اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/8/18    کد خبر: 15726741   در دسته بندی اقتصادی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

در گفت و گو با صدای جویا؛

صنعت سنگ ایران نیازمند نگاه ملی و رفع موانع است/بازدید مسئولان و تجار داخلی و خارجی از صنایع سنگ عارف

صنعت سنگ ایران نیازمند نگاه ملی و رفع موانع است/بازدید مسئولان و تجار داخلی و خارجی از صنایع سنگ عارف

  مدیر صنایع سنگ عارف گفت: نگاه ملی به این صنعت در کنار رفع موانع قانونی و تسهیل صادرات می‌تواند سهم ایران به‌عنوان یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان در زمینه منابع معدنی را، افزایش دهد.

اکبر عارف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری صدای جویا در خراسان رضوی با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد و ماشین‌آلات از 13 الی 16 تیرماه آغاز شده و علاقه‌مندان به حوزه صنعت سنگ می‌توانند در از ساعت 16 عصر تا 21 شب از این نمایشگاه بازدید به عمل‌آورند.


وی با بیان اینکه صنایع سنگ عارف با پنج نوع سنگ از جمله؛ مرمریت گلور یا آبی، مرمریت گلور یا دودی، مرمریت گلور یا کرم موجدار و مرمریت گلور یا کرم در این نمایشگاه تخصصی حضور یافته است، افزود: روز گذشته معاون وزیر کار کشور لبنان، شهردار شهر مشهد، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، معاون دادگستری خراسان رضوی و سایر مسئولان و تجار و سرمایه گذاران بخصوص در قسمت صنعت ساختمان از این نمایشگاه و غرفه ما بازدید به عمل آوردند و در جریان آخرین دستاوردهای این حوزه قرار گرفتند.


مدیر مجموعه صنایع سنگ عارف با بیان اینکه ایران در حوزه تولید و فرآوری محصولات مدنی در جهان زبان زد هست، تصریح کرد: مسئولان باید به حوزه صنعت سنگ ایران نگاه ویژه ای داشته باشند و صادرات مطمئن را تضمین کند، چراکه هم برای کشور توان درآمدزایی بالایی دارد و هم اینکه در حوزه اشتغال چه بصورت مستقیم و چه بصورت غیر مستقیم بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه به شخصه امنیت را اولویت اول می‌دانم و معتقدم اگر همه اینها در کنار هم قرار گیرند، می‌توان برنامه‌های بلندمدت را در بحث معدنکاری داشت و در بالابردن راندمان و ارزش افزوده نیز موثر است. خاطرنشان ساخت:  بخش خصوصی به دنبال سود است، اگر بداند با هزینه کمتر، سود بیشتری دریافت می‌کند قطعا استقبال خواهد کرد.

عارف از صادرات سالانه 30 میلیارد دلاری این صنعت گفت و افزود: سهم ما از صادرات سنگ تزئینی حدود ۱۷5 میلیون دلار بوده که 70 میلیون دلار آن سنگ خام و 110 میلیون دلار آن سنگ کار شده بوده‌ است. صادرات سنگ خام 100 هزار تن و سنگ کار شده 850 هزار تن بوده که اصلا حجم قابل اعتنایی نیست.

وی آموزش‌های حین تحصیل را یکی از آسیب‌های این حوزه دانست و گفت: فارغ‌التحصیل زیاد است اما به دلیل اینکه آموزش‌های عملی حین تحصیل را ندیده‌اند یا بیشتر تئوری کار کرده‌اند، تعداد افرادی که بتوانند به صورت کاربردی فعالیت کنند، بسیار کم است.

مدیر صنایع سنگ عارف خاطرنشان ساخت: نگاه ملی به این صنعت در کنار رفع موانع قانونی و تسهیل صادرات می‌تواند سهم ایران به عنوان یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان در زمینه منابع معدنی را، افزایش دهد، اما چالش‌های پیش روی این صنعت از جمله تحریم‌ها و تعارضات قانونی، صنعتگران این عرصه را با نگرانی‌هایی مواجه کرده‌ است.

مرتبط با جغرافیای خراسان رضوی با کلید # #سنگ #عارف #ایران #مردم
ما را دنبال کنید:
+