اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/12/18    کد خبر: 15718192   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

خانواده‌های شاهین‌شهری مراقب رفتار هویتی فرزندان خود در فضای مجازی باشند

خانواده‌های شاهین‌شهری مراقب رفتار هویتی فرزندان خود در فضای مجازی باشند

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، سرهنگ حسین بساطی هفته گذشته در جمع فعالان فضای مجازی در سالن جلسات فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال سوء استفاده و بهره‌برداری از فضای مجازی است و ما باید همگام با دنیا بتوانیم بستری مطابق فرهنگ ایرانی اسلامی خودمان فراهم کنیم.


 وی با طلب همکاری از ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی، دینی، هنری افزود: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، با فرهنگ‌سازی، شفاف‌سازی و شناساندن استفاده صحیح از فضای مجازی باید نهاد و ارگان‌های ذکر شده پای‌کار باشند.

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه در ناجا آسیب‌های اجتماعی، تهدیدات و فرصت‌ها را بررسی کردیم و باید به مردم آموزش دهیم، تصریح کرد: مهم‌ترین آسیب‌های این فضا را  انتشار شایعات، حضور بی‌مورد در فضای مجازی، تبلیغات کذب، ارتباط‌های غیرمستقیم، ناامنی در محتوای فضای مجازی، سوءاستفاده مالی، فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی  برشمرد.

وی با بیان اینکه دعوت به تجمعات غیرقانونی، نشر اکاذیب و حک سایت‌های معتبر داخلی نیز از مهم‌ترین تهدیدات دیگری است که می‌توان اشاره کرد بود و گفت: ایجاد کسب‌وکار و درآمد، کمک به حفظ محیط‌زیست و مقابله با دشمن و غیره از مهم‌ترین فرصت‌های فضای مجازی است.

بساطی با بیان اینکه امروزه اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: ناجا با تشکیل پلیس فتا یکی از نهادهای پیشرو در قانون‌مند کردن این دهکده جهانی است.

وی از کشف نزدیک به 85 درصد تخلفات و جرائم در فضای مجازی توسط پلیس فتا سخن گفت و افزود: بیشتر آسیب‌های اجتماعی از فضای مجازی به ما تحمیل می‌شود.

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در این فضای مجازی مراقب رفتار هویتی فرزندان خود باشند و آن‌ها را به‌هیچ‌عنوان به حال خود رها نکنند، ادامه داد: دیدگاه ما نسبت به فضای مجازی و استفاده از آن کنترلی و آموزشی بوده و باید فعالان فضای مجازی در این شهرستان ضمن حمایت و تشویق مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی به کمک ما در این مسیر پر پیچ‌وخم بی آیند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+