اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/5/11    کد خبر: 15721965   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان شاهین‌شهر و میمه 3 مرداد برگزار می‌شود

چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان شاهین‌شهر و میمه 3 مرداد برگزار می‌شود

 

حجت‌الاسلام حسن بابایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا اصفهان، گفت: کانون مدّاحان و شعرای آئینی تشکّلی است که از منتخبان مدّاحان و شعرایی تشکیل می‌شوند. این تشکل، تحت نظارت سازمان تبلیغات به تدبیر امور مداحان و شاعران آئینی بر اساس اهداف و مأموریت‌های مندرج در اساسنامه کانون مداحان و شعرای آئینی می‌پردازند.


وی ادامه داد: هدف از تشکیل کانون مداحان، ساماندهی مدّاحان و شعرای آئینی، نظارت بر عملکرد تخصّصی و شأنی مدّاحان و شعرای آئینی، تعیین متولّی خاص در امور مدّاحان و شعرا در رابطه با سایر دستگاه‌ها و نهادها، آسیب‌شناسی و آسیب زدایی مدّاحی و شعر از حیث محتوا، الحان و اشعار و همچنین هدایت فعّالیّتهای تبلیغی مدّاحان و شعرای آئینی در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: انتخابات کانون مداحان در سه سطح (شهرستان، استان و کشور) به‌صورت چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و اعضای انتخاب‌شده در کانون مداحان شهرستان، رئیس و اعضای هیات‌رئیسه کانون مداحان استان را دو سال یک‌بار انتخاب و متعاقباً، اعضای استانی نیز هیئت‌رئیسه کانون مداحان کشور را تعیین می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: اولین دوره انتخابات کانون مداحان روز 12 دی‌ماه 1385 دومین دوره 12 آذرماه 1389 سومین دوره 12 دی‌ماه 1393 برگزار شد چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان قرار بود 9 آذرماه 1397 برگزار شود اما به دلیل آسیب‌شناسی و تغییرات در اجرای انتخابات دوره چهارم به تأخیر افتاد که با ایجاد تغییراتی در 3 مرداد سال جاری (1399) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام بابایی گفت: ازجمله تغییرات در فرایند انتخابات کانون مداحان تشکیل شورای اندیشه‌ورز مداحان در استان و کشوراست. لذا چند ستایشگر برجسته در هر استان به‌عنوان شورای اندیشه‌ورز انتخاب می‌شوند تا به روند فعالیت‌های کانون کمک کنند و نظرات مشورتی دهند. همچنین به هیئت‌رئیسه کانون مداحان کشور و استان نیز چند مداح شاخص اضافه می‌شود. البته این افراد با برگزاری انتخابات میان مداحان شاخص استان و کشور انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در این دوره کانون شاعران آیینی از مداحان جدا شد و با توجه به اینکه این قشر به مسائل متفاوت مبتلابه با مداحان نیازمند کانونی متفاوت هستند با راه‌اندازی کانون جداگانه برای شاعران آیینی این نیاز برآورده خواهد شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: برای توجه به بانوان مداح که نقش بسیار تأثیرگذاری دارند، بناست تا در آینده نزدیک برای آنان انتخابات جداگانه‌ای برگزار شود.

وی در ادامه یادآور شد: انتخابات کانون مداحان ۳ مردادماه برگزار خواهد شد و تمام مداحان مستمر و فعال در طول سال فرصت دارند تا 23 تیرماه با مراجعه به دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها، برای شرکت در انتخابات و کاندیداتوری ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام بابایی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل این انتخابات، مداحان مستمر در یک شهرستان شناخته‌شده هستند، اما اگر مداح فعالی به هر دلیلی شناخته‌شده نبود باید دو مسئول هیئت یا دو مداح سرشناس او را تائید کنند که او در اکثر مناسبت‌ها به مداحی می‌پردازد. (گفت و گو از خبرنگار نورالله جویا)

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+