اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/1/18    کد خبر: 15726370   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

استاندار اصفهان تأکید کرد؛

رسانه یکی از مهمترین ارکان حکمرانی است/ راهبرد مهم جهاد تبیین خنثی کننده نقش های دشمنان است/باید به سمت تمرکز زدایی حرکت کنیم/نگاه ملی را نباید فدای نگاه سیاسی کنیم

رسانه یکی از مهمترین ارکان حکمرانی است/ راهبرد مهم جهاد تبیین خنثی کننده نقش های دشمنان است/باید به سمت تمرکز زدایی حرکت کنیم/نگاه ملی را نباید فدای نگاه سیاسی کنیم

  استاندار اصفهان گفت: برای ما اصل تکریم ارباب رجوع است و بخش عظیمی از این تکریم به خدمت رسانی مطلوب در دستگاه های اجرایی باز می گردد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در نشست صمیمانه با مدیران رسانه های استان اصفهان اظهار کرد: رسانه یکی از مهمترین ارکان حکمرانی است، راهبرد مهم جهاد تبیین خنثی کننده نقش های دشمنان است، باید به سمت تمرکز زدایی حرکت کنیم، نگاه ملی را نباید فدای نگاه سیاسی کنیم و به دنبال عملیاتی کردن شعار«مهار تورم_رشد تولید» هستیم.


وی افزود: مدیریت استان برای شنیدن حرف مردم، انتقادات و اطلاع رسانی خدمات و اقدامات به رسانه ها نیازمند است. بدون شک رسانه یکی از مهمترین ارکان حکمرانی در این دوره است.

استاندار اصفهان در پاسخ به این سوال که نحوه برخورد مدیریت استان با دستگاه هایی که تعامل خوبی با ارباب رجوع ندارند چگونه است، بیان کرد: حوزه ای در استانداری به نام «مدیریت بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات مردمی» فعال است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف روزمره همکاران ما در این مجموعه اعزام مشهود و غیر مشهود به دستگاه های مختلف حسب گزارش های دریافتی از سوی مردم است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: گزارش هایی که مردم به این مجموعه ارسال می کنند با دقت بررسی و در صورت تخلف با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده شخصا و به صورت مستمر در این مجموعه حضور پیدا می کنم و به طرق مختلف شنونده شکایات، نظرات و انتقادات مردمی در حوزه های مختلف هستم.

وی بیان داشت: در این مجموعه در زمان های مشخص مردم با تماس تلفنی بدون واسطه با استاندار، معاونین، فرمانداران و مدیران کل ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بیان می کنند.

استاندار اصفهان گفت: برخی تغییر و تحولات استان براساس گزارش های صحیح به همین مجموعه اتفاق می افتد زیرا همکاران ما در این مجموعه از کنار هیچ گزارش و انتقادی از دستگاه های اجرایی به سادگی گذر نمی کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برای ما اصل تکریم ارباب رجوع است و بخش عظیمی از این تکریم به خدمت رسانی مطلوب باز می گردد.

وی افزود: در این راستا دستگاه های اجرایی استان را ملزم کرده ایم بهترین نوع خدمات را به مردم ارائه و رفع و رجوع امور مردم را در اولویت فعالیت خود قرار دهند.

استاندار اصفهان متذکر شد: اگر مدیر یا مسئولی خلاف این اصل رفتار کند با جدیت ورود خواهیم کرد و در همین راستا چندین مدیر متخلف با مدیران جهادی جایگزین شدند.

وی ادامه داد: اگر این موارد رسانه ای نمی شوند از باب حفظ حرمت انسانی است اما هیچ گونه تردیدی نیست که با مدیران متخلف که صلاح و منفعت مردم استان را زیر پا می گذارند برخورد قاطع می کنیم.

وی در خصوص پروژه های انتقال آب از دریا به اصفهان، بیان کرد: با تغییر مدیریت و هیئت مدیره شرکت تأمین آب صفه و همزمان با مذاکره با سطح ملی مراحل مطالعاتی این پروژه بسیار مهم و حیاتی برای استان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: با پیشینه ای که در استان داشتیم می دانستیم نباید از شریانی که ظرفیت محدود دارد و شیرفلکه هم دست ما نیست، آب گیری کنیم و به سمت خرید آب پیش رویم. استاندار اصفهان اظهار کرد: لذا با ریاست محترم جمهوری وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم از آب دریا یک خط و آبگیر اختصاصی برای استان تخصیص دهیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های مجاهدانه و شبانه روزی اکنون یک شرکت قوی و ۸ پیمانکار در پروژه انتقال آب دریا به استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: البته در آن منطقه دو خط اختصاصی برای استان با افق ۴۰۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفتیم که در مرحله نخست، در حال اجرای خط اول با ظرفیت ۲۰۰ میلیون متر مکعب هستیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر از مسیر بازگشایی و ترانشه بخش عمده ای از مسیر پیش رفته است و این پیشرفت پروژه حاصل تلاش های شبانه روزی خادمان مردم است.

استاندار اصفهان متذکر شد: در ابتدای راه برآورد این بود که زمان بهره‌برداری از این پروژه ۹ ساله خواهد بود اما در تلاش هستیم در دولت سیزدهم این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

در پایان این نشست مدیران رسانه ای استان اصفهان افطار را میهمان استاندار اصفهان بودند.

کد خبر؛26370

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+