اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/29    کد خبر: 15726795   در دسته بندی چند رسانه ای نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

عضو شورای شهر شاهین شهر:

ایجاد دریاچه بلااستفاده پسب در دل کویر یزد تناقض آشکار زیست محیطی است

ایجاد دریاچه بلااستفاده پسب در دل کویر یزد تناقض آشکار زیست محیطی است

  عضو شورای شهر شاهین شهر گفت: ایجاد دریاچه بلااستفاده پسآب در دل کویر تناقض در مدیریت منابع آبی و ظلم به محیط زیست تلقی می شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا به نقل از موج ، حسین شاهزاده فرد، ضمن تسلیت ایام حزن انگیز محرم و صفر در واکنش به انتشار گسترده ویدیو رها سازی آب تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد در دل کویر با یادآور شدن بازدید خود و ریاست شورای شهر شاهین شهر از این منطقه گفت: رها سازی پسآب در کویر و عدم استفاده از آن نتیجه سو مدیریت در رابطه با مدیریت آب کشور است. 


وی افزود: ترک فعل برخی مدیران و بارگذاری های متعدد در حوضه آبریز زاینده رود امروز منطقه را درگیر چالش های اساسی نظیر پدیده گرد و خاک(ریز گردهای سمی) به عنوان عامل بیماری، فرونشست و همچنین تاثیرات روحی روانی بواسطه خشکی رودخانه حیات بخش زاینده رود و تالاب گاوخونی را با ۹۸ درصد خشکی مواجه نموده است. 

شاهزاده فرد تصریح کرد: حوضه آبریز زاینده رود را نباید با در نظرگرفتن محدود به شهر اصفهان بررسی و نگاه کرد لذا این شریان حیات بخش وجودش آرامش بخش همه ی آحاد جامعه و کارکرد مهم افزایش نشاطی اجتماعی و تامین شبکه آب شرب است. 

عضو شورای شهر شاهین شهر خاطرنشان ساخت: خشکیدن دریاچه ارومیه و همچنین زاینده رود و از طرف دیگر ایجاد دریاچه بلااستفاده پسآب در دل کویر تناقض در مدیریت منابع آبی و ظلم به محیط زیست می توان تلقی کرد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #کویر یزد #اصفهان #ایران #محیط زیست #مردم #ایران #جویا
ما را دنبال کنید:
+