اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/5/23    کد خبر: 15720321   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

مشکلات بیمه و مسکن خبرنگاران هویت دار رفع شود/ نهادها با چشم مساوات به اصحاب رسانه نگاه کنند

مشکلات بیمه و مسکن خبرنگاران هویت دار رفع شود/ نهادها با چشم مساوات به اصحاب رسانه نگاه کنند

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، اسماعیل فرهادی ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفدهم مرداد و روز خبرنگار که با حضور جمعی از مدیران و مسوولین شهرستان شاهین‌شهر و میمه در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بی‌شک نقش بی‌بدیل خبرنگاران در تمامی عرصه‌های اجتماعی در راستای روح مطالبه گری عمومی و حرکت روبه رشد جوامع بشری که همان تکامل بشری مد نظر خداوند متعال در کتاب مقدس است بر کسی پوشیده نیست.


 وی با تبریک فرا رسیدن ۱۷ مردادماه روز خبرنگار تأکید کرد: آگاهی خبرنگاران و دبیران خبر برای اینکه چگونه با دنیای اطلاعات در فضای مجازی، ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی روبه رو شوند، لازم و ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای دبیران و خبرنگاران به‌عنوان بدنه اصلی تولید خبر نه‌تنها از منفعل بودن یا تدافعی عمل کردن آنان جلوگیری می‌کند، بلکه باعث می‌شود جریان خبری را هدایت کنند.

وی متذکر شد: رابطه معناداری بین سواد رسانه‌ای و تولید خبری وجود دارد. به عبارتی هرچه سواد رسانه‌ای بالا می‌رود، کیفیت تولید خبری خبرنگاران نیز افزایش می‌یابد.

فرهادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست که تنها به ویژگی های منفی یک مسؤول یا نهاد نگاه نکنند بلکه در اخبار خود به آیتم‌های مثبت نیز بپردازند، گفت: نقطه ضعف امروز رسانه‌ها و خبرنگاران ما فقر سواد رسانه‌ای است و سیاست‌گذاران حوزه رسانه و خبرنگاران باید با جدیت در مسیر افزایش سواد رسانه‌ای گام بردارند.

وی با تأکید بر ضرورت وجود نگاه انتقادی در رسانه‌ها، بیان داشت: بخشی از سواد رسانه‌ای به نگاه انتقادی برمی‌گردد که اگر عالمانه و موشکافانه باشد در جامعه اثرگذار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه همه نهادها و ارگان‌ها باید با چشم مساوات و عدالت به همه خبرنگاران نگاه کنند، افزود: رسانه‌ها به‌عنوان پل ارتباطی مردم و مسؤولان به‌عنوان روایت گران صادق جامعه بشری خیلی مظلوم واقع شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری‌ اصحاب رسانه بتوان بیش‌ازپیش در مسیر توسعه و تعالی ایران اسلامی و کمک به حل مشکلات و مسائل اساسی جامعه و مردم گام‌های مؤثرتری برداشت.

فرهادی خواستار رفع مشکلات خبرنگاران ازجمله مسکن و داشتن بیمه شد و گفت: همه خبرنگاران با هویت و مورد تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از حقوق اولیه که داشتن همان بیمه و مکانی برای فعالیت هست بهره‌مند باشند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+