اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15719984   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

نشست مدیریت بحران شهرهای اصفهان به میزبانی شهرداری شاهین‌شهر برگزار شد

نشست مدیریت بحران شهرهای اصفهان به میزبانی شهرداری شاهین‌شهر برگزار شد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، صبح امروز نشست اعضای مدیریت بحران برخی از شهرهای استان اصفهان به میزبانی شهرداری شاهین‌شهر در تالار شیخ بهایی برگزار شد، بهروز شاه‌محمدی کارشناس مدیریت بحران و آتش‌نشانی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در این نشست اظهار کرد: تهیه بانک اطلاعاتی تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی شهرداری‌ها توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های استان اصفهان ضروری است.


وی در ادامه افزود: جمع‌آوری بانک اطلاعات تجهیزات شهرداری‌ها می‌تواند کمک شایانی به مدیریت بحران در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه نماید.

شاه‌محمدی به بررسی مشکلات مطرح شده توسط سازمان آتش‌نشانی‌های شهرداری استان اصفهان پرداخت و خواستار ارتباط مستمر سازمان‌های مذکور با دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان جهت بررسی و چاره‌اندیشی مسائل و مشکلات شد.

در ادامه حمیدرضا فدایی معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری و رئیس هیئت‌مدیره سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر نیز گفت: با توجه به اینکه شاهین‌شهر حدفاصل دو بزرگ‌راه شمال به جنوب کشور و بالعکس قرار دارد طبیعتاً این شهر متأثر از حوادث گوناگونی است.

وی به بارندگی‌های سال 1396 و جاری شدن سیل در شاهین‌شهر اشاره نمود و بیان داشت: متأسفانه به علت عدم تدابیر لازم روان آب‌های اطراف شاهین‌شهر به شهر نفوذ و خساراتی را به همراه داشت که با ایجاد کانال هدایت آب‌های شمال غرب شهر به مسیل شهر در کوتاه‌ترین زمان اقدام لازم به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه این اقدام مهم مهار روان آب‌های حاصل از بارندگی‌های زیاد در ایام نوروز سال جاری بود که خوشبختانه خسارتی به شهر وارد نیامد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه در اطراف شاهین‌شهر زمین‌های خاکی و بیابانی قرار دارد لذا اقدامات آبخیزداری جهت مهار روان آب‌ها توسط اداره متبوع لازم و ضروری است.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر از ادارات خدمات رسان در شهر خواست در مواقع بروز حوادث با شهرداری شاهین‌شهر همکاری نمایند.

در پایان آتش پاد دوم مجتبی رستمی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر گفت: 750 کیلومتر جاده اصلی و اتوبان در شهرستان شاهین‌شهر و میمه قرار دارد که در مواقع بروز حادثه جان‌برکفان این سازمان به محل مذکور اعزام می‌شوند.

وی در ادامه افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر علی‌رغم مشکلات موجود ولی در راستای وظیفه انسانی، نیرو عملیاتی به خارج از محدوده استحفاظی اعزام می‌نماید.

رستمی متذکر شد: کمبود نیروی عملیاتی از یک‌سو و پرداخت حقوق و مزایای نیروی جدید از سوی دیگر این سازمان را با چالش مواجه نموده است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+