اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/5/26    کد خبر: 15720414   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

شاهین‌شهر را باید از دست صاحبان اندیشه تنگ‌نظر نجات داد/ شرط خداحافظی فساد از جامعه، همگرایی رسانه‌هاست

شاهین‌شهر را باید از دست صاحبان اندیشه تنگ‌نظر نجات داد/ شرط خداحافظی فساد از جامعه، همگرایی رسانه‌هاست

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، در روزهای گذشته شاهد نوعی تنش‌ها و اختلاف‌نظرهای سیاسی در بین اعضای دوره پنجم شورای اسلامی بودیم. تا جایی که این تنش‌ها منجر به ایجاد تغییر و تحول جدید و در نهایت موجب برکناری شهردار شاهین‌شهر از سمت خود شد.


در این میان بسیاری از فعالان مدنی شاهین‌شهر نسبت به اتفاقات رخ‌داده برای شهری که بیش از 90 درصد جمعیت آن باسواد هستند ابراز گلایه و تأسف کردند که هنوز یک سال از رفتن عیسی بهمنی شهردار اسبق شاهین‌شهر نگذشته مجدداً حمید عشقی شهردار بعد از عیسی بهمنی به عنوان دومین قربانی از این سمت کنار گذاشته می‌شود. به‌راستی سر منشأ این تنش‌ها و بازهای سیاسی از کجا نشات می‌گیرد.

برای تحلیل آنچه گذشته و آنچه ممکن هست پیش بیاید و مجدداً تکرار شود به سراغ یکی از فعالان مدنی و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی رفته‌ایم تا دیدگاه او را در رابطه با چیستی و بستر این اتفاقات جویا شویم. گفتگویی که در ادامه می‌خوانید با تورج نادری یکی از فعالان اجتماعی اصلاح‌طلب در شهر شاهین‌شهر است، تورج نادری دارای دکتری دامپزشکی از دانشگاه‌های تهران با نزدیک به سه دهه فعالیت در حوزه‌های مدیریت شهری، مطبوعات در استان‌های تهران و اصفهان بوده است و هم‌اکنون چند سالی که شاهین‌شهر را برای ادامه زندگی انتخاب کرده است؛ و شخصیتی است که همیشه از دور و نزدیک مسائل شاهین‌شهر را رصد می‌کند.

تورج نادری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان معتقد است اگر رسانه‌ها همگرا باشند و به سمت‌وسوی این رسالت مهم حرکت کنند بدون شک فساد از آن جامعه رخت خواهد بست.

وی با بیان اینکه باید خبرنگاران و اصحاب قلم در مقابل شهری که در آن زندگی می‌کنند مسؤول هستند و روحیه مطالبه گری را نباید فراموش کنند، افزود: در فضاهای سیاسی خط قرمز داریم؛ و در محیط شهری خط قرمز ما فساد شهری است.

این فعال معدنی اصلاح‌طلب تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب قلم و مطبوعات باید تا می‌توانند از نهاد و ارگان‌ها دیتا بگیرند و در راستای سالم‌سازی آن‌ها از فساد گام بردارند.

وی با بیان اینکه اصحاب قلم و خبرنگاران باید هر هفته صاحب مقاله، یادداشت و حتی گزارش در خصوص مسائل مختلف شهری باشند و مسؤولان را در یک فضای کاملاً صادقانه با حفظ ادب و احترام به چالش بکشند، گفت: فضای شهر شاهین‌شهر باید توسط نخبگان، صاحبان اندیشه و قلم تدوین شود اما مشاهده می‌کنیم این موضوع در چنین شهری که بالای 90 درصد آن باسواد هستند بلعکس هست یعنی صاحبان اندیشه و قلم به حاشیه رفته‌اند و کسانی حوزه‌های اجتماعی-فرهنگی-اقتصادی-ورزشی و سیاسی شاهین‌شهر را اداره می‌کنند که تنها بلد هستند حرف بزنند.

نادری با تأکید بر اینکه برای تغییر فضای سیاسی-اجتماعی-فرهنگی و اقتصادی و حتی ورزشی شاهین‌شهر باید کمپین‌های مختلفی در این زمینه‌ها توسط دلسوزان به این شهر راه‌اندازی شود. تا صاحب اندیشه و قلم به وسط میدان بیایند تا جلوی این انتخاب‌های به‌اصطلاح اشتباه برای همیشه گرفته شود و شهر شاهین‌شهر به ریل پیشرفت بازگردد.

وی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های و پتانسیل‌های شهر شاهین‌شهر به‌صورت ملی تعریف شود، متذکر شد: صاحبان اندیشه و قلم در شاهین‌شهر که دارای جایگاه- کُرسی هستند نباید اجازه دهند کسانی شهر را اداره کنند که نه جایگاهی دارند و نه‌حرفی برای گفتن و شاهین‌شهر را باید از دست صاحبان اندیشه تنگ‌نظر نجات داد.

فعال سیاسی و اجتماعی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تنش‌های کنونی که هم‌اکنون در بدنه شهرداری و شورای شهر شاهین‌شهر مشاهده می‌کنیم نتیجه همان انتخاب های نادرست است، گفت: اگر مردم شاهین‌شهر به‌جای گرفتن نتیجه سریع و آسایش به دنبال یادگیری و تکیه‌بر ظرفیت‌های داخل بودند امروز شاهد چنین اوضاع تأسف باری در شهر شاهین‌شهر نبودیم.

وی با بیان اینکه باید برای آنچه در زیر پوست و لایحه‌های پنهان شاهین‌شهر می‌گذرد درمان مناسبی پیدا کرد، تصریح کرد: در خصوص مدیریت شهری خط قرمزهای ما هتک حرمت، اموال بیت‌المال و هویت شهری است.

وی با ابراز تأسف و دردمندی از اینکه مدیریت شهر شاهین‌شهر به دست کسانی افتاده است که هیچ ارقیتی به شهرستان شاهین‌شهر و میمه ندارند، اضافه کرد: چرا باید کسانی نقاط حیاتی و استراتژی شاهین‌شهر را مدیریت کنند که افراد بومی و ساکنان اصلی خود شاهین‌شهر به کنار گذاشته شوند درحالی‌که این شهر بهترین نخبگان عملی را پرورش داده است که هم‌اکنون در سایر استان‌های کشور و یا حتی در سایر کشورهای جهان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+