اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/25    کد خبر: 15726898   در دسته بندی اجتماعی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

یادداشت؛

تأملی در کشته‌شدن یک جوان سارق توسط پلیس در گزبرخوار

تأملی در کشته‌شدن یک جوان سارق توسط پلیس در گزبرخوار

  یک فعال مدنی و اجتماعی گفت: ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در خصوص کشته‌شدن یک جوان سارق توسط پلیس در شهر گز برخوار شفاف‌سازی کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، یک فعال مدنی و اجتماعی با ارسال یادداشتی با عنوان «تأملی در کشته‌شدن یک جوان سارق توسط پلیس در گزبرخوار» بدین شرح آورده است؛


هفته گذشته بود که خبر کشته‌شدن یک جوان سارق در شهر گز برخوار در رسانه‌ها منتشر شد و این موضوع مهم دهان‌به‌دهان می‌چرخید که در پی جست‌وجوی صحت خبر از منابع مختلف برآمدیم.

طبق شنیده‌ها آن جوان متوفی از خانواده فقیر بوده است که گذر روزگار و شاید رفیق ناباب او را دچار اعتیاد کرده بود که در پی آن به سرقت‌های خرد یا همان دله‌دزدی می‌پرداخته و چندین بار سابقه دستگیری هم داشته است.

سحر آن روز گویا این جوان سارق به سرقت سیم‌ها و کابل‌های مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر گزبرخوار از توابع شهرستان شاهین‌شهر و میمه می‌پردازد و در حال آب‌کردن سیم‌ها و... بوده که پس از اطلاع مردمی به پلیس اطلاع و با حکم قضایی، اکیپ نیروی انتظامی اقدام به دستگیری او می‌کند.

در حین دستگیری اقدام به فرار می‌کند و گویا سرباز وظیفه را هم با چوب یا چاقو مضروب می‌نماید.  طبق شنیده‌ها افسر انتظامی پس از عدم اعتنا به هشدارها  اقدام به شلیک می‌کند که این سارق جوان بر اثر آن فوت می‌کند.

البته موارد گفته شده بر اساس اظهارات مطلعین محلی بوده است.  تا کنون سرهنگ بهزاد ثابت راسخ فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه هیچ‌گونه توضیحی در این خصوص نداده است و خبری از این واقعه در کانال اخبار نیروی انتظامی شاهین‌شهر در ایتا نیز منعکس نشده است.

برخی می‌گویند آیا این همه شدت و حدت برای دستگیری یک سارق دله‌دزد ضرورت داشته است؟ آیا با تدبیر لازم نمی‌شد از وقوع این واقعه پیشگیری کرد؟ آیا برخورد با اختلاس‌گران هزار میلیاردی نیز بدین‌سان صورت می‌پذیرد؟ آیا مأمورین مربوطه از تجربه لازم برخوردار بوده‌اند؟

همه اینها سؤالاتی است که در بین افکار عمومی بخصوص مردم همیشه در صحنه شهر گز وجود دارد.

با توجه به اینکه این خبر در بین افکار عمومی دست به دست می‌چرخد و هر یک قضاوتی برای خود دارند انتظار از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان این است که به تشریح این واقعه بپردازند و حتی‌الامکان در یک نشست خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران در این رابطه باشند.

تا جزئیات کامل حادثه اتفاق افتاد به‌صورت شفاف به اطلاع آحاد عموم برسد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #پلیس #شاهین_شهر #اصفهان #صدای_جویا #سارق اموال داخل خودرو
ما را دنبال کنید:
+