اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/4/21    کد خبر: 15719997   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 17  دقیقه

شهرستان لنجان در حوزه مدیریت، اصلاً در شرایط خوبی نیست/ شروع نهضت عفاف و حجاب در کشور باید از اماکن عمومی شروع شود

شهرستان لنجان در حوزه مدیریت، اصلاً در شرایط خوبی نیست/ شروع نهضت عفاف و حجاب در کشور باید از اماکن عمومی شروع شود

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه فولادشهر لنجان اظهار کرد: امام بزرگوار ما فرمود: عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل تربیت انسان، معرفت نسبت به پروردگار عالم است. همه انبیاء آمدند تا بشر را با کبریایی خداوند آشنا کرده، غبارهای فطرت انسان را بزدایند و کمال مطلق هستی را به او معرفی کنند.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر ادامه داد: خداوند در آیات عدیده قرآن بر هدفمند بودن نظام آفرینش و پاسخ‌گو بودن انسان تأکید دارد و به انسان گوشزد می‌کند که همه هستی در کف قدرت و علم الهی است و تمام حرکات و سکنات عالم در محضر پروردگار می‌باشد.

وی بیان داشت: فهم این موضوع برای انسان بسیار مهم است که هر حرکتی در نظام آفرینش، با علم و اراده حق‌تعالی صورت می‌پذیرد. خداوند این مطلب را با صراحت در قرآن کریم بیان می‌فرماید.

حجت‌الاسلام سرافراز خاطرنشان کرد: خداوند متعال کسی است که آسمان‌ها و زمین را در شش روز آفرید، سپس بر عرش، قدرت خود را مستقر فرمود و به تدبیر جهان پرداخت. او بر همه هستی آگاه است. آنچه در زمین فرو می‌رود و آنچه از آن خارج می‌شود و آنچه از آسمان نازل می‌گردد و آنچه به آسمان بالا می‌رود، می‌داند. هر جا باشید او با شما است. خداوند نسبت به آنچه انجام می‌دهید بی ناست. فهم آیات قرآن بصیرتی ژرف در انسان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اعمال و افعال ما تحت نظر پروردگار است، حتی وسوسه‌های ذهنی و پلک زدن چشم‌های ما را او می‌داند. تصریح کرد: هر قطره‌بارانی که ببارد و هر گرد و غباری که از زمین برخیزد و هر ذره اشعه خورشید که بر برگ درختی بتابد، همه و همه در علم مطلق الهی قرار دارد. فهم این مطلب که ما هر جا باشیم خداوند با ماست، تأثیر شگرفی بر انسان می‌گذارد.

امام‌جمعه فولادشهر اظهار داشت: در چند آیه قرآن آمده که هر جا باشید، خداوند با شما است. او از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است و در سوره مبارکه ق، آیه 16 می‌فرمایید؛ ما انسان را آفریدیم و وسوسه‌های نفس او را می‌دانیم و ما به او از رگ قلبش نزدیک‌تریم!

وی ادامه داد: اگر کودکی از اعمال ما آگاهی پیدا کند، برخی کارها را انجام نمی‌دهیم! اگر بیندیشیم که خداوند متعال همه‌کاره‌ای ما را تحت نظر دارد و می‌داند، قطعاً در رفتار و گفتار خود دقت می‌کنیم. یکی از عوامل مهم تربیتی انسان، آشنا شدن و تدبر در این آیات قرآن است.

حجت‌الاسلام سرافراز گفت: بیش از سیصد آیه در قرآن مربوط به وسعت بی‌انتهای علم پروردگار است که مطالعه آن‌ها: 1. در معرفت افزایی انسان بسیار مؤثر است. 2. خوف و خشیت را در انسان پدید می‌آورد و روز به‌روز ایمان و تقوا را فزونی بخشیده، انسان احساس پشتیبانی پیدا می‌کند و روح خشوع و تعبد در وی افزایش میابد. 3. در اعمال و رفتار خود بیشتر دقت می‌کند؛ زیرا خود را در محضر پروردگار عالم می‌بیند. 4. تلاش می‌کند اعمالی که خداوند از آن‌ها رضایت دارد را بیشتر و بهتر انجام دهد و از اعمال و رفتاری که موجب خشم پروردگار می‌شود، دوری کند. 5. اعتماد و توکل انسان نسبت به خداوند روز افزون می‌شود، چون خداوند را حاکم و ناظر بر همه هستی می‌داند و او را یاور خود به‌حساب می‌آورد.

وی در ابتدای خطبه‌های دوم با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت عنوان کرد: مهم‌ترین مناسبت این ایام، ولادت باسعادت حضرت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) است که کشورمان این افتخار را دارد که مهمان این امام بزرگوار است و به تعبیر امام راحل (عظیم الشان) آستان قدس مرکز ایران است.

امام‌جمعه فولادشهر ضمن تبریک این میلاد مسعود خاطرنشان کرد: مأمون با دعوت از امام رضا (ع) برای ولایتعهدی در پی ایجاد بحران برای حضرت بود؛ بحرانِ سازش کردن امام با دستگاه مأمون، بحرانِ پذیرش مشروعیت حکومت مأمون، بحرانِ متهم کردن حضرت به دنیاطلبی و... ولی امام رضا (ع) با تدبیر الهی این بحران را تبدیل به فرصت کرد و با استفاده از تریبون خلافت با زبانی کاملاً منطقی حقانیت مکتب اهل‌بیت (ع) را بر مسند نشاند. کاری که به این حدّ هرگز زمینه‌اش فراهم نبود و از طرفی با این روش که به هنگام هجرت از مدینه به خاندانش فرمود برایش گریه کنند همه حرف‌ها را زد که سخن از سازش نیست، سخن از پذیرش مشروعیت حکومت جبار مأمون نیست، سخن از دنیاطلبی نیست؛ بلکه در پوشش ولایتعهدی سخن از زندان است و شهادت.

وی ادامه داد: کشور ما مفتخر است که بر سر سفره کرامت این خواهر و برادر عظیم الشان است. این ایام خجسته را گرامی می‌داریم و از خداوند می‌خواهیم قدرشناس این انوار تابناک الهی باشیم.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: 21 تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و كشتار مردم به‏ دست رضاخان (1314 ه.ش) و روز عفاف و حجاب‏ است.

حجت‌الاسلام سرافراز اضافه کرد: گفتنی‌ها در این باره زیاد است، اما عرض می‌کنم: مجموعه دوره سیاه حکومت پهلوی پدر و پسر، لکه ننگی بر مدعیان امروزین دموکراسی غربی است. اینان بیش از 50 سال از حکومت سیاهی حمایت کردند که کاری جز خفقان، استبداد، دیکتاتوری و شکنجه‌های قرون‌وسطایی نداشت. بیش از 50 سال از دین‌ستیزان، آزادی ستیزان، عفت ستیزان و استقلال ستیزان حمایت کردند. بیش از 50 سال رفتارشان با ملت بزرگی مانند ملت ایران رفتار با یک برده بود. این پرونده سیاه غربی‌هاست.

وی تصریح کرد: الحمدالله این ملت بزرگ با پیروزی انقلاب تودهنی محکم هم به نوکر آنان که رژیم سیاه پهلوی بود زدند و هم به حامیان آنان و برای همیشه آنان را منزوی ساختند و آن‌ها را از این کشور راندند.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر با تأکید بر اینکه نظام سلطه به چیزی جز به بردگی کشیدن ملت‌ها فکر نمی‌کنند و عجیب این است که تمام جنایات را با شعار دموکراسی صورت می‌دهند، گفت: با شعار دموکراسی و تمدن بزرگ از شاه حمایت می‌کردند، با شعار دموکراسی و طرح خاورمیانه بزرگ به عراق حمله کردند، با همین شعار از دیکتاتورها حمایت کردند.

حجت‌الاسلام سرافراز متذکر شد: اما علی رغم همه شیطنت‌ها، آمریکا در این پروژه‌ها ناکام مانده؛ به‌طوری که امروز بی‌رنگ‌ترین شعارها شعار دموکراسی آن‌هاست و واضح‌ترین حوادث، ناکامی آمریکا و نظام سلطه است. دموکراسی آمریکایی‌ها ایجاد ناامنی در کشورهای تحت اشغال آن‌هاست.

وی ادامه داد: دنیا فهمید که شعار دموکراسی آن‌ها دروغ است و عوام‌فریبی بیش نیست. این پدیده مبارک، عکس‌العمل رفتار خود این‌ها است؛ چون مردم به این باور رسیده‌اند که توطئه‌گری و تحقیر ملت‌ها در ذات نظام سلطه غرب نهادینه‌شده است.

امام‌جمعه فولادشهر با اشاره به چندجمله‌ای هم در خصوص حجاب و عفاف گفت: مسئله حجاب و عفاف فقط يك مسئله خصوصي و شخصي و سلیقه‌ای نيست كه كسي بگويد؛ من دوست دارم این‌طور باشم، دوست دارم این‌گونه لباس بپوشم، به كسي هم ارتباطي ندارد. بلكه آن‌قدر اين مسئله داراي اهميت است كه سلامت و امنيت جامعه و افراد جامعه به آن بستگي دارد.

وی تأکید کرد: اهمیت ندادن به عفاف و حجاب از سوى برخى از زنان، كم‏توجهى مسئولان کشور به اجراى قانون عفاف و حجاب در جامعه، آثار زیان‌بار فردى و اجتماعى به دنبال خواهد داشت و به‌تدریج بنيادهاى ارزشى و اخلاقى را سست و متزلزل می‌کند و زمينه‏هاى انحطاط فرهنگى و معنوى را فراهم می‌سازد.

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: شروع نهضت عفاف و حجاب و رعایت اخلاق و اصلاح حرمت‌ها باید از ادارات دولتی، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و اماکن عمومی آغاز شود. دولت حداقل کارمندان خود را ارشاد و هدايت و ملزم به رعایت پوشش اسلامی کند.

وی خاطرنشان کرد: ولي ما در هيچ کجا نشنيديم که اطلاعيه‌ يا بيانيه‌اي یا آیین‌نامه‌ای بدهند يا فلان وزارتخانه، فلان نهاد اعلام کرده باشد که ورود بانوان بدحجاب يا بد پوشش ممنوع است! کوتاه آمدن دستگاه‌های دولتی سبب ترویج انحرافات و حرمت‌شکنی‌ها می‌شود لذا باید با برخی کارمندان بدحجاب و بی‌اخلاق در ادارات برخورد شود تا الگوی دیگر افراد نشوند. اگر شما اين کار را نکنيد، دشمنان، در اشاعه باطل پیش خواهند افتاد.

امام‌جمعه فولادشهر تصریح کرد: امروز جریانی فعال و هدایت‌شده از خارج از کشور وجود دارد که حرمت‌شکنی، هنجارستیزی و اباحه گری در فضای واقعی و مجازی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان داشت: تجربه فراوان تاریخی می‌گوید راهکار همیشگی دنیای کفر و استکبار برای مبارزه با اسلام و جوامع اسلامی ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل فساد، فحشا، اعتیاد و امثال این‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام سرافراز اظهار داشت: حالا ممکن است کسی بگوید شما چرا آن‌قدر راجع به حجاب و عفاف صحبت می‌کنید، من دوست دارم زنم این‌طور باشد، من دلم می‌خواهد مانتواش کوتاه باشد، دلم می‌خواهد آرایش کند و موهایش بیرون باشد و ... عرض ما این است که آن جوان مجردی که نگاهش به همسر تو می‌افتد و شرایط ازدواج را هم ندارد به حرام کشیده می‌شود با این می‌خواهی چه کنی؟ بعضی از گناهان فردی نیست، بلکه اجتماعی است.

وی تأکید کرد: یک دختر جوان نمی‌تواند بگوید اختیار دارم، می‌خواهم بدحجاب باشم. خانواده‌ها حواسشان جمع باشد. متأسفانه خیلی الآن از این ناحیه ما داریم لطمه می‌خوریم. این ناحیه ناحیه‌ای است که دشمن رویش دست گذاشته است.

خطیب نماز جمعه فولادشهر گفت: به جوانه‌ای عزیز هم عرض کنم که اگر به هر دلیلی ازدواج میسّر نشد، این مجوّز نیست که چون شما جوانی و شرایط ازدواج هم فراهم نیست با دختر مردم ارتباط نامشروع داشته باشی. چراکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «و لیَستَعفِفِ الذینَ لا یَجِدونَ نِکاحاً» در چنین شرایطی عفت بورزید. عزیزان! آیات و روایاتی که می‌فرماید: عفت داشته باشید به خاطر خود ماست، اگر کسی عفت جنسی نورزد، بیمار می‌شود و زمانی که بیمار شد دیگر کنترلش مشکل است.

وی با بیان اینکه ۲۶ تیر سالروز آغاز به كار اولین دوره نهاد ارزشمند و انقلابى شوراى نگهبان در سال ۱۳۵۹ است. تصریح کرد: شوراى نگهبان یكى از اركان اصیل نظام اسلامى و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین در جمهورى اسلامى و حافظ قانون اساسى است كه بارها در معرض هجمه تبلیغاتى بدخواهان جمهورى اسلامى قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سرافراز تأکید کرد: یكى از شیوه‌های دشمن براى مقابله با شوراى نگهبان حمله و اهانت به این شورا و منتسب كردن آن‌ها به استبداد و دیكتاتورى بوده است. در برابر همین حملات و اهانت‌ها بود كه امام راحل عظیم‌الشأن از شوراى نگهبان حمایت كردند و متذكر شدند كه حمله به شوراى نگهبان به‫ خاطر حمایت از اسلام است و توهین‌ها در واقع به‫ خاطر آن است كه شوراى نگهبان در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت‌ها ایستاده است.

وی اضافه کرد: از تعابیر حكیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامى در مورد شوراى نگهبان این است كه ایشان شوراى نگهبان را «مانع ورود ناخالص به اركان نظام» معرفى می‌نمایند. توصیفى كه هم مشخص‌کننده كاركرد اصلى این شوراست و هم تعیین‌کننده علت اصلى دشمنی‌ها با این نهاد مقدس است. در یک جمله می‌توان گفت که؛ شوراى نگهبان؛ پشتیبان مردم و نظام و خار چشم دشمنان و بدخواهان‫ است.

امام‌جمعه فولادشهر در خصوص موضوع انتخاب فرماندار برای شهرستان لنجان که این روزها بحث‌برانگیز شده است، گفت: طبق قانون، نصب و عزل فرمانداران با پیشنهاد استاندار و تأیید و حکم وزیر کشور خواهد بود. بیش از چهار ماه است که فرمانداری شهرستان با سرپرست اداره می‌شود و کماکان این شهرستان در انتظار معرفی فرماندار است.

وی با بیان اینکه شهرستان لنجان در حوزه مدیریت، اصلاً درشرایط خوبی نیست و به‌جای ثبات؛ بیشتر در حاشیه قرار دارد و مدیریت بسیار بدی حاکم است، یادآور شد: در نشستی که روز گذشته ائمه محترم جمعه شهرستان داشتیم بالاتفاق بر این موضوع تأکید کردیم که استاندار محترم هر چه سریع‌تر این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: ضمن این‌که اگر ائمه محترم جمعه شهرهای هفت‌گانه لنجان چندماه پیش یک متنی را خطاب به استاندار محترم امضاء کردند به این دلیل بود که آن زمان حکم سرپرستی فرمانداری صادر شده بود و شرایط خوب مدیریتی حاکم نبود و شهرستان بلاتکلیف بود.

وی متذکر شد: لذا ائمه محترم جمعه امضاء کردند و تأکید داشتند که برای سروسامان بخشیدن به اوضاع، حکم سرپرستی اجرا بشود و متوقف نشود و در واقع کمک کردند به بهبود اوضاع شهرستان. این مسئله هیچ‌گاه به معنای تأیید و حمایت از سوی ائمه جمعه نبوده و نیست. لذا امروز هم مجدداً تأکید و توصیه می‌کنیم که این موضوع هر چه زودتر تعیین تکلیف بشود.

امام‌جمعه فولادشهر تصریح کرد: البته که انتخاب فرماندار از اختیارات استاندار می‌باشد اما این شهرستان هفت امام‌جمعه دارد که هر شخصی که به‌عنوان فرماندار معرفی شود ناگزیر باید با ائمه محترم جمعه ارتباط و تعامل و همکاری داشته باشد لذا شایسته است در انتخاب فرماندار با ائمه محترم جمعه نیز مشورتی صورت بپذیرد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+