اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/5/13    کد خبر: 15722042   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 16  دقیقه

جوابیه شکوائیه مدیرعامل پسماند شهرداری‌های شاهین‌شهر، برخوار و خمینی‌شهر

جوابیه شکوائیه مدیرعامل پسماند شهرداری‌های شاهین‌شهر، برخوار و خمینی‌شهر

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا، ظهر امروز 13 مردادماه 1399 نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی جوابیه‌ای به شکوائیه مسعود عارفیان جزی مدیرعامل کنونی پسماند شهرداری‌های شاهین‌شهر، برخوار و خمینی شهر پاسخ داد.


بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا

و بگو: حق آمد و باطل نابود شد؛ بی‌تردید باطل نابود شدنی است. (سوره مبارکه اسراء آیه ۸۱)

جناب آقای مسعود عارفیان جزی

مدیرعامل محترم پسماند شهرداری‌های شاهین‌شهر، برخوار و خمینی‌شهر

با اهدا سلام و تحیات

این پاسخیه در جواب طرح چندین شکوائیه علیه این‌جانب نورالله جویا به‌عنوان خبرنگار در طی چند سال گذشته هست و همین ابتدای کلام تأکید می‌کنم حق شما در پاسخگویی مطلب طبق قانون مطبوعات محفوظ می‌باشد.

اولاً؛ ابتدابه‌ساکن ضمن رد تمامی اتهامات مطرح‌شده علیه این‌جانب که به‌عنوان نشر اکاذیب، افتراء، تهمت و نسبت‌های توهین‌آمیز با اتکا به حوزه حقوقی زیرمجموعه‌تان مرقوم داشته‌اید، در ادامه لازم است مخاطبین، عموم مردم، اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر، مجموعه شهرداری و نهادهای نظارتی را نسبت به اصل ماجرا و دلایل طرح دعوای ایجاد شده آگاه کنم که اگر آنچه در این مطلب عنوان شد و مورد تائید حضرت‌عالی قرار نگرفت می‌توانید در پاسخیه خود دفاعیات لازم را انجام دهید. در ضمن بنده امروز 13 مردادماه 1399 علیه جنابعالی به اتهام نسبت دادن تهمت و افترا نزد مراجع ذی‌صلاح قضایی شکایت برده‌ام که به‌زودی از طریق سامانه ثنا در جریان آن قرار خواهید گرفت.

ثانیاً؛ بر اساس اصل 24 قانون اساسی ‌نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند، مگر آنکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند. تفصیل آن را قانون معین می‌کند. (در این جا می‌خواهیم با هم بر اساس قانون و منطق صحبت کنیم)

ماده 3 قانون مطبوعات می‌گویید؛ مطبوعات حق‌دارند نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولین را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و ‌به اطلاع عموم برسانند. ‌تبصره - انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق و استدلال و پرهیز از توهین، تحقیر و تخریب هست.

در ماده 23 قانون مطبوعات می‌گویید؛ ‌هرگاه در مطبوعات مطالبی مشتمل بر توهین یا افترا، یا خلاف واقع و یا انتقاد نسبت به شخص (‌اعم از حقیقی یا حقوقی) مشاهده شود، ‌ذینفع حق دارد پاسخ آن را ظرف یک ماه کتباً برای همان نشریه بفرستد؛ و نشریه مزبور موظف است آن‌گونه توضیحات و پاسخ‌ها را در یکی از دو شماره‌ای که پس از وصول پاسخ منتشر می‌شود، در همان صفحه و ستون و یا همان حروف که اصل مطلب منتشرشده است، مجانی به چاپ برساند، به‌شرط آنکه جواب از دو برابر اصل تجاوز نکند و متضمن توهین و افترا به کسی نباشد. (جناب آقای عارفیان جزی درحالی‌که بنده تاکنون مطلبی از شما منتشر نکرده‌ام و شما نیز تاکنون جوابیه‌ای برای بنده ارسال نکرده‌اید و مطلب مورد نظر جنابعالی همان زمان حذف شد)

و ادامه؛ در تاریخ 17 خردادماه 1399 نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی طی بخشنامه‌ای به رؤسای دادگستری سراسر کشور با عنوان «لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرائم سیاسی» در قسمت اول آن به‌درستی توضیح داده است که با توجه به اصل ۱۶۸ قانون اساسی، دادگاه رسیدگی به جرائمی که مطابق قانون مذکور، سیاسی محسوب می‌شود، با حضور هیأت منصفه و به‌صورت علنی و برابر مقررات مواد ۳۰۵ و ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری و قانون مطبوعات برگزار گردد.

ثالثاً؛ جناب آقای عارفیان جزی همان‌گونه که مستحضر هستید اصل طرح دعوای شما در خصوص انتشار خبر «درآمد هنگفت طلای کثیف شاهین‌شهر به جیب چه کسی یا چه کسانی» از سوی رفیق گرمابه و گلستان شما و عضو کنونی شورای شهر شاهین‌شهر جناب آقای حسین ابراهیمی ناغانی بوده است که طی نامه‌ای به شماره 4722 به تاریخ 29 خردادماه 1399 از فرماندار، دادستان و سایر مسئولان می‌خواهد که توضیح دهند درآمد به‌دست‌آمده از جمع‌آوری زباله خشک یا همان طلای کثیف به جیب چه کسانی می‌رود حتی در کانال شهر و شهروند نیز به شرح زیر در خصوص آن توضیح می‌دهد لطفاً به‌دقت مطلب را مطالعه کنید؛

«حجم زباله تولیدی شاهین‌شهر حدود ۱۶۰ تن در شبانه‌روز می‌باشد که حدود ۱۵ درصد آن را همان ابتدابه‌ساکن یا خود مردم از مبدأ تفکیک می‌کنند یا برخی وانت‌بارها که پیمانکارانی هستند که هیچ قراردادی با شهرداری ندارند خودشان درب منازل با باز کردن نایلون‌ها آن‌ها را جدا کرده و با خود می‌برند.

یعنی چیزی حدود ۲۴ هزار کیلو زباله خشک (طلای کثیف) مستقیماً از درب منازل شاهین‌شهری‌ها بدون هرگونه حساب‌وکتابی برده می‌شود. البته تنها در حد هدایایی اندک بابت ۲۰% از این ۳۴ هزار کیلو به خانوارهایی که خود تفکیک را انجام می‌دهند هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ تومان برای هر کیلو داده می‌شود.

از حدود ۱۳۶ تن زباله انتقالی توسط پیمانکار جمع‌آوری زباله شهرداری شاهین‌شهر به محل دفن زباله هم به قاطعیت می‌توان گفت که ۲۵% درصد آن زباله خشک است که در کارخانه پسماند تفکیک می‌شود و ۶۵ درصد آن‌هم تبدیل به کود کمپوست می‌گردد و تنها ۱۰ درصد آن دفن می‌شود (آمار علمی از مقاله معتبر بررسی مدیریت پسماند خشک شهر تهران تألیف: رضا نقوی و عبدالامیر فرضی دیری استخراج‌شده است). لذا ۳۴ هزار کیلوی دیگر نیز در کارخانجات شرکت بازیافت در چرمشهر، زباله خشک استحصال می‌گردد. پس کل مجموعه زباله خشک شاهین‌شهر در شبانه‌روز ۵۸ تن (۵۸ هزار کیلوگرم) می‌باشد.

ما این عدد را با توجه به تهدیدات سندسازی‌های بعدی و توجیهات مرتبط بر این پژوهش، ۱۸ هزار تای آن را کلاً اگر نادیده بگیریم، میگوییم که کلاً زباله خشک شاهین‌شهر در شبانه‌روز 40 تن (40 هزار کیلوگرم) می‌باشد.

از قیمت ۱۲۰۰ تومان فروش نان خشک تا ۴۰۰۰ تومان شیشه بازیافتی می‌توان برحسب مقادیر کمی نسبی هرکدام از ارقام بازیافتنی (نان خشک و نایلون و کارتن و فلز و ...) معدل ۱۸۰۰ تا ۲۱۰۰ تومان برای هر کیلو زباله خشک درب کارخانه بازیافت قیمت‌گذاری کرد.

از این مبلغ، مقدار ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان برای هر کیلوگرم زباله خشک هزینه ماشین‌آلات، کارگر، جمع‌آوری و انتقال می‌شود و همان ۲۰۰ تومان هم برای اقلام هدایا به خانواده‌هایی که خودشان تفکیک را انجام می‌دهند، که اگر آن‌ها از قیمت فروش کسر کنیم، چیزی معادل ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان سود خالص برای فروش هر کیلوگرم زباله خشک عاید فروشنده می‌گردد.

با احتساب ۴۰ هزار کیلوگرم زباله خشک شبانه‌روز شاهین‌شهر، به قیمت معادل ۱۱۵۰ تومان برای هر کیلو، عدد ۴۶ میلیون تومان برای هر شبانه‌روز درآمد زباله خشک شاهین‌شهر می‌باشد که در ماه یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون تومان درآمد حاصله از فروش طلای کثیف خانوارهای شاهین‌شهری می‌باشد.

برحسب اینکه از ۱۵% اول تفکیک از مبدأ (۲۴ هزار کیلوگرم) که بیش از ۷۰ درصد آن را ماشین‌های خودسر با باز کردن نایلون زباله‌ها مواد بازیافتنی را می‌برند، خانوارها حدود ۷ هزار کیلوگرم آن‌ها هم با همان قیمت معادل ۱۰۰۰ تومان معدل، برای کلیه اقلام کاغذ و شیشه و نان خشک و... اگر از پیمانکار خودسر بگیرند، در شبانه‌روز ۷ میلیون تومان دیگر را هم از آن عدد کل کسر کنیم، بازهم عدد ۳۹ میلیون تومان در شبانه‌روز سود برای فرد یا افرادی متصور است که بی‌ضابطه زباله خشک یا همان "طلای کثیف" شاهین‌شهر را به تاراج می‌برند. به عبارتی دستکم ماهی یک میلیارد و یک‌صد و هفتاد میلیون تومان اگر جمع‌آوری زباله‌های خشک توسط شهرداری مدیریت و جمع‌آوری گردد یا فقط و فقط برای هر کیلوگرم این زباله خشک پیمانکار واجد شرایطی گرفته شود که تنها ۸۰۰ تومان به شهرداری (جیب مردم) شاهین‌شهر پرداخت کند، سالانه بیش از یازده میلیارد و پانصد و بیست میلیون تومان درآمد پایدار برای شاهین‌شهر تحصیل خواهد شد.

این‌جانب به‌عنوان خادم مردم در شورای اسلامی هفته گذشته در قالب یک نامه نظارتی از شهردار شاهین‌شهر درخواست کردم که به جد این مطالبه شهروندی را پیگیری نمایند.

 متأسفانه در چند روز گذشته برخی افراد این موضوع را دستمایه تنش‌های سیاسی و شخصی کردند که همین‌جا هشدار می‌دهم که درخواست بنده صرفاً یک مطالبه مردمی و نظارتی است و در چارچوب استیفا بیت‌المال بوده و هیچ انگیزش سیاسی و شخصی بر آن قابل‌حمل نیست.»

ادامه؛ جناب آقای مسعود عارفیان جزی به‌عنوان یک خبرنگار از جنابعالی می‌خواهم، به‌عنوان فردی که مدیریت پسماند شهر شاهین‌شهر را بر عهده دارید، لطفاً در خصوص این ادعای رفیق گرمابه و گلستانتان برای مردم توضیح دهید که درآمد حاصله از زباله خشک به جیب چه کسانی می‌رود؟

رابعاً؛ جناب آقای عارفیان جزی ظاهراً دیواری کوتاه از دیوار من خبرنگار پیدا نکرده‌اید که هم‌سال گذشته در جریان دیگر عضو شورای شهر شاهین‌شهر جناب آقای علیرضا جهانگیری و هم امسال در جریان آقای حسین ابراهیمی ناغانی علیه بنده طرح دعوا و حتی با سوءاستفاده از جایگاه شغلی‌تان با آوردن چند کارگر و مأمور انتظامی به دم دفتر این‌جانب نهایت آن روی اخلاق و رفتار خود را نمایش گذاشتید، آیا به نظر خودتان این عمل شما با منشور اخلاقی جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اید تناسب دارد؟

خامسا؛ جناب آقای عارفیان جزی که بدون شک هم در حوزه ارائه محتویات زبانی و هم گزارش عملکردی بسیار زرنگ، باهوش و تا حدودی با سیاست هستید، می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید که چرا در چند سال گذشته که حاشیه‌های مختلف علیه مجموعه شما به سر زبان‌ها افتاده است تاکنون حاضر نشده‌اید، طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه در جلوی دوربین‌ها حاضر شوید و به این ابهامات از استخدام‌های بی‌ضابطه گرفته تا اعتصاب کارگران و نحوه برگزاری مناقصه‌ها و مزیدها شرکت پسماند پاسخگوی افکار عمومی باشید؟

سادساً؛ جناب آقای عارفیان جزی می‌توانید به این چند سؤال پاسخ دهید که خودتان چگونه جذب و استخدام شهرداری شاهین‌شهر و به‌عنوان مدیرعامل پسماند شهرداری‌های شاهین‌شهر، خمینی‌شهر و برخوار انتخاب شدید، لطفاً بفرماییدکدام آزمون استخدامی بوده و نحوه پذیرشتان را نیز اعلام فرمائید؟ در ادامه نیز برای شفاف‌سازی اذهان عمومی نحوه دریافت حقوق و حدود آن را به‌اضافه میزان پاداش و سایر مزایا را نیز عنوان بفرمایید؟

سابعاً؛ جهت یادآوری چند ماه پیش که حمیدرضا فرهنگ شهردار سابق شاهین‌شهر پست مدیر توسعه و پشتیانی را به شما داد، هم خودتان و خیلی افراد شاهد بودند که بنده از انتخاب شما هم در مجموعه استانداری اصفهان و هم با رایزنی با خود شهردار وقت حمایت‌های لازم را انجام دادم، پس حداقل به احترام این حمایت‌ها حرمت نگه می‌داشتید و به‌جای طرح دعوا علیه این‌جانب به موضوع مطرح‌شده توسط آقای ابراهیمی ناغانی پاسخ می‌دادید.

تاسعا؛ و در پایان جناب آقای عارفیان جزی مدیرعامل پسماند به‌جای طرح دعوا علیه یک خبرنگار لطفاً به افکار عمومی پاسخ دهید، به آن کارگری که به مستند مجموعه شما را در پرداخت نکردن حق‌وحقوق اش محکوم کرده است پاسخ دهید، با انجام دادن تحرکات و بازی‌های سیاسی پشت پرده، مظلوم‌نمایی و پاک جلوه دادن خود نمی‌توانید ره به‌جایی ببرید و آب را از چشم آسیاب بیندازید، موفقیت در گرو تغییر مسیرها و روش های غلط است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+