اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1400/3/26    کد خبر: 15723293   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

۴۰ درصد سپرده هر استان در تهران سرمایه‌گذاری می‌شود

۴۰ درصد سپرده هر استان در تهران سرمایه‌گذاری می‌شود

 

به گزارش صدای جویا به نقل از مهر، محسن رضایی عصر امروز در شبکه تلویزیونی اصفهان با اشاره به اینکه ایران را باید با ایران شناخت، اظهار داشت: هنر امام (ره) این بود که با عشق به وطن و میهن اسلامی مردم را کنار هم قرار دهد اما سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این دو سه دهه اخیر باعث شد این توانایی عظیم و قامت بلند ایران خم شود و مقابل مشکلات احساس ناتوانی و ناامیدی داشته باشد و ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم و حرکتی از نو و با دولتی جدید آغاز کنیم.


وی افزود: آیا نمی‌توان دوباره قومیت‌ها و استان‌ها را در یک مسیر و برای آبادانی کشور هم قدم کرد و حرکت سومی راه بیاندازیم، قطعاً این امر با رهبر فرزانه و حکیم و جوانان این مرزوبوم شدنی است؛ قیام برای زندگی‌های بهتر، تشکیل دولت وحدت ملی و شکست مشکلات اقتصادی است.

داوطلب ریاست جمهوری گفت: این‌طور نیست که انتخابات مهندسی شده باشد و فردی از قبل انتخاب شده باشد، بلکه با اراده هموطنان عزیز در پای صندوق‌های رأی سرنوشت کشور تعیین می‌شود.

*سرمایه سپرده بانکی استان‌ها در همان محل

وی با بیان چگونگی ترغیب مردم به مشارکت بیشتر، گفت: با ایجاد مناطق اقتصادی در شهرستان‌ها و دادن اختیارات به آنها و مسئولیت این امکان فراهم می‌شود و در واقع سرمایه‌های سپرده بانکی شهرستان‌ها نیز باید در همان محل خرج شود، نه اینکه از ۴۰ درصد سپرده‌های هر استانی در تهران و به ارز تبدیل و سپس خارج شود.

رضایی ادامه داد: قرار نیست که تهران استان‌ها را استثمار کند و باید به این رویه پایان داد و مانع ورود نیروهای انسانی و سرمایه‌ها استان‌ها به تهران و سپس به خارج شد.(اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد، کاشان، گلپایگان، فلاورجان، لنجان، دهاقان، سمیرم، شهرضا، آران و بیدگل، مبارکه، برخوار، شاهین شهر، نطنز، خور و بیابانک، بویین و میاندشت، فریدن، فریدون شهر و...)

*هر استان نسخه واحدی دارد

وی با بیان اینکه نباید نسخه واحدی از تهران برای همه استان‌ها پیچیده شود، گفت: دولت ما که اقدام و تحول و پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است و اکنون زمان اقدام و عمل است و برای هر استانی برنامه‌ای با کمک مردم همان استان تنظیم شده است.

داوطلب ریاست جمهوری گفت: هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص به خود نداشته باشد، نباید فولاد را در استانی که مهد فرهنگ و هنر و صنایع دستی است، آورده و آب این استان را خشک کند.

وی با بیان اینکه متناسب با ظرفیت‌ها و توانایی هر استانی نسخه بهبود آن را تهیه و اجرا خواهیم کرد، گفت: فعالیت‌های خاصی برای هر استانی وجود دارد و اختیارات تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را به استان‌ها واگذار خواهیم گرد.

تمام ایران کارگاه‌های بزرگ اقتصادی

رضایی ادامه داد: تمام ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل می‌شود البته مشروط به اینکه جوانان آزادی داشته باشند و از ظرفیت همه بانوان استفاده شود، شور و نشاط در کشور ایجاد و آزادی‌های اجتماعی را در چهارچوب قانون اجرا کنیم و مهارت‌افزایی جوانان را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه دولت وحدت و اقدام مانع رانت و پارتی بازی می‌شودف گفت: آیا اهمیت بیرون کردن فقر، گرانی، بیکاری و تبعیض کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است، این امر تجربه شده و کار سختی نیست.

*انتخاب استانداران از مردم همان استان

داوطلب ریاست جمهوری اسلامی گفت: استانداران و دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب کنیم، البته دولت با همه توان به حمایت استانداران می‌آید اما تصمیم‌گیری به عهده خودشان گذاشته می‌شود و در واقع استانداران مسلوب الاختیار نیستند اما هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه اولین توجه به اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود، گفت: معلمان، کشاورزان و کارگران و حتی کارکنان دولت مورد توجه قرار می‌گیرند و علاوه بر یارانه اشتغال را ایجاد خواهیم کرد و نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان راه‌اندازی می‌شود.

رضایی با اشاره به تسهیلات بانکی، گفت: با رونق مسکن اشتغال بسیاری در کنار آن ایجاد می‌شود و امکان فراهم کردن مسکن با تسهیلات بانکی و بدون ضامن و با سند همان خانه امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم نان قرضی، کولبری و زباله‌گردی بر قامت بلند ملت ایران بنشیند و معتقدم حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین وظیفه دولت من در قابل مردم دارد و حقوق خانه‌داری را قرار می‌دهیم و علاوه بر اشتغال و ازدواج، کرامت را از خانه آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/د

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+