اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/9/14    کد خبر: 15722637   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

چکیده اخبار ایران و جهان در روز 13 آذرماه 99

چکیده اخبار ایران و جهان در روز 13 آذرماه 99

  مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت 13 آذرماه 1399 از پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت ۱3 آذرماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛


  1. کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را در ماه ژوئن (خرداد) برگزار کند.
  2. سفیر مسکو در آمریکا: نیازی به گفتن ندارد که ما از تصمیم بالقوه آمریکا برای بازگشت به این توافق استقبال می‌کنیم. ما منتظر تصمیم شما خواهیم بود.
  3. ترامپ طی یک پیام ویدئویی با بیان اینکه نظام انتخاباتی این کشور تحت حملات هماهنگی از سوی طرف‌های مختلف قرار گرفته، گفت مخالفان من طوری رفتار می‌کردند که گویی از نتیجه انتخابات خبر داشتند.
  4. دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور: معتقدم بودجه ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته‌شده در لایحه ۱۴۰۰ برای بخش مسکن و بافت فرسوده و تکمیل مسکن مهر کافی نیست.
  5. واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آمریکا قصد دارد در آستانه سالروز ترور شهید سپهبد سلیمانی، تعدادی از کارکنان سفارت خود در بغداد را از عراق خارج کند.
  6. عضو پارلمان اروپا: «سلمان بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی بازداشتی در یک ویلای تحت کنترل در ریاض، چند روزی است که به مکانی نامعلوم منتقل‌شده است.
  7. عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی: تاکنون واکسنی برای کرونا ویروس وارد کشور نشده است.
  8. شرکت تولید کننده کیت‌ تشخیص سریع: صلاحیت کیتهای سریع ایرانی یک هفته دیگر مشخص می‌شود.
  9. فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت: شرایط تهران هنوز شکننده و ناپایدار است وبازگشایی‌های شتابزده می‌تواند باعث افزایش شیوع بیماری و تکرار تجربه تلخ اردیبهشت ماه شود.
  10. خبر خوش برای استقلالی‌ها: دیاباته به دربی می‌رسد.
  11. مختاری عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا: به جز کورتون آنهم در موارد حاد بیمارستانی هیچ دارویی برای کرونا نداریم.
  12. شرکت دِبِنهامس که مالک يکي از بزرگترين و قديمي ترين برند فروشگاه‌های زنجيره‌‌ای انگليس است، اعلام ورشکستگی کرد.
  13. براساس جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰، بودجه باشگاه‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در سال آینده به ترتیب حدود ۹۵ و ۶۹ میلیارد تومان خواهد بود.
  14. مشاور ویژه کابینه ژاپن در اظهارنظری خواهان حضور این کشور در مذاکرات برجام شد/ ایلنا
  15. الجزیره: قطر و عربستان به توافق مقدماتی برای پایان دادن اختلافات نزدیک شدند.
  16. وزیر راه و شهرسازی: در جهت سلامت مردم و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا، تاکنون از مسافرت حدود ۱۸۰۰ نفر که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است، جلوگیری کرده‌ایم.
  17. فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری سارقان مسلح محموله در محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: متهمان به ۳۵ فقره سرقت اعتراف کردند.
  18. ترامپ در تازه ترين سخنراني که در حساب توییتری خود نیز منتشر کرده به انتخابات ۲۰۲۰ و تقلب های گسترده در آن و ادامه کارزار حقوقی خود پرداخت و گفت امکان ریاست جمهوری جو بایدن وجود ندارد.
  19. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور: کارت بانکی برای اتباع خارجی دارای کارت اقامت معتبر، صادر و تمدید می‌شود.
  20. 🔹️منابع آگاه به رویترز اعلام کردند وزیران نفت گروه اوپک پلاس در نشست رسمی روز پنج شنبه با افزایش تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ژانویه موافقت کردند.
  21. زنده‌شدن نوزاد ایلامی روی سنگ غسالخانه!
  22. پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور: 40 درصد تماس‌ها با اورژانس مربوط به بیماری کروناست/ ابتلای بیش از ۱۹۰۰ نفر از نیروهای اورژانس به کرونا
  23. ستاد انتخابات کشور اعلام کرد؛ زمان ثبت نام برای انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا 20 تا 26 اسفندماه 1399 می باشد.
  24. تنور انتخابات در شهرستان شاهین شهر و میمه مجددا داغ شد.
  25. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی یک هزار و ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ 35 نفر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
  26. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند مجلس هول شده اما کسی هول نشده است، خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: همه ما ۷ ساله منتظریم کاری انجام بدهید.
  27. وزیر خارجه دولت کنونی آمریکا انجام هرگونه معامله با ایران را به آزادی «باقر و سیامک نمازی» و همچنین «مراد طاهباز» مشروط کرد!
  28. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، حقوق سربازان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+