اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/1/18    کد خبر: 15721741   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه فرا رسیدن روز جوان را تبریک گفت

اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه فرا رسیدن روز جوان را تبریک گفت

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.


بسم الله الرحمن الرحیم

دوران نوجوانى و جوانى، دوران حساس و سرنوشت ساز و تعيين كننده ى شخصيت فرد است. در اين دوران غرور، هيجان، احساسات، شهوت، ناپختگى عقلى و... بر شخص سايه مى افكند.چيزى كه مى تواند اين احساسات را در مسير هدايت و هيجان و غرور را در طريق مثبت قرار دهد و شهوت را مشروع نمايد، قانون الهى، يعنى قرآن و احاديث معصومين(عليهم السلام) است. جوانى بهترين و حساس ترين دوره ى عمر هر موجودى به‌ويژه انسان به حساب مى آيد. در همين دوره است كه انسان مى تواند سرنوشت خويش را رقم بزند و افق آينده‌ى خود را روشن و درخشان و يا آن را تيره و تار سازد.قالب وجودى يك انسان در دوره ى جوانى شكل مى گيرد و آينده ى او هم بر اين اساس رقم مى خورد. در هر عصرى جوانان بيشتر مورد توجه اند و در شكل گيرى موضوعات مختلف در جوامع نقش مؤثرى ايفا مى كنند و در اين ميان برخى افراد، احزاب، قدرت ها و... از احساسات پاك، شور و تحرك و نيروى سازنده ى جوانان در راستاى منافع فردى و گروهى خود سود مى برند. قرآن كريم و روايات اسلامى به دوره ى حساس نوجوانى و جوانى عمر انسان اهميت ويژه اى داده اند. چنان كه حضرت امام صادق(عليه السلام) به يكى از ياران خويش مى فرمايند: بر تو باد توجه به جوانان; زيرا آنان به هر كار خير از ديگران پيش تازترند. هم چنين مى فرمايد: چون جوان مسلمان قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آميخته گردد و خداوند متعال او را در زمره ى پيامبران والامقام نزد خود قرار مى دهد و خداوند خود در قيامت مدافع وى باشد. قرآن كريم با طرح الگوهايى از جوانان شايسته، همانند جوانان اصحاب كهف، و برخى از پيامبران جوان الهى و يادآورى برخى از داستان ها و نكات اخلاقى و تربيتى، سيماى جوان شايسته را ترسيم مى كند.

امام خمینی (ره)پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون فداكاری‎ها و از خودگذشتگی‎ جوانان می‎دانستند و در این مورد فرمودند: جوانان دانشگاهی، جوانان مدارس قدیم،‌جوانان بازاری، عشایر محترم این طبقه بودند كه با قیام خود رژیم منحوس را به عقب نشاندند و دست جهانخواران را از مملكت قطع كردند.

بدون شك جوانان همانگونه كه در پیروزی انقلاب اسلامی و شكل گیری آن نقش بسزایی داشتند در تداوم انقلاب اسلامی و تثبیت آن نیز دارای نقش محوری هستند و همراهی آنان تضمینی برای آینده انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن در تمام زمینه‎ها خواهد بود همانطوری كه پس از انقلاب،‌ در طول جنگ تحمیلی حضور جوانان و فداكاری آنان توطئه دشمنان را خنثی نمود و در عرصه‎های علمی نیز پس از جنگ در سازندگی كشور نقش جوانان نقشی بی‎بدیل بوده است از این رو توجه جدی به جوانان و فراهم نمودن زمینه‎های پیشرفت همه جانبه‌آنان تضمینی برای پیشرفت انقلاب اسلامی و تحقق اهداف آن است و بدون همراهی جوانان دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی امكان پذیر نخواهد بود .

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند:" جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند." اما چگونگی محقق شدن این امر با اعتماد، تحویل مسئولیت‌ها و مدیریت‌های کلیدی نظام به نسل جوان و فرصت دادن و اعتماد به این نسل محقق می‌شود.

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن گرامیداشت فرارسیدن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام روز جوان را به جوانان فداکار و فعال شهرستان خصوصا جوانان تشکلهای دینی و مردمی ،هیئات مذهبی، مراکز  و فرهنگی و جوانان بسیجی و انقلابی تبریک می گوید.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+