اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/1/21    کد خبر: 15724018   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

یادداشت؛

دولت نباید در ریل قبلی ها حرکت کند/ نفس های آخر مستاجران

دولت نباید در ریل قبلی ها حرکت کند/ نفس های آخر مستاجران

  محسن پارساپور روزنامه نگار و تحلیل گر اجتماعی شاهین شهری طی دو یادداشت به مشکلات روز جامعه از تورم تا رسیدگی به مشکلات مستاجران پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین شهر اصفهان، محسن پارساپور روزنامه نگار و تحلیل گر اجتماعی طی دو یادداشت به با عنوان های « دولت نباید در ریل قبلی ها حرکت کند» و « نفس های آخر مستاجران /اجاره کردن مسکن در آرزو و حسرت » آورده است؛ بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، انقلابی که با شعار استقلال و آزادی برای ایجاد عدالت اجتماعی به پیروزی رسید.


مردمی که از بی عدالتی بریده بودند وقتی سخنان امام راحل را شنیدن مانند فردی تشنه که به سرچشمه رسیده باشد با جان و دل مسیر زندگی خود را به رهبری امام مشخص کردند .

بعد از رحلت ایشان، رهبری جامعه تغییر کرد ولی مسیر امام تغییر نکرد. مقام معظم رهبری راهی را ادامه داد که راه امام و خواسته مردم ستمدیده بود .

به راستی وجود مقام معظم رهبری و تفکرات ایشان راه ساز و مشکل گشا جامعه است ولی متاسفانه فقط حرف های ایشان در این سالها فقط تکرار شده و به همان شعار دادن اکتفا نموده ایم .

امروز دیگر جایی برای بهانه گیری وجود ندارد مجلس و دولت و همه ی سران مملکت یکدست و انقلابی هستند.

اما چرا با وجود انقلابیون و دلسوزان هنوز مشکلات وجود دارد؟!

مشکل امروز این است که دولت و مجلس ناخواسته قدم در جای قدم های قبلی ها می گذارند!

نیت شان درست است ولی در ریل گذاری دولت های سرمایه داری حرکت می کنند !!

آنها (دولت های قبلی) هم فقط فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب را تکرار می کردند و در حد شعار قدم بر می داشتند .

اما زمانی مشکلات مردم حل خواهد شد، که اولاً دست از شعار برداریم و به میدان عمل وارد شویم .

ثانیاً از پژوهشگران و کارشناسان انقلابی بخواهیم برنامه های را ارائه دهند که در راستای برطرف کردن مشکلات مردم باشد و عدالت اجتماعی را ایجاد نماید .

نمی شود با همان برنامه ها و هدف گذاری ها که دولت های سرمایه داری ترسیم کرده اند مشکلات را حل کرد که اگر قرار بود حل شود در همان دوران برطرف شده بود .

از دولت و مجلس انقلابی انتظار داریم انقلابی برنامه ریزی کنند و در ریل قبلی ها حرکت نکنند !!

باور کنید مردم همین که کوچکترین مشکل اقتصادی شان برطرف شود و امید در جامعه اتفاق بیفتد اعتمادشان روز به روز افزایش خواهد یافت .

زمانی شهید سلیمانی سردار دلها شد که راهش با راه رهبری یکی شد و شعارهایش را عملی کرد.

*نفس های آخر مستاجران /اجاره کردن مسکن در آرزو و حسرت

بر اساس گزارش بانک مرکزی نرخ اجاره بهای مسکن در شهر تهران طی اسفند ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ بالغ بر ۴۶ درصد افزایش یافته است.

تاثیری این رشد قیمت در شاهین شهر هم به وضوح دیده می شود. مستاجرانی که در سال گذشته به خاطر تمدید محل مسکونی خود مجبور به گرفتن وام شده اند هنوز قسط های آن به پایان نرسیده، با این رشد مجدد افزایش اجاره بها در سال ۱۴۰۱ مواجه شده اند .

سالهاست بنده به عنوان یک خبرنگار فریاد مظلومیت مستاجران را به گوش مسئولان می رسانم ولی متاسفانه ظاهرا قرار نیست کسی این صدا را بشنود !!

هر روز افراد متوسط جامعه فقیرتر می شوند و کمر مستاجران برای اجاره کردن یک سرپناه برای خانواده خود زیر بار این فشار شکسته می شود و باز هم کسی نمی بیند !!

سال گذشته اتحادیه مشاورین املاک شاهین شهر کاری در ظاهر زیبا انجام داد و با زدن پوستری بر روی شیشه های واحدهای صنفی مشاور املاک اعلام نمود ؛ این واحد صنفی از بستن قرارداد های خارج از عرف و بالا معذور است !!

اما در واقعیت چیز دیگری اتفاق افتاد ...؟!

در این میان چه کسی مقصر است ؟!

مشاورین املاک، صاحبخانه ها یا مسئولانی که هیچ نظارتی بر این امر ندارند ؟!

و جالب اینجاست همه از این موضوع احساس تاسف می خورند!!

وقتی با مشاورین املاک صحبت میکنیم آنها عنوان می کنند ما هم از این بابت ناراحت هستیم و صاحبخانه ها خودشان قیمت را تعیین می کنند!!

صاحبخانه ها هم از این وضعیت ابراز ناراحتی می کنند و می گویند قیمت مسکن و مصالح ساختمانی افزایش یافته و همه چیز به خاطر تورم بالا رفته و ما هم نسبت به ارزش مسکن قیمت می دهیم !؟

مسئولان شهرستان هم می گویند این افزایش قیمت در کل کشور است و باید نهادهای بالا دستی تصمیم بگیرند. مسئولان بالا دستی هم فقط نظاره گر هستند و نهایتا با یک شعار از خود رفع تکلیف می کنند !!

سال گذشته طرحی در مجلس انقلابی به تصویب رسید که از خانه های خالی مالیات دریافت شود. اما چه شد ؟!

واقعا چه کسی قرار است پاسخگو باشد؟!

 تا کی قرار است شعار دهیم ؟!

مطمئنا می شود راهکارهایی، کارشناسی و دقیق برای این قضیه اتخاذ کرد چرا منتظر بالا دستی ها نشسته ایم یکبار مسئولان شهرستان وارد عمل شوند و الگویی برای کل کشور ارائه دهند ؟!

این جوابی قانع کنند نیست که بگوئیم دست ما نیست!!

باور کنید مردم دیگر آستانه تحمل شان لبریز شده است !!

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+