اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/5/22    کد خبر: 15720356   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

رسانه‌های شاهین‌شهر باید جریان ساز باشند، نه دنباله‌رو/ برداشتن نگاه خوابگاهی از روی شاهین‌شهر باعث پیشرفت می‌شود

رسانه‌های شاهین‌شهر باید جریان ساز باشند، نه دنباله‌رو/ برداشتن نگاه خوابگاهی از روی شاهین‌شهر باعث پیشرفت می‌شود

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حسین ابراهیمی ناغانی عصر روز 19 مرداد در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل پردیس هنرمندان شاهین‌شهر اظهار کرد: فعالیت خبری و رسانه‌ای اقدام بسیار ارزشمندی برای افزایش فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است و به‌نوعی یک نوع سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آینده پیش رو قلمداد می‌شود.


وی با بیان تعریفی از حرفه و شغل خبرنگار افزود: برای خبرنگار تعاریف و توصیف‌های زیادی شده است اما خبرنگار کسی که خودش و جانش را فدای آگاهی بخشی جامعه می‌کند.

 عضو شورای شهر شاهین‌شهر در ادامه تصریح کرد: خبرنگار در واقع کسی است که کشف حقیقت (کنجکاو) می‌کند و اگر امروز خبرنگاری حقیقت را کشف نکند به‌نوعی می‌شود خبرساز و خبر نویس!

وی با بیان اینکه خبرنگار از دو واژه خبر به‌اضافه نگار تشکیل‌شده است. گفت: در قسمت دوم کلمه خبرنگار شاهد حضور واژه‌نگار هستیم، یعنی کسی می‌نگارد که خبر تولید می‌کند.

ابراهیمی ناغانی با ابراز گلایه از همه رسانه‌های کشور تصریح کرد: بیشتر رسانه‌های کشور اهداف عالی روزنامه‌نگاری را فراموش کرده‌اند و به دادن دیتا و اطلاعات به جامعه و پیروی از دستورالعمل‌های سیاست‌مداران مشغول کرده‌اند درحالی‌که فرسنگ‌ها با آگاهی بخشی افکار عمومی فاصله گرفته‌اند.

وی با بیان موضوع پُست‌مدرنیسم تأکید کرد: نگاه امروز رسانه‌ها باید به شکل مفهومی همانند پست‌مدرنیته تغییر کنند تا شاهد تحول و یا دگرگونی در سطح جامعه باشیم.

رئیس پردیس هنرمندان شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه نگاه خبرنگاران باید به سمت تولید خبر جهت آگاهی بخشی به جامعه برود، بیان داشت: شهری همچون شاهین‌شهر که بیش از 90 درصد افرادی که در آن زندگی می‌کنند، تحصیل‌کرده و باسواد هستند باید در مسیر تولید خبر، گفتمان یا جریان سازی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های شاهین‌شهر باید جریان ساز باشند، نه دنباله‌رو بیان داشت: سیمون وان درمیر یکی از اندیشمندان غربی می‌گویید؛ «جامعه‌ای که تراوش فکر در آن هست همیشه برنده است».

وی به عناصر یک خبر چه کسی، کجا، چه موقع، چرا و چطور اشاره کرد و گفت: زمانی که به این عناصر اصلی محتوای یک خبر چه شخص دیگری، چه چیزی دیگری، چرای دیگری، چه موقع دیگری، چطور دیگری اضافه شود، بدون شک آن خبر ارزشمند خواهد شد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر شاهین‌شهر مهم‌ترین نقیصه در شاهین‌شهر را گفتمان سازی عنوان کرد و اظهار داشت: به خاطر نبود این امر مهم شاهد هستیم که روحیه مطالبه گری در سطح شهر شاهین‌شهر بسیار پایین-ضعیف است.

وی با بیان اینکه همه اقوام ساکن در شهر شاهین‌شهر (لُر-کُرد-تُرک-بلوچ-فارس-عرب) باید فریاد اینکه شاهین‌شهری هستیم بزنند تا نگاه‌های خوابگاهی از روی این شهر برداشته شود، خاطرنشان کرد: برداشته شدن نگاه خوابگاهی از روی شاهین‌شهر موجب رشد و پیشرفت آن می‌شود.

ابراهیمی ناغانی با بیان اینکه همه ما نسبت به تعویق مطالبات قانونی خود مسئول هستیم. گفت: اخم بر چهره نداشتن، از بی‌احساسی خبر می‌دهد و آنکه می‌خندد، هنوز خبر هولناک را نشنيده است.

وی متذکر شد: من ابراهیمی ناغانی حرف می‌زنم که همه درد بگیرند، چراکه شهر شاهین‌شهر نیاز به مدیر دارد و رسالت اصلی خبرنگاران و اصحاب رسانه این هست که این تناقض‌ها را در راستای آگاه‌سازی افکار عمومی نشان دهند تا کسی جرات سئو استفاده به خود ندهد.

خبرنگار انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+