اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15721583   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

انتقاد رهبر جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر بر تبليغات انتخاباتي حاجی دلیگانی

انتقاد رهبر جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر بر تبليغات انتخاباتي حاجی دلیگانی

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدامین یوسفی رهبر جریان موسوم به عدالت‌خواهی شاهین‌شهر با انتشار یادداشتی در فضای مجازی با عنوان «نقدی بر تبلیغات حسینعلی حاجی دلیگانی» آورده است؛ سرانجام يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار پايان يافت و آقاي حاجي دلیگانی مانند دو دوره گذشته با اختلاف زياد نماينده مردم شدند.


اما در اين میان دور از انصاف است که نسبت به حجم گسترده تبليغات انتخاباتي آقاي حاجي انتقادي نکنیم. آقاي حاجي دلیگانی فردی مشهور به رعايت ساده زيستي هستند، مكان سكونت ايشان در مجلس ساده، در زندگي و حتي خورد خوراك ايشان واقعاً ستودني است.

ولي چرا كسي كه به‌عنوان شخصي انقلابي شناخته می‌شود و مشي وي ساده زيستي است در تبليغات انتخاباتي مجلس یازدهم به اصول انقلابي پايبند نيست؟!

واقعاً توجیه‌پذیر نيست كه نماينده مجلس انقلابي در تمام سالن‌های گران‌قیمت سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه مراسم داشته باشد! هزینه‌های سنگين سالن‌های خلیج‌فارس، شاهين طلائي و گل گندم و ورزشگاه تختي كه همه خصوصي هستند از كجا تأمين می‌شد؟!

شايد بگويند اين سالن‌ها توسط اصناف و ورزشكاران و يا بانيان و طرفداران مختلف تأمین مالي شده‌اند و آقاي حاجي دلیگانی فقط به‌عنوان سخنران به این جلسات دعوت‌شده‌اند! يا صاحبان اين سالن‌ها به‌صورت رایگان این‌ها را در اختيار هواداران آقاي حاجي دلیگانی قرار داده‌اند! كه باز هم قابل توجيه نیست! افرادي كه اين سالن‌ها را مجاني در اختيار قرار می‌دادند، اكنون پس از انتخابات چه توقعاتي دارند؟! آيا این‌ها براي رضاي خدا اين كارها را می‌کردند! ای‌کاش اين اشخاص سالن‌ها را به‌صورت رایگان در اختيار افراد بی‌بضاعتی كه توان برگزاري مراسمات ازدواج خود را ندارند قرار می‌دادند!

حتي اگر توجيه كنيم كه هزینه‌ای پرداخت‌نشده است آيا اين مراسمات باعث خدشه به وجه يك نماينده انقلابي در نزد افكار عمومي نمی‌باشد؟! آيا مردم می‌دانند كه شما مبلغي پرداخت نکرده‌اید و توجيه شما به گوششان خواهد رسید؟!

مردم این‌طور تحلیل می‌کنند كه نماينده براي اين سالن‌ها هزينه سنگين پرداخت كرده است و مطمئناً اين نوع تبليغات در اين شرايط اقتصادي براي يك فرد انقلابي انحراف از سيره امام و رهبري است.

جالب‌تر اينكه در اين انتخابات وقتي بسياري از اشخاص پس از رد صلاحیت برخی کاندیداها رقابت این دوره از انتخابات شاهین‌شهر را کاملاً یک‌طرفه ديدند و از همان آغاز آقای حاجی دلیگانی را گزینه محتمل نمایندگی دوره بعد دانستند، گوي سبقت را در بيعت با آقای حاجي دلیگانی از یکدیگر می‌ربودند و متأسفانه این امر در میان برخی مسئولین هم نمود پیداکرده بود و در فضای انتخاباتی این دوره شاهین‌شهر بيداد می‌کرد و اتفاقاً در این فضاي مسموم، نماينده مجلس است كه بايد اين صحنه‌ها و حجم زیاد پاچه‌خواری‌ها را مديريت كنند.

اصلاً خود آقاي حاجي دلیگانی می‌توانستند پس از اطلاع از جو حاکم بر برنامه‌ها از حضور در اين سالن‌ها پرهيز كنند! واقعاً حضور آقاي حاجي دلیگانی در سالن تختي در یک میتینگ تبلیغاتی و برنامه‌های آن‌چنانی اصلاً در شأن ايشان نبود!

آقاي حاجي دلیگانی شما دو دوره نماينده مردم شاهین‌شهر در مجلس بوده‌اید و اصلاً نيازي به اين نوع تبليغات نداشتيد و همان حضورتان در مجلس و عملكردتان بهترین معرف شما بود. شما نامزد تازه وارد و ناشناخته‌ای نبوديد كه نياز به آن امور داشته باشيد و بايد اجازه می‌دادید مردم با توجه به كارنامه شما تشخيص بدهند كه شما را انتخاب كنند يا خير! و اين نوع روش‌ها حداكثر براي افراد تازه وارد و ناشناخته است نه شما!

ضمن اينكه شما رقيب شاخصي در اين انتخابات نداشتيد و تمام رقباي شما افرادي بدون مسئولیت‌های شاخص و يك سري جوان با حجم تبليغات محدود هستند و همين جوان‌ها به شما به‌عنوان يك فرد انقلابي می‌نگریستند و درس می‌آموختند، حال اگر يك فرد انقلابي با مشي ساده زيستي این‌چنین كند، اثرات بسيار نامطلوبي بر ديگران خواهد داشت!

آقاي حاجي دلیگانی واقعاً بايد مراقبت كنند چه بسيار افرادي كه به‌مرور زمان دچار استحاله شدند و از رويه انقلابي خود فاصله گرفته‌اند.

واقعاً ايشان بايد در مورد مشاورين و برخي اطرافيان نزدیک خود تجدیدنظر كنند و بگويند چرا اطرافيان اين مسائل را گوشزد نكردند و البته خود ايشان نيز بايد با صراحت مانع اين نوع رفتارها و عملكردها می‌شدند.

هرکس در هر مقامی که باشد محتاج شنیدن موعظه و نصیحت است؛ زیرا اگر نسبت به آنچه می‌شنود دانا باشد، آن موعظه برایش تذکر یعنی یادآوری است چنانچه حضرت امیرالمؤمنین (ع) به فرزندش مجتبی (ع) می فرماید: «احْی قَلْبَک بِالْمَوْعِظَه»

صحبتي كه از رهبر انقلاب در ادامه می‌آید به‌واقع روش تبليغ صحيح را در نظام اسلامي براي نيروهاي اصيل انقلابي تبيين می‌کند. رهبر انقلاب صریحاً تبليغات پروپاگاندا و اين نوع تبليغاتي كه حالت اجراي شو نمايشي است را به‌شدت نهي می‌کنند و هدف از تبليغات را تبيين بيان می‌کنند واقعاً نمونه برنامه‌های ورزشگاه تختي كجا تبيين بود و اصلاً با رهنمودهاي ايشان چقدر فاصله داشت؟!

در پایان این رسانه به اطلاع می‌رساند؛ این انتقاد مورد استقبال بسیاری از عوام و خواص شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار قرار گرفت و این بارقه امید تا حدودی دوباره ایجاد شد که جریان موسوم به عدالت‌خواهی شاهین‌شهر با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است.

لازم به ذکر از 274 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در سطح دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار این دوره نزدیک به 80 هزار نفر پای صندوق‌های رأی آمدند(یعنی مشارکت 30 درصدی) که آقای حسینعلی حاجی دلیگانی با بیش از 63 هزار رأی راهی مجلس یازدهم شد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+