اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/8/12    کد خبر: 15720918   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

عرب یارمحمدی؛ مطالب مندرج در کانال تلگرامی عدالت‌خواهی شاهین‌شهر را تکذیب کرد

عرب یارمحمدی؛ مطالب مندرج در کانال تلگرامی عدالت‌خواهی شاهین‌شهر را تکذیب کرد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، دکتر محمدرضا عرب یارمحمدی نسبت به انتشار پیام اخیر محمدامین یوسفی لیدر اصلی جریان موسوم به عدالت‌خواهی شاهین‌شهر در فضای مجازی پاسخ داد و گفت: مسأله افترا و دروغ و تهمت بستن از رذیلت‌های اخلاقی هستند.


وی افزود: خداوند متعال در آیه 116 سوره مبارکه نحل فرموده است؛ «وَلاَ تَقُولُواْ لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَذَا حَلاَلٌ وَهَذَا حَرَامٌ لِّتَفْتَرُواْ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ لاَ يُفْلِحُونَ؛ و براى آنچه زبان شما به دروغ مى‏‌پردازد مگوييد اين حلال است و آن حرام تا بر خدا دروغ بنديد زيرا کسانی که بر خدا دروغ مى‏بندند رستگار نمى‏‌شوند».

رئیس سابق مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری مالک اشتر با بیان این‌که بهتان، افترا، دروغ، نشر اکاذیب همگی از یک خانواده هستند که هر کدام بار معنایی خاصی دارد، ادامه داد: افترا یعنی این‌که انسان یک مطلب و نسبت دروغی را به شخصی، خدا و یا پیامبر نسبت بدهد این‌که انسان نزد خود چیزی را به‌اصطلاح ببافد و به دیگری نسبت بدهد. وی با بیان این‌که نشر اکاذیب یکی از عناوین مجرمانه‌ای است که به‌شدت در منابع دینی مورد مذمت قرار گرفته است، ادامه داد: واژه افترا و مشتقات آن ۶۰ بار در قرآن به‌کار رفته است که یکی از این موارد همین آیه ۱۱۶ سوره نحل است.

عرب یارمحمدی تصریح کرد: گاهی افترا به لفظ است نسبت ناروایی را به‌صورت لفظی به یک شخص نسبت می‌دهد، گاهی برخی افراد افترا فعلی و عملی دارند باید توجه داشت افترا چه به خدا نسبت داده شود چه به افراد دیگر چه لفظی باشد چه فعلی همه انواع آن در اسلام حرام است.

وی در رابطه با انگیزه‌های افراد برای افترا و نسبت ناروا دادن به خداوند، گفت: گاهی انگیزه این افراد توجیه خطا و اشتباهات خودشان است انگیزه دیگر برای این قبیل افراد بهانه برای نپذیرفتن حق و حقیقت است این افراد آن‌قدر خودخواه و متکبر هستند برای این‌که حق را نپذیرند می‌گویند این حکم خداست.

رئیس سابق مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری مالک اشتر به حدیثی از امام علی (ع) با این مضمون که «سنگینی تهمت بستن به انسان بی‌گناه از سنگینی آسمان بیشتر است»، گفت: نبی مکرم اسلام نیز در این رابطه فرموده است: «کسی که به مرد یا زن مسلمان تهمت بزند خداوند در روز قیامت او را بر تلی از آتش نگه می‌دارد و دائماً از دهانش چرک و کثافت بیرون می‌آید».

وی در ادامه به تشریح خبر کذب کانال تلگرامی موسوم به جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر پرداخت و گفت: اولاً رزومه و فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بنده در سطح ملی و بین‌المللی برای همگان مشخص هست، دوما مرجع تشخیص تبلیغات زود هنگام انتخاباتی مراجع محترم ذی‌صلاح هستند و سوما هزینه اطلاع‌رسانی این سمینار علمی (بیلبورد-بنر و تلویزیون شهری) کاملاً شخصی و هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نداشته است.

عرب یارمحمدی با اشاره به اینکه از جریان‌هایی که مدعی به عدالت، اسلام و دین هستند، طبق آموزهای دینی انتظار نمی‌رود که بدون تحقیقات و احصاء صحت و درستی موضوعات اقدام به نشر موارد دروغین و کذب نمایند، بیان داشت: متأسفانه بارها جریان موسوم به عدالت‌خواهی شاهین‌شهر اقدام رفتارهای مشابه در رابطه با این‌جانب و سایرین کرده‌اند.

وی تأکید کرد: تاکنون با تأسی بر احادیث و احکام شرع با صبر و رأفت اسلامی رفتار کردیم ولی از این لحظه به بعد این حق را بر خود لازم و واجب می‌دانم که چون چندین مرتبه به این‌جانب و حتی خانواده‌ام تهمت و افترا زده‌اند از طریق محاکم صالح قضائی طرح دعوا خواهم کرد تا حقانیت موضوع بر همگان مشخص شود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+