اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/10/3    کد خبر: 15722758   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

آخرین خبرهای ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا مطالعه کنید

آخرین خبرهای ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا مطالعه کنید

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت 3 دیماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛


  1. به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زینب (س) و روز پرستار، شهردار، رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شاهین شهر با حضور در بیمارستان گلدیس شاهین شهر این روز را به پرستاران تبریک عرض نمودند.
  2. به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س)، شهردار، رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شاهین شهر با خانواده شهید مدافع حرم پاسدار محمدجواد قربانی دیدار نمودند.
  3. زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر استان خوزستان را لرزاند.
  4. محرز، محقق اصلی پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا: تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با ۵۶ نفر در دی ماه آغاز می‌شود.
  5. معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران: بیش از ۶۰ درصد تهرانی‌ها به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی مبتلا می‌شوند.
  6. کانادا در پی شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس ورود هواپیماهای مسافربری از این کشور را به مدت ۷۲ ساعت ممنوع کرد.
  7. مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و افترا مجرم شناخته شد./ باشگاه خبرنگاران
  8. تلفن همراه ده ها خبرنگار شبكه الجزيره قطر از طريق يك نرم افزار اسرائيلى هك شد.
  9. نشست وزیران خارجه کشورهای عضو برجام برگزار شد.
  10. بانک مرکزی عراق ارزش دینار مقابل دلار را ۲۳ درصد کاهش داد.
  11. زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین استان خراسان جنوبی - حوالی سربيشه را لرزاند.
  12. وزارت خارجه: حل موضوع FATF به نفع سیستم مالی و بانکی است.
  13. رئیس قوه قضائیه: یک ساعت تاخیر در خنثی سازی تحریم ها، هم خلاف عقل است و هم خلاف شرع.
  14. مه شدید و کاهش دید افقی در محور "قزوین - اقبالیه"باعث وقوع تصادف زنجیره‌ای بین ۱۵ دستگاه خودرو با ۳ مصدوم شد
  15. عربستان به دلیل شیوع ویروس کرونای انگلیسی حج عمره زائران خارجی را تعلیق کرد.
  16. کنکور ارشد علوم پزشکی اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
  17. شناسایی نوع جدید بسیار مسری ویروس کرونا در انگلیس باعث شد کشورهای اروپا و نقاط دیگر جهان سفر به انگلیس را ممنوع کنند
  18. رییس کل سازمان نظام پزشکی: حداقل ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا نیاز داریم.
  19. دبیر ستاد تنظیم بازار: مشکل تأمین نهاده دامی حل و ۱۰۰ درصد نهاد‌ه‌های دامی تأمین شده است.
  20. معاون وزیر راه و شهرسازی: مهلت تکمیل آورده نقدی مسکن ملی تا ۵ دی تمدید شد.
  21. خط و نشان وزیر خارجه انگلیس برای ایران: امروز با اعضای برجام دیدار داشتم و روشن کردم ایران نباید توسعه برنامه هسته‌ای خود را اجرایی کند.
  22. صداوسیما برای تبلیغ روغن‌های سه کاره تذکر گرفت./ ایسنا
  23. رئیس انجمن ملی خرما: تولید خرما به بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید؛ قیمت هر کیلو خرمای مضافتی ۲۰ هزار تومان
  24. رئیس جمهور روسیه از وزارت دفاع کشورش خواست در صورت بروز ضرورت، به صورت فوری به استقرار موشک توسط کشورهای غربی در نزدیکی مرزهای روسیه پاسخ دهد./مهر
  25. آژانس دارویی اروپا واکسن فایزر - بیون‌تک را برای استفاده در اتحادیه اروپا تائید کرد./ تسنیم
  26. رئیس پلیس راه مازندران: محدودیت‌های کرونایی تا پایان هفته جاری در محورهای شمال تمدید شد
  27. سوء‌قصد به جان «خان محمد وردک» از نمایندگان مجلس افغانستان، به کشته شدن ۹ نفر و مجروحیت ۶ تن منجر شد.
  28. عیسی آل کثیر با ۱۶ شوت، برترین شوت زن ایرانی و نهمین شوت‌زن برتر این فصل لیگ قهرمانان آسیا شد./خبرورزشی
  29. رئیس سازمان حج و زیارت: عربستان درصدد است امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مذاکرات حج ۱۴۰۰ ابتدا در قالب مجازی برگزار ‌شود./ایرنا
  30. سرهنگ دلاور القاصی مهر به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان ایلام معرفی شد.
  31. با حضور اسفندیار تاجمیری فرماندار شاهین شهر و میمه از صنایع غذایی شهرستان تجلیل بعمل آمد.
  32. در جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان شاهین شهر و میمه در خصوص رسیدگی به در خواست صنف اتحادیه آرایشگران زنانه و همچنین صنف آموزش مرتبط مبنی بر اخذ مجوز بازگشایی و رفع محدودیت، معرفی افراد واجد شرایط جهت مجوز تسهیلات مقرر در حوزه آسیب های کرونا، جذب حداکثری تسهیلات حمایتی حوزه ورزشی، بررسی امکان مساعدت مالی یا حمایتی از رانندگان تاکسی شهری و بین شهری با توجه به کسر یک نفر مسافر از هر تاکسی، ایجاد مرکز هماهنگی مشارکت های مردمی ابلاغی وزارت کشور در شهرستان، عدم امکان برگزاری مراسم و تجمعات مذهبی به مناسبت ایام فاطمیه و ...تصمیماتی اتخاذ گردید.
  33. وزارت خزانه‌داری آمریکا سه شنبه دوم دی‌ماه تحریم‌های جدید علیه افراد و نهادهای سوریه، از جمله همسر بشار اسد و بانک مرکزی این کشور اعمال کرد.
  34. خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید این کمیسیون با افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان در بودجه سال آینده موافقت کرده است.
  35. به دنبال عدم دستیابی به توافقی بر سر بودجه، مجلس اسرائیل، کنست، روز سه شنبه دوم دی‌ماه منحل شد و قرار است که در ماه مارس برای چهارمین بار طی دو سال گذشته انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار شود.
  36. دولت عراق روز سه‌شنبه، دوم دی‌ماه، اعلام کرد که این کشور رفت و آمد به هشت کشور از جمله ایران را به منظور ممانعت از انتقال گونه جدید ویروس کرونا ممنوع کرده است.
  37. نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: هرگونه پیشنهاد برای اصلاح، مذاکره مجدد یا تمدید آن مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ و مسلما برای ایران ناپذیرفتنی است.
  38. مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه با اکثریت آرا قطعنامه «حق حاکمیت دائمی مردم فلسطین بر سرزمین اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی» را تصویب کرد.
  39. نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس در مورد بودجه ۱۴۰۰ با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس و اعضای ستاد اقتصادی دولت و رئیس و برخی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برگزار شد.
  40. مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه از کشف و معدوم سازی ۳۸۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی و پلمب ۲۲ واحد متخلف بهداشتی در بازرسی‌ محدودیت‌های کرونایی در دو روز پایانی آذر ماه در شاهین‌شهر، خبر داد.
  41. سخنگوی وزارت بهداشت شمار جان باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۱۸۷ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تا کنون ۵۴ هزار و سه نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.
  42. نرخ تورم سالانه آذر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به ٣٠,٥ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٥ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
  43. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی شده است و متاسفانه 23 نفر جان خود را از دست داده اند.
  44. شریعتی عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه رفع یا خنثی سازی تحریم‌ها بدون FATF معنایی نخواهد داشت، گفت: ما نمی‌توانیم با معیشت مردم بازی کنیم، این کار خیانت است.
  45. وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که ایران همواره با حضور نیروهای خارجی در منطقه مخالف بوده است، گفت: در موضوع افغانستان نیز ما معتقد به خروج قانون‌مند و حساب‌شده‌ی نیروهای خارجی هستیم؛ براساس خواست مردم افغانستان و با تحویل مسئولانه‌ مسئولیت‌های امنیتی به نیروهای افغانی نه به شکلی که امریکایی‌ها خودشان بروند با طالبان مذاکره کنند.
  46. به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) 9 نفر از صرافان که فعالیت‌ های غیرمجاز ارزی داشتند؛ به اتهام پولشویی، فرار مالیاتی و قاچاق ارز در استان آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شدند.
  47. رییس سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال کمک های هلال احمر به مددجویان بهزیستی بوده است.
  48. در روز‌های کرونایی برای حمایت از آسیب دیدگان مالی هزارو ۳۰۰ بسته کمک معیشتی بین نیازمندان شهرستان برخوار توزیع شد.
  49. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان برخوار از اهدای ۴۰ تبلت برای آموزش مجازی دانش آموزان بی بضائت شهرستان خبرداد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+