اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/24    کد خبر: 15726675   در دسته بندی چند رسانه ای نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

استاندار اصفهان؛

شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان اصفهان به صورت مستمر برگزار شود

شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان اصفهان به صورت مستمر برگزار شود

  استاندار اصفهان گفت: ضروری است شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و شهرستان‌ها طبق تقویم شورا به صورت مستمر برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در سیزدهمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گفت: آنچه که انقلاب اسلامی را به ثمر رساند فرهنگ ایثار و شهادت است و بقای آن نیز با تعمیق همین فرهنگ در جامعه حادث خواهد شد. 
وی ادامه داد: ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه و مأموریت اداری سازمانی نیست بلکه ضرورت برای حیات اسلام و مکتب تشییع در سرزمین ما است. 
استاندار اصفهان با تأکید بر هدایت‌گری و راهبری ترویج فرهنگ ایثار در جامعه، بیان کرد: اینکه از کجا به کجا رسیده‌ایم و چه افرادی در این راه جانفشانی و ایثار کرده‌اند برای رده‌های سنی مختلف تبیین شود. 
مرتضوی خاطرنشان کرد: ضروری است شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و شهرستان‌ها طبق تقویم شورا به صورت مستمر برگزار شود. 
وی با اشاره به کارگروه‌های مختلف تبیین شده ذیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: دبیرخانه این شورا بایستی به صورت قوی، منسجم و با پیگیری مستمر برنامه‌ کارگروه‌های زیرمجموعه را رصد کند تا نتیجه کارشناسی کارگروه‌ها به شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منعکس و ارائه شود. 
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر کارگروه‌ها به خوبی فعالیت کنند نسل جوان ما با مؤلفه‌های هویتی واقعی خود آشنا می‌شوند و با خرد جمعی و پیوست‌هایی که در جامعه تعریف می‌شود اهداف دنبال می‌گردد. 
وی عنوان کرد: با بسیج کردن بضاعت‌های استان می‌توانیم فعالیت‌های خوبی را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار در جامعه انجام دهم. 
استاندار اصفهان مردمی سازی در امر ترویج فرهنگ ایثار را ضروری دانست و عنوان کرد: هر کجا که مردم ورود کردند شاهد موفقیت‌های بزرگ بودیم از این رو بایستی از ظرفیت حضور مردم در پیشبرد امور بهره‌مند شویم. 
مرتضوی تاکید کرد: همچنین ارتباط با خانواده ایثارگران و شهدا به صورت مستمر در سراسر استان انجام شود تا ماحصل کار رضایت بیشتر خانواده معظم شهدا و ایثارگران باشد. 
مصادیق عالی فرهنگ ایثار در جامعه شناسایی و ترویج شود 
محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست عنوان کرد: برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بایستی ابتدا جامعه هدف را مشخص کنیم.
وی ادامه داد: همچنین مصادیق ایثار در جامعه شناسایی و ترویج شود، دفاع از انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و ارزش‌ها مصادیق بارز ایثارگری در جامعه است. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با انتقاد از دستور جلسات این شورا، گفت: در این شرایط وظیفه ما ترویج روحیه و فرهنگ ایثار مطابق با نیاز روز جامعه است، فعالیت‌هایی که در خور و شأن ترویج این فرهنگ میان نسل جوان باشد.



مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #شهادت #ایثار #اصفهان #مردم #ایران
ما را دنبال کنید:
+