اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/11/7    کد خبر: 15722905   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

هدف از برگزاری دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب، درگیر کردن طلاب با محتوای فلسفی است

هدف از برگزاری دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب، درگیر کردن طلاب با محتوای فلسفی است

 

مهدی غراب عصر روز گذشته در حاشیه دومین نشست خبری همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد به خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا گفت: همان‌گونه که حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام‌جمعه شاهین‌شهر نیز عنوان کردند بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده ۴۴۰ برنامه به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طراحی‌شده است که از این تعداد ۴۰ برنامه آن شاخص است که از آن جمله می‌توان به همین دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم اشاره کرد.


وی با بیان اینکه موضوع همایش امسال، دولت سازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی در دهه پنجم انقلاب است، افزود: درگیر کردن طلاب خواهر و برادر با محتوای فلسفه سیاسی انقلاب و حکمت متعالیه ازجمله اهداف برنامه‌ها است.

دبیر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب با بیان اینکه این همایش عمق استراتژیک اهداف امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است، ادامه داد: نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی انقلاب اسلامی مبانی و بنیادهای فلسفی انقلاب اسلامی، تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی و نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر به‌ویژه انقلاب اسلامی از محورهای اصلی این همایش به شمار می‌آیید.

وی به مشارکت و هم‌افزایی ۱۰ مرکز دانشگاهی و سه مرکز حوزوی شاهین‌شهر در تولید محتوای علمی برای برگزاری این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: موسی نجفی رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نجف لک‌زایی عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم (ع) از سخنرانان این همایش هستند.

غراب اضافه کرد: دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم با شعار «دولت سازی، جامعه پردازی، تمدن نوین اسلامی در دهه پنجم انقلاب» پنجشنبه ۱۹ بهمن با رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی‌ در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر برگزار خواهد شد. که جا دارد از همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+