب نادیده شدن فعالیت نیروهای انقلابی در استان‌ها

  استاندار اصفهان گفت: گفت: با متمرکز شدن بودجه حوزه‌های فرهنگی در تهران سینماگران، خانه تئاتر و ... از این بودجه منتفع می‌شوند اما نیروهای انقلابی در استان‌ها که دغدغه کار فرهنگی دارند کمتر دیده می شوند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، امروز یکم شهریورماه، چهاردهمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان باحضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار اصفهان و سایر اعضاء برگزار شد.
در این جلسه سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن گرامیداشت هفته دولت، بیان کرد: یاد و خاطره همه شهیدان ایران اسلامی بویژه شهیدان باهنر و رجایی را گرامی میداریم.
وی ادامه داد: نیروهای انقلابی و مکتبی در مجموعه‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج و حوزه تربیت می‌شوند، اما با متمرکز شدن بودجه حوزه‌های فرهنگی در تهران سینماگران، خانه تئاتر و ... از این بودجه منتفع می‌شوند اما نیروهای انقلابی در استان‌ها که دغدغه کار فرهنگی دارند دیده نمی‌شوند.
استاندار اصفهان عنوان کرد: چند شب گذشته به همراه معاونین استانداری در دفتر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قریب به سه ساعت جلسه داشتیم و در خصوص این مباحث ازجمله بخش های مرتبط در قانون بودجه صحبت کردیم.
مرتضوی ادامه داد: در این جلسه شرحی از تقسیم بودجه مسائل فرهنگی در استان‌ها به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه و تصمیم گیری شد تا با مکاتبه‌ای از استان اصفهان، سازمان برنامه و بودجه کشور به این موارد ورود و برخی رویه‌ها را اصلاح نماید.
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کار متفاوتی انجام دهیم بایستی اعتبار متفاوتی نیز به این حوزه اختصاص دهیم.

اصفهان می‌تواند الگوی کشور در حل مشکلات ایثارگران باشد

حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست، عنوان کرد: بسیاری از قوانینی که برای ایثارگران وضع شده وارد مرحله اجرایی نشده است.
وی ادامه داد: اگر این قوانین اجرایی شوند خیلی سریع می‌توانیم نیازهای ایثارگران را برطرف کنیم.
حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم عنوان کرد: اصفهان علیرغم مشکلاتی که دارد به دلیل ظرفیت، استعدادهای بالقوه و درایت مدیران می‌تواند در رفع مشکل ایثارگران الگویی برای کشور باشد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استاندار اصفهان فردی باانگیزه، متخصص و خدوم است از این رو می‌توان امیدوار بود ظرفیت‌های استان به فعل برسد و برخی مشکلات موردی استان با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران حل شود.
وی ادامه داد: یکی از خلل‌های بزرگ این حوزه عدم ساخت مستند و فیلم تلویزیونی درخصوص زندگینامه شهدای بزرگوار اصفهانی است که شخصیت‌های ملی هستند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان در خصوص این موارد تصمیم‌گیری کرد، حیف است در استان اصفهان که سرداران بزرگی دارد یک اثر تلویزیونی فاخر  تولید نشود.
وی بیان کرد: همچنین در شورا می‌توان فعالیت‌های انجام شده را رصد کرد تا گلوگاه‌های خاص که دشمن در آن اردوگاه زده شناسایی و برای مسدود کردن آنها برنامه‌ریزی کرد.
حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم اظهار کرد: یک نمونه از این موارد در خصوص بحث حجاب است که توسط دشمن مدیریت و باعث اغتشاش و آشوب در کشور شد.
وی افزود: اینگونه موارد بایستی مادام رصد و مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد و به پروژه عملیاتی تبدیل شود، اینگونه می‌توان حرکت‌های دشمن را پاسخ داد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امور عملیاتی و متمرکز برنامه‌ریزی شود تا به نتیجه مورد نظر دست یابیم.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #استاندار اصفهان #شهدا #ایران #مردم #ایران #شهدای اصفهان #جویا
ما را دنبال کنید:
+