اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/5/8    کد خبر: 15721892   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

قرارداد اجرایی فاز اول قطار بین‌شهری شاهین شهر-اصفهان منعقد شد

قرارداد اجرایی فاز اول قطار بین‌شهری شاهین شهر-اصفهان منعقد شد

 

اسماعیل فرهادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان، با مروری بر روند اخذ مجوز پروژه قطار بین‌شهری اصفهان-شاهین شهر اظهار کرد: همان‌طور که مستحضرید در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۸ جلسه شورای عالی فنی و امور زیربنایی با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مشاورین وزیر و نمایندگان دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های کشور و مسئولین استانی ازجمله معاون عمرانی استاندار اصفهان و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و بسیاری از مدیران عامل و روسای سازمان‌ها تشکیل و مصوبه عبور مترو از رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان پس از سال‌ها انتظار صادر و تأییدیه نهایی آن در شورای عالی هماهنگی ترافیک وزارت کشور در جلسه ۲۸ دی‌ماه سال گذشته با حضور معاون عمرانی وزارت کشور به تصویب رسید.


وی در ادامه با اشاره به مشخصات ابر پروژه قطار بین‌شهری اصفهان_ شاهین‌شهر افزود: پروژه متروی شاهین‌شهر_ اصفهان به طول ۱۳.۲ کیلومتر و کریدور به عرض ۱۰ متر با دیوار حائل به‌صورت بتن مسلح بوده که در مسیر خود دارای ۵ تقاطع غیرهمسطح و ۴ ایستگاه شامل (بختیار دشت، پالایشگاه، نیروگاه شهید محمد منتظری، میدان ولیعصر (عج) می‌باشد و همچنین اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

رئیس شورای شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تشریح مسیر خط یک مترو اصفهان و اهمیت اتصال پروژه قطار شهری به خط یک مترو گفت: با اتصال این پروژه به خط یک مترو اصفهان که شامل ایستگاه‌های (قدس، بهارستان، کاوه، چمران، شهدا، انقلاب، دانشگاه اصفهان، صفه) می‌شود منجر به سهولت رفت‌وآمد از شمال به جنوب کلان‌شهر اصفهان شده است که با بهره‌برداری از این پروژه اکثر سفرهایی که در حال حاضر شهروندان فهیم شاهین‌شهر به‌واسطه‌ی خودروی شخصی یا حمل‌ونقل عمومی در مسیر بزرگراه آزادگان و آزادراه معلم به کلان‌شهر اصفهان انجام می‌دهند کاهش چشمگیری می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: اتصال ایستگاه دانشگاه صنعتی به ایستگاه قدس نیز به‌صورت سازه بتنی غیرهمسطح در امتداد بلوار امام خمینی (ره) اصفهان به طول حدود ۵.۵ کیلومتر در تعهد شهرداری اصفهان قرار دارد.

فرهادی در خصوص آخرین اقدامات اجرایی این پروژه تصریح کرد: در حال حاضر قرارداد بخشی از عملیات اجرایی زیرسازی و دیوار سازی فاز اول مسیر ریلی شاهین شهر_ اصفهان با اعتباری بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان با پیمانکار منعقد و تجهیز کارگاه و عملیات اجرای مسیر در حال انجام می‌باشد.

وی در پایان با تأکید بر لزوم بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی با توجه به استفاده بالای مردم از اتوبوس جهت رفت‌وآمدهایشان گفت: روزانه حدود ۳۵ هزار نفر مسافر با ۷۷ اتوبوس درون و برون‌شهری جابجا می‌شوند که مجدداً موضوع نوسازی و بازسازی این ناوگان را بیش‌ازپیش به مدیران شهری گوشزد می‌کند.

رئیس شورای شهرستان در پایان یادآور شد: همچنین در حال حاضر ۷۵ درصد از اتوبوس‌های فعال خطوط عمری بیش‌ازحد استاندارد خود را سپری می‌کنند که البته اخیراً با تلاش سازمان مدیریت حمل‌ونقل یک دستگاه اتوبوس بازسازی و به چرخه حمل‌ونقل بازگشته و تعدادی دیگر نیز در نوبت بازسازی هستند. (گفت و گو از خبرنگار نورالله جویا)

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+