اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/21    کد خبر: 15726879   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 13  دقیقه

یادداشت؛

آزمونی جدی برای صداقت حاجی‌دلیگانی/ آیا نماینده شاهین‌شهر بر نظرات خود بر گردش نخبگانی استوار خواهد ماند؟

آزمونی جدی برای صداقت حاجی‌دلیگانی/ آیا نماینده شاهین‌شهر بر نظرات خود بر گردش نخبگانی استوار خواهد ماند؟

  کنش گر حوزه رسانه گفت: عدم ثبت‌نام مجدد آقای حاجی‌دلیگانی، نشان‌دهنده استواری دیدگاه و عمل ایشان می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، روح‌الله عباسیان کنش گر حوزه رسانه و فعال سیاسی و اجتماعی طی یادداشتی با عنوان «آزمونی جدی برای صداقت حاجی‌دلیگانی/ آیا نماینده شاهین‌شهر بر نظرات خود بر گردش نخبگانی استوار خواهد ماند؟» بدین شرح آورده است؛



در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، در سال 1397, طرحی در مجلس شورای اسلامی برای تغییر برخی از مواد قانون انتخابات مصوب شد که البته به سرانجام نرسید.  دو موضوع پر چالش این طرح، استانی شدن انتخابات و ایجاد محدودیت سه دوره نمایندگی بود.

جذابیت این طرح آنجایی هست که آقای حاجی‌دلیگانی در اظهارنظرها و مصاحبه‌های خود از مخالفین استانی شدن انتخابات و از موافقین ایجاد ممنوعیت برای نمایندگی برای دوره چهارم بودند.

نمایندگان دلایل مختلفی را برای طرح خود بیان نموده بودند. یکی از دلایلی که توسط موافقان اعلام شده بود، ایجاد تحول در مجلس و گردش نخبگان بود.

حاجی‌دلیگانی نماینده سه دوره حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی  در رابطه با این طرح که در پایگاه اینترنتی وی به نام حماسه‌سازان و به مستند پیوست ارائه شده است به‌صراحت اظهار می‌کند:  بنده با این طرح موافقم، چرا که می‌تواند در مجلس تنوع ایجاد کند و امیدوارم که افراد نخبه و دارای دیدگاه‌های به‌روز وارد خانه ملت شوند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار بیان می کند: ممنوعیت ورود نمایندگان برای دوره چهارم به نوعی یک بلوغی را در مجلس ایجاد می‌کند، اما استانی شدن انتخابات این امر را می‌پوشاند.

وی با اشاره به آسیب‌های نمایندگی طی چند دوره در مجلس ادامه داد: برخی از افراد که چندین دوره در مجلس مانده‌اند حق خود می‌دانند که هیئت‌رئیسه باشند و بر اساس آن به اعمال سلیقه بپردازند، لذا تصویب این طرح جلوی آسیب‌های بسیاری را خواهد گرفت.

ایشان در این مصاحبه خبری عنوان می‌کنند: کسانی که در سمت نمایندگی هستند با استفاده از ابزار رسانه که در اختیارشان بوده یک نوع شناسایی استانی از آنها صورت‌گرفته است. حال اینکه افراد جدیدی که تصمیم به حضور در صحنه انتخابات دارند بیایند، نمی‌توانند به میزانی که ما از امکانات مسئولیتمان استفاده کرده‌ایم آنها هم برخوردار باشد و استفاده کنند که این خود یک نوع بی‌عدالتی است.

خلاصه این طرح در مجلس به سرانجام نرسید؛ ولی برخی از نمایندگان مجلس که دارای سه دوره سابقه نمایندگی مجلس بودند در پایان مجلس دهم، ضمن مهم دانستن چرخش نخبگان و ضمن پافشاری بر دیدگاه خود، در انتخابات دوره یازدهم شرکت ننمودند. حجت‌الاسلام سالک و مهندس حمیدرضا فولادگر، از نمایندگان اصفهان، از جمله این نمایندگان بودند.

با توجه به اینکه آقای حاجی‌دلیگانی، از موافقین این طرح برای گردش نخبگان و ایجاد بلوغ در مجلس بودند، انتظار می‌رود با عدم ثبت‌نام خود، صداقت در ارائه دیدگاه خود را اثبات نمایند.

لازم به ذکر است، برخی فعالین سیاسی در آن دوران، این طرح را سیاست برخی نمایندگان برای حذف برخی رقبای مهم ریاست و هیئت‌رئیسه مجلس و در رأس آن آقای دکتر لاریجانی و زمینه‌سازی حضور آقای دکتر قالیباف در جایگاه ریاست مجلس عنوان نموده بودند.

عدم ثبت‌نام مجدد آقای حاجی‌دلیگانی، نشان‌دهنده استواری دیدگاه و عمل ایشان می‌باشد و اینک بیان دیدگاه هایشان حقیقی و از سر دلسوزی برای کشور و مهم دانستن گردش نخبگانی بوده است.

ایشان می توانند ضمن اعلام عدم حضور خود در عرصه رقابت های انتخاباتی از ظرفیت سیاسی و اجتماعی خود بر معرفی جوانان متخصص خبره انقلابی برای حضور موفقیت آمیز در رقابت های انتخاباتی استفاده نمایند و تبادل تجربیات داشته باشند.

حضور مجدد آقای حاجی دلیگانی در عرصه رقابت های انتخاباتی مجلس دوازدهم تداعی کننده این مطلب می باشد که بیان موضوعاتی چون اهمیت گردش نخبگان و بلوغ مجلس, طرفند و پوششی برای پیگیری اهداف سیاسی و تسخیر هیئت رئیسه مجلس توسط خود و طیف سیاسی شان می بوده است.

امیدواریم جناب آقای حاجی‌دلیگانی ضمن پایبندی بر دیدگاه خود، صداقت در گفتار و عمل را بر سایر ملاحظات سیاسی و خدای ناکرده حب جاه و مقام ترجیح دهند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #انتخابات #سیاست #ایران #شاهین شهر #اصفهان #حاجی دلیگانی
ما را دنبال کنید:
+