اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/6/10    کد خبر: 15720538   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 11  دقیقه

در هفته دولت بیش از 1700 پروژه عمرانی در استان اصفهان افتتاح شد/ اصفهان جزو 5 استان پرتلفات در تصادفات جاده ای است

در هفته دولت بیش از 1700 پروژه عمرانی در استان اصفهان افتتاح شد/ اصفهان جزو 5 استان پرتلفات در تصادفات جاده ای است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الله غلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر  و میمه که به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن انگیز ماه محرم و صفر اظهار کرد: با وجود اینکه شرایط اقتصادی امسال حاکم بر کشور به خاطر تحریم‌های ظالمانه‌ی آمریکا، سخت‌تر از سال گذشته بود، با تلاش‌هایی که صورت پذیرفت، توانستیم پروژه‌های عمرانی که دارای پیشرفت فیزیکی 90 تا 95  در سطح استان اصفهان بودند با تزریق تکمیل اعتبار از لیست پروژه‌های نیمه‌کاره  خارج نماییم.


وی افزود: در هفته دولت امسال بیش از 1700 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر 2900 میلیارد تومان در سطح شهرستان‌های استان اصفهان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه امسال شاهد رشد 33 درصد پروژه‌های عمرانی، نسبت به مشابه سال گذشته آن(97) در سطح استان اصفهان بودیم، تصریح کرد: اعتبار 2 هزار و 900 میلیارد تومانی که امسال برای تکمیل یا افتتاح پروژه‌های عمرانی در بالا به آن اشاره شد، بخشی از آن از محل اعتبارات محلی و استانی و بخش زیاد دیگری از آن یعنی نزدیک به یک هزار و 270 میلیارد تومان آن از محل جذب اعتبارات بخش خصوصی محقق گردید.

وی خاطرنشان ساخت: از 1733 پروژه عمرانی افتتاح‌شده در هفته دولت امسال نزدیک به 497 مورد آن‌ها مربوط به حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان بود که بخش عمده‌ای از اعتبارات آن از محل دو کد درآمدی  کمک مردم و ارزش‌افزوده به ثمر نشست.

غلامی با بیان اینکه بیشترین حجم افتتاح پروژه‌های عمرانی افتتاح‌شده در هفته دولت به ترتیب در دو شهرستان کاشان و بعد تیران و کرون بود، اظهار کرد: مابقی شهرستان‌های استان اصفهان هر کدام ما بین 30 تا 50 پروژه عمرانی قابل بهره‌برداری داشتند.

وی با بیان اینکه در دورترین شهرستان استان اصفهان یعنی خور و بیابانک شاهد افتتاح 55 پروژه عمرانی و در غربی‌ترین شهرستان‌های استان اصفهان ازجمله بوئین و میاندشت و فریدون‌شهر هر کدام شاهد افتتاح نزدیک به 40 پروژه عمرانی  در هفته دولت بودیم، اضافه کرد: اعتبارات تخصیص‌یافته در سال 1398 برای افتتاح یا بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان‌های اصفهان نزدیک به 2 هزار و 17 میلیارد تومان هست که نسبت به مشابه سال گذشته آن شاهد رشد 11 درصد هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه اعتبارات و پتانسیل‌های خوبی دیده شده است که باید از آن‌ها استفاده کنیم، گفت: یکی از این ظرفیت‌ها در کنار بودجه امسال کل کشور اختصاص 8 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمل‌ونقل عمومی است که یک هزار میلیارد تومان آن به استان اصفهان اختصاص‌یافته و ما تاکنون توانسته‌ایم نزدیک به 700 میلیارد تومان آن را جذب نماییم. *اختصاص 150 میلیارد تومان به پروژه قطار سریع السیر اصفهان-شاهین‌شهر

وی با بیان اینکه 300 میلیارد تومان دیگر را در نظر داریم برای راه‌اندازی دو پروژه قطار سریع‌السیر شاهین‌شهر – اصفهان و نجف‌آباد- اصفهان اختصاص دهیم، متذکر شد: درصورتی‌که مدیران دو شهرستان یاد شده (شاهین شهر-نجف آباد) نتوانند اعتبار مورد نظر را جذب کنند، این اعتبار بدون شک برای قطارهای سریع‌السیر فولادشهر-اصفهان و بهارستان – اصفهان اختصاص خواهیم داد.

غلامی از مشارکت بخش خصوصی 70 درصد با حمایت و کمک دولت 30 درصد در اجرای پروژه‌های عمرانی سخن گفت و افزود: دولت می‌تواند از طریق اعمال ماده 27 بسیاری از پروژه‌های خود را به بخش خصوصی واگذار نمایید.

وی از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه گذران از محل وجوه درآمدهای پایدار خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا جایی که می‌توانیم موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم و شهرداری‌ها نیز می‌توانند از همین راحل‌های یادشده جهت رسیدن به نتیجه مطلوب و پیش برد اهداف خود عمل نمایند و ما نیز در کنار آن‌ها خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از آمادگی خود جهت کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص انتقال و ایجاد سایت‌های کارگاهی در راستای اشتغال‌زایی و حمایت از کسب و کارها سخن گفت و بیان داشت: اعضای کمیته یا کارگروه‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های استان اصفهان مکلف‌اند ظرف 15 روز مجوزهای لازم جهت فعالیت‌های سرمایه‌گذاران را صادر کنند مگر اینکه مجوز مربوطه در دو حوزه محیط‌زیست یا میراث فرهنگی و گردشگری خواهان تائیدهای لازم باشد.

وی با بیان اینکه شبکه راه‌های استان اصفهان در بین 32 استان کشور گسترده‌ترین است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان جزو 5 استان پرتلفات در تصادفات جاده‌ای در کشور است.

غلامی با بیان اینکه هر چند با تلاش‌هایی که انجام دادیم از جمله فعال کردن کمیسیون ایمنی، امسال شاهد کاهش 15 درصدی تصادفات در سطح جاده‌های استان اصفهان بودیم، افزود: اما با آن جایگاه مطلوب که مدنظر می‌باشد در حوزه کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار فاصله داریم. *شهرستان شاهین‌شهر و میمه جزو قطب‌های گردشگری استان اصفهان به شمار می‌آیید

وی با اشاره به اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه جزو قطب‌های گردشگری استان اصفهان به شمار می‌آیید، اظهار کرد: جهت رونق گردشگری در سطح این شهرستان اعتبارات و برنامه‌های خوبی با مشارکت بخش خصوصی پیش‌بینی‌شده است.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه در حوزه آب فعالیت‌های خوب و قابل قبولی ازجمله راه‌اندازی سامانه دوم آب‌رسانی به 14 شهر استان اصفهان انجام‌گرفته است، گفت: شرایط جهت برطرف مشکلات آب استان اصفهان نسبت به یک سال گذشته خیلی بهتر شده است.

وی از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به حوزه ساخت و ساز مسکن خبر داد و خاطرنشان ساخت: نزدیک به 4 میلیون تن قیر به ارزش 6 هزار میلیارد تومان به راه‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان اختصاص‌یافته است که ما به دنبال گرفتن خود قیر هستیم نه معادل ریالی آن و امیدواریم بتوانیم تا 15 شهریور این مقدار قیر پیش‌بینی‌شده را دریافت کنیم. *بررسی فرو نشست زمین در شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار با حضور مدیریت بحران وزارت کشور

غلامی از تکمیل پرونده پروژه راه‌اندازی صنعت پوشاک شهرستان شاهین‌شهر و میمه با انتخاب سرمایه‌گذار و  اشتغال‌زایی بسیار بالا خبر داد و گفت: پرونده این پروژه تا پایان شهریورماه امسال تکمیل و در اختیار فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه جهت راه‌اندازی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شاهین‌شهر برای ارزیابی دوباره به یکی از دانشگاه‌های این استان سپرده‌شده تابه طور دقیق بازنگری شود. بیان داشت: موضوع فرو نشست زمین در شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار اخیراً با حضور مدیریت بحران وزارت کشور در استاندار اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد که بودجه‌ای جهت جلوگیری از این پدیده اختصاص یابد.

به گزارش صدای جویا در ابتدای این مراسم اسفندیار تاجمیری فرماندار، حجت‌الاسلام بابایی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه، حجت‌الاسلام سید حمیدرضا هاشمیان امام‌جمعه شهر گز برخوار، مسعود جهانگیری فرمانده سپاه به بیان موضوعات مختلفی چند در حوزه ایام سوگواری ماه محرم، تکریم ارباب‌رجوع، مسائل و مشکلات نهادها و ادارات سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه، هفته دفاع مقدس و ... پرداختند. * بهره‌برداری و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی شهرداری شاهین‌شهر با اعتباری بالغ‌بر 7 میلیارد تومان

و در پایان این نشست اداری آیین بهره‌برداری و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی شهرداری شاهین‌شهر با اعتباری بالغ‌بر 7 میلیارد تومان با حضور حجت‌الله غلامی معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و سایر مسئولان شهر و شهرستان شاهین‌شهر و میمه صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+