اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/4/20    کد خبر: 15721951   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

رئیس شورای شهر شاهین‌شهر لطفاً به این 9 سؤال پاسخ دهید

رئیس شورای شهر شاهین‌شهر لطفاً به این 9 سؤال پاسخ دهید

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال اجتماعی طی یادداشتی با عنوان «رئیس شورای شهر شاهین‌شهر لطفاً به این 9 سؤال پاسخ دهید» آورده است؛ علیرضا جهانگیری رئیس فعلی شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر طی پیامی با عنوان «اجرای قانون در جهت احقاق حق شهر و شهروندان شاهین‌شهری» می گویید؛ ضمن شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی پیرامون تغییر شهردار و انتشار برخی مطالب بدون سند، با توجه به مشکلات متعدد در شهرداری، سطح شهر و به‌ویژه ورود دستگاه‌های نظارتی پیرامون برخی موضوعات در ماه‌های اخیر، مکرراً تذکراتی به حمیدرضا فرهنگ شهردار وقت داده شد و بدین ترتیب بعد از طی مدتی عملاً ادامه فعالیت شهردار سابق در سمت شهردار شاهین‌شهر به‌صرف و صلاح شهر و شهروندان نبود.


 این مقام مسؤول ادامه داده است؛ مدیریت شورای شهر بر حواشی مانع کشیده شدن معضلات به وجود آمده به فضای عمومی گردید که طبعاً خیلی از مسائل و مشکلات به دلیل در نظر گرفتن مصالح شهر و شهروندان و اجتناب از هرگونه اختلال در خدمت‌رسانی به شهروندان فهیم امکان توضیح بیشتر ندارد.

وی در این پیام یادآور شده است: کلیه روند قانونی جلسه طرح سؤال از شهردار (سابق) بر اساس ماده 83 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی و با رأی قاطع اعضای حاضر در جلسه و بدون هیچ رأی مخالفی برگزار و اجرا گردید و در اسرع وقت نیز مستندات جلسه مطابق قانون به فرمانداری تقدیم خواهد شد.

رئیس شورای شهر شاهین‌شهر با بیان اینکه عزل و نصب شهرداران طبق قانون صرفاً جزو اختیارات شورای اسلامی می‌باشد. آورده است؛ پیرو برخی اظهارات در رسانه‌ها، مواضع شورای اسلامی شهر مطابق نص صریح قانون از سوی رئیس شورای اسلامی به‌عنوان سخنگوی شورا بیان می‌گردد.

وی ضمن مهم شمردن جایگاه پرسنل شهرداری در اداره مدیریت شهری و خدمت‌رسانی به مردم ادامه داده است: تصمیم اتخاذشده در راستای حمایت از نیروهای بومی شهر بوده ضمن اینکه رویکرد شورای دوره‌ی پنجم از ابتدا واحد بوده و با تغییر مدیران شهری تنها نحوه اجرای سیاست‌ها تغییر می‌کند.

وی در پایان با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه در امر اطلاع‌رسانی تصریح کرد: خواهشمندیم رسانه‌ها جهت جلوگیری از متشنج نمودن فضای شهر از هرگونه گمانه‌زنی و تحلیل و تفسیر خودداری نمایند چراکه اعضای شورا منتخبین مردم محسوب می‌شوند و قطعاً در این تصمیم صرف و صلاح شهر در نظر گرفته‌شده است.

خوب تا اینجا با کمک شما مخاطبین همیشه همراه این رسانه پیام آقای علیرضا جهانگیری به‌عنوان رئیس فعلی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر را در خصوص دلایل عزل حمیدرضا فرهنگ شهردار وقت شاهین‌شهر شنیدم و خواندیم.

اما می‌خواهم به‌عنوان یک خبرنگار و در راستای امر خطیر اطلاع‌رسانی (قانون مطبوعات) و مطالبه گری چند سؤال از آقای علیرضا جهانگیری به‌عنوان عضو و رئیس کنونی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر به شرح زیر بپرسم؛

  1. جناب آقای علیرضا جهانگیری در همان ابتدای پیام خود آورده‌اید که دلیل تغییر حمیدرضا فرهنگ شهردار وقت در راستای اجرای قانون در جهت احقاق حق شهر و شهروندان شاهین‌شهری بوده است، لطفاً می‌توانید بفرمایید دلایل تغییر 6 شهردار و سرپرست ازجمله آقایان حسین امیری، عیسی بهمنی، حمید عشقی، محمدعلی عزیزی توسط اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر در راستای چه چیزی بوده است؟
  2. جناب آقای علیرضا جهانگیری رئیس و سخنگوی شورای شهر شاهین‌شهر گویا پرداختن به‌دروغ پردازی و انحراف افکار عمومی برای حضرت‌عالی تبدیل به یک امری ساده و پیش پا افتاد شده است، خاطر مبارک هست که در تاریخ 11 آذرماه 1398 آن روزی که در تالار شیخ بهایی در حضور مدعوین و در جایگاه سخنران دلایل برکناری شهرداران شاهین‌شهر را اعلام کردید تا به آقای مهندس عیسی بهمنی رسید و گفتید که دلیل پذیرش استعفای وی به خاطر مشکلات جسمانی بوده است و بنده نیز به‌عنوان یک خبرنگار از روی صندلی بلند شدم و نسبت به این سخن کذب شما که از نزدیک شاهد دلیل برکناری آن بودم معترض شدم یا فرقی نمی‌کند برای آقای مهندس حمید عشقی نیز بدین شکل بود، می‌توانید به این سؤال پاسخ بدهید که چرا مجدداً در خصوص آقای مهندس حمیدرضا فرهنگ شهردار وقت این رویه دروغ‌پردازی را تکرار می‌کنید؟
  3. جناب آقای جهانگیری رئیس شورای شهر شاهین‌شهر در پیامتان آورده‌اید که همه اعضا موافق رفتن آقای حمیدرضا فرهنگ شهردار وقت شاهین‌شهر بودند، اما اظهارات آقای سجاد قهرمانی فرد عضو و رئیس کمیسیون حقوقی شورا چیزی دیگری را می‌گویید، آقای قهرمانی فرد در اظهارت خود به‌صراحت اعلام می‌کند که مخالف رفتن آقای فرهنگ بوده است و جلسه روز شنبه 7 تیرماه 1399 در خصوص عزل شهردار وقت بر مبنای قانونی ماده 28 آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی مصوب هئیت وزیران در 1384 را فاقد اعتبار می‌داند، اگر اختلافی بین اعضا وجود ندارد، لطفاً در خصوص این اظهارنظر همکارتان نیز توضیحی بفرمایید؟
  4. جناب آقای علیرضا جهانگیری سخنگوی شورای شهر همان‌گونه که مستحضرید بعد از عزل شهردار وقت وی طی ارسال جوابیه‌ای برای همین رسانه نشان داده بود که دو روز بعد از ارسال 22 پرسش یعنی 24 خردادماه 1399، طی نامه‌ای جداگانه به همه این سؤوالات تا جایی که توانسته بود پاسخ‌های قانع کنند داده است، لطفاً به این سؤال به‌صورت شفاف پاسخ دهید که این عزل شما، چگونه در راستای حمایت از نیروهای بومی بوده است درحالی‌که آقای فرهنگ شهردار وقت در پاسخ به سؤال 12 آن اعضای شورای شهر در این زمینه پاسخ‌های لازم را داده است؟
  5. جناب آقای جهانگیری همان‌گونه که در بالا اشاره شد، آقای قهرمانی دیگر عضو شورای شهر در راستای حق نمایندگی و اختیارات قانونی، تعویض چند شهردار و سرپرست توسط اعضای شورای دوره پنجم را مصداق بارز تضییع حقوق ‌الناس و در تضاد با اصل امانت‌داری می‌داند، شما یا سایر اعضای موافق رفتن شهردار وقت یا شهرداران سابق این موضوع را چگونه می‌بینید، آیا همان نگاه فریب موابانه در ماده 83 قانون تشکیلات وظایف و اختیارات شوراها می‌دانید؟
  6. جناب آقای جهانگیری در پاراگراف پایانی پیام خود اول از اصحاب رسانه تقدیر می‌کنید و بعد آن‌ها را متهم به متشنج کردن اوضاع می‌کنید، لطفاً به این سؤال پاسخ بدهید که باید به کدام حرف شما دل‌خوش کنیم به تقدیرتان یا متهم کردنمان؟ نکند ما خبرنگاران را به مرگ می‌گیری که به تب رضایت پیدا کنیم.
  7. جناب آقای جهانگیری بعد از جلسه تودیع و معارفه حمیدرضا فرهنگ که در بالا به آن اشاره شد و اعتراضی که این‌جانب به‌عنوان یک خبرنگار نسب به سخنان شما کردم، چند روز بعد هم از سوی خود شما در مقابل درب ورودی شورای شهر و هم از سوی طرفداران شما در محوطه شهرداری شاهین‌شهر تهدید به ضرب و شتم و حتی مرگ شدم، آیا این رفتار اخلاقی شما با سخنان مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای که در ابتدای پیشواز تلفن همراهتان گذاشته‌اید، همخوانی دارد یا نه؟
  8. جناب آقای جهانگیری طبق نظرسنجی‌های به‌عمل‌آمده از مردم شاهین‌شهر، شورای دوره پنجم یکی از پرحاشیه ترین شوراهای ادوار گذشته بوده است که در افول جایگاه شورایی، تغییر مدیران شهرداری و غیره و غیره در سطح شهر یاد شده نقش بسزایی داشته است، لطفاً دلایل این اتفاق را توضیح دهید؟
  9. جناب آقای جهانگیری در پایان لطفاً بفرمایید با توجه به اینکه کمتر از یک سال به عمر پنجمین دوره شورای اسلامی مانده است، شاهین‌شهری که زمانی زبان زد خاص و عام در سطح استان اصفهان و حتی کشور بود و امروز به این حال روز گرفتار شده است، چقدر در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی رشد کرده است؟

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+