اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/11/16    کد خبر: 15717856   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 19  دقیقه

22بهمن مظهر وحدت ملی است/ حرف مردم، شکایت از فساد و تبعیض است

22بهمن مظهر وحدت ملی است/ حرف مردم، شکایت از فساد و تبعیض است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر با بیان اینکه خودم و همه شما بندگان خوب و شایسته خدا را به تقوای الهی و ترک معاصی توصیه و سفارش می‌کنم و از عقابش بر حذر می‌دارم، اظهار کرد: تقوای جامع و حقیقی آن است که همراه با بصیرت و آگاهی کامل از وضعیت جامعه و دوستان و دشمنان باشد. دشمن‌شناسی یکی از وظایف مهم مسلمانان است. همان‌گونه که یکتاپرستی نیاز به شناخت و معرفت دارد، شناخت دشمنان دین و ظالمان و طغیان گران علیه بشریت نیز نیاز به بصیرت دقیق دارد.


وی افزود: مسلمانان در طول تاریخ بیش‌ترین لطمه را از عدم آشنایی با سیاست‌بازی‌ها، تبلیغات دروغین و مکرهای دشمنان خورده‌اند.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان ادامه داد‌: آنان همواره در پی فریب امت‌ها، به‌ویژه مسلمانان هستند و با روش‌های مختلف و استفاده از چهره‌های به‌ظاهر متدین، بزرگ‌ترین خیانت را به دین و مردم مسلمان می‌کنند. خداوند در آیات متعدد قرآن به مسلمانان هشدار داده است که فریب دشمن را نخورید، اسرار اسلام و مسلمانان را در اختیار دشمنان قرار ندهید، آنان را رازدار خود ندانید، به آنان اعتماد نکنید، آنان با اساس اسلام و اعتقاد مسلمانان کینه و دشمنی دارند و از اطلاعات داخلی مسلمانان علیه آنان استفاده می‌کنند.

وی بیان داشت: خداوند متعال در آیات ۱۱۸ تا ۱۲۰ سوره آل‌عمران می‌فرماید: «اى کسانى که ایمان آورده‌اید محرم اسرارى از غیر خود انتخاب نکنید، آن‌ها از هر گونه شر و فسادى درباره شما کوتاهى نمی‌کنند، آن‌ها دوست دارند شما در زحمت و رنج باشید (نشانه‌های) دشمنى از دهان و کلام آن‌ها آشکار است و آنچه در دل پنهان دارند از آن‌هم مهم‌تر است. فهم این آیات الهی نیاز به بصیرت و تعقل دارد. شما کسانى هستید که آن‌ها را دوست می‌دارید، اما آن‌ها شما را دوست ندارند، درحالی‌که شما به همه کتاب‌های آسمانى ایمان دارید (اما آن‌ها به کتاب آسمانى شما ایمان ندارند) و هنگامی‌که شما را ملاقات می‌کنند (به‌دروغ) می‌گویند ایمان آورده‌ایم، اما هنگامی‌که تنها می‌شوند از شدت خشم بر شما سرانگشتان خود را به دندان می‌گزند، بگو: بمیرید با همین خشمى که دارید، خدا از (اسرار) درون سینه‌ها آگاه است. اگر برای شما مسلمانان پیروزی و منفعتی پیش آید، آنان ناراحت می‌شوند و اگر رنج و ناراحتی پیش آید، خوشحال می‌شوند؛ اما اگر تقوای الهی و صبوری پیشه کنید، مکر آنان به شما هیچ ضرری نمی‌رساند. همانا خداوند به آنچه شما عمل می‌کنید آگاه است.»

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: می‌توان به ۹ نکته مهم از این آیات نورانی بالا اشاره داشت که عبارت‌اند؛ نکته اول؛ «بِطانَه» در لغت لباس زیرین را می‌گویند، در مقابل «ظِهارِه» که لباس روئین است؛ یعنی دشمنان را از اسرار خود و کشور و امت اسلام آگاه نکنید. نکته دوم؛ دوستی لازم است دو جانبه باشد. اگر از یک‌طرف باشد، مایه ذلت و خود باختگی و احساس حقارت است. شما ممکن است نسبت به آنان دوستی کنید، اما بدانید آنان هیچ‌گاه شما را دوست ندارند و موفقیت شما را نمی توانند ببینند. نکته سوم؛ لبخند دشمن حکایت از تمایل و دوستی او ندارد، بلکه برای فریب ما لبخند می‌زند. مقام معظم رهبری فرمود: دستکش مخملی در دست چدنی است. (بیانات در دیدار زائران و مجاوران بارگاه حضرت امام رضا (ع). ۱/۱/۱۳۸۸.) نکته چهارم؛ در گفتار دشمن باید دقت کرد، در لابه‌لای سخنان آنان کینه و نفرت موج میزند. البته آنچه در دل دارند بسیار بیشتر است ازآنچه در زبانشان اظهار می‌کنند. اینجا بصیرت لازم است تا عمق نفرت آنان درک شود و مسلمانان در پاسخ نفرت خود را آشکار کنند؛ و همیشه میان ما و شما عداوت و دشمنی پدیدار است تا آنگاه‌که به خدای یگانه ایمان آورید.» نکته پنجم؛ دشمن نسبت به شما کینه دارد، تنها غضب ندارد، حس انتقام‌جویی دارد، لذا حرف شمارا نمی‌فهمد و نمی‌خواهد بفهمد، چون اهداف خاصی را دنبال می‌کند. نکته ششم؛ یکی از امدادهای غیبی خداوند، بیان نورانی قرآنی است که چهره دشمن را افشا می‌کند، روحیه آنان را برای ما نشان می‌دهد تا اغفال نشویم و آگاه و هوشیار باشیم. نکته هفتم؛ به بهانه جذب کفار «محارب»، به آنان محبت نباید کرد؛ زیرا انگیزه واقعی این محبت، ترس، طمع یا خود باختگی است. نکته هشتم؛ با هر موفقیت مسلمانان، خشمگین و با هر زیانی به آنان، خوشحال می‌شوند و در آخر نکته نهم؛ ایستادگی، مقاومت و تقوای الهی، تنها راه مقابله با دشمنان است. اگر جامعه‌ای در برابر دشمنان ایستادگی کند و بصیرت و خداترسی را سبک زندگی خود قرار دهد، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی با بیان اینکه مرزهای ارتباط با دشمنان در آیات فوق و دیگر آیات قرآن، سیره نبی مکرم و ائمه معصومین (ع) روشن است، گفت: شناخت این مرزها سخت نیست. اگر آیات کریمه قرآن را با تدبیر مرور کنیم، در می آبیم که دشمن کیست و چه اندیشه‌هایی در سر می‌پروراند.

امام‌جمعه فولادشهر لنجان تأکید کرد: کسانی که همواره علیه قرآن، پیامبر و مسلمانان دسیسه می‌کنند و چهره رئوف و نورانی اسلام را دگرگون و خشن معرفی می‌کنند، اسلام هراسی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. افراد جاهل «ناآگاه به اسلام» و شرور را برای بدنام کردن چهره اسلام اجیر کرده و به جان مسلمانان انداختند.

وی در ادامه متذکر شد: اینان دشمنان قسم‌خورده دین، شرف و عزت مسلمانان هستند. امروز آمریکا و انگلیس و صهیونیست دشمن حقیقی اسلام و امت اسلامی می‌باشند.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر اظهار داشت: بنابراین از این آیات استفاده می‌شود که در امنیت بودن مسلمانان در برابر نقشه‌های شوم دشمنان مشروط به استقامت و هوشیارى و داشتن تقوى است، و تنها در این صورت است که امنیت آن‌ها تضمین گردیده است. این هشدار و اعلام‌خطر به‌صورت کلى و عمومى است و باید در هر زمان و در هر حال مسلمانان به این هشدار توجه کنند. ولى متأسفانه بسیارى از پیروان قرآن از این هشدار غفلت ورزیده‌اند و در نتیجه گرفتار نابسامانی‌های فراوان شده‌اند.

وی در ادامه خطبه‌های دوم با بیان اینکه چهلمین دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامى ایران یادآور رشادت‏ ها، پایمردى ‏ها و جان‌فشانی‌های ملت ایران اسلامى به رهبرى امام خمینى (ره) در برابر استبداد داخلى، استعمار و دخالت خارجى است، گفت: سلام و درود خدا به روان پاک شهدای انقلاب و امام شهیدان، آغاز چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی را به پیشگاه باعظمت امام زمان (عج) و محضر رهبر معظم انقلاب و عموم ملت شریف ایران و همه شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

سرافراز تأکید کرد: انقلاب شکوهمند اسلامى ایران تنها انقلابى در جهان است که توانسته است با وجود همه هجمه ‏ها، فشارها، تحریم‏ ها، تهدیدها، فتنه‌ها و جنگ تحمیلى ۸ ساله روى پاى خود بایستد و بدون انحراف از اصول و مبانى بنیادین خود، با پیشرفت‏هاى کم‏ نظیر در عرصه ‏هاى مختلف، در اوج عظمت و اقتدار و سربلندى، چهل‌سالگی‌های بعدى خود را آغاز کند.

وی اضافه کرد: در طول چهل سال گذشته مردم ایران با حضور آگاهانه و حماسى خود در راهپیمایى‏هاى بزرگداشت سالگرد انقلاب در روز ۲۲ بهمن هرسال، همواره پایگاه مردمى انقلاب را تجلى بخشیده و سرزندگى و پویایى انقلاب را به رخ جهانیان کشیده ‏اند، اما حضور پرشور مردم در راهپیمایى امسال از حضور در تمامى راهپیمایى‏هاى گذشته و دیگر عرصه‏ هاى مردمى انقلاب اهمیت بیشترى دارد.

امام‌جمعه فولادشهر لنجان با تأکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامى در روند یک جنگ همه‏ جانبه در ماه‏هاى اخیر براى تسلیم شدن و براندازى نظام اسلامى امید بسته ‏اند، گفت: به‌گونه‌ای که وزیر خارجه آمریکا در آخرین موضع‏گیرى خود با انتقاد از دولت اوباما که چرا در دوران فتنه ۸۸ همه ظرفیت آمریکا را براى حمایت از فتنه گران براى براندازى نظام جمهورى اسلامى بکار نگرفته است، تأکید مى‏ کند که «ما تلاش مى‏ کنیم تا مردم ایران کنترل پایتخت خود را در دست‏گیرند» و «ایران به یک کشور نُرمال تبدیل شود».

وی ادامه داد: با توجه به این سناریوى دشمن، حضور پرشور مردمى در راهپیمایى ۲۲ بهمن و اعلام وفادارى به‌نظام اسلامى اهمیتى بسیار بیشتر از حضور سال‏هاى گذشته داشته و باطل‌السحر توطئه ‏هاى دشمن خواهد بود.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان بیان داشت: کاهش حضور مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن براى دشمنان نظام اسلامى اهمیت حیاتى داشته و آن‌ها را در تشدید فشارهاى اقتصادى و حتى تهدیدات نظامى علیه مردم ایران مصمم‏ تر مى‏کند. هر کسی که کمترین درک از ضرورت امنیت، آرامش و حیات ایران اسلامى داشته باشد، باید در روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور به خیابان‏ها آمده و فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود را سر دهد؛ و به فضل الهی، جهان این حضور باشکوه و این پاسخ آتشین ملت غیور ایران را با گوش خود خواهد شنید و با چشم خود خواهد دید.

وی تصریح کرد: دشمنان این نظام امروز در بالاترین سطح از دشمنی با این نظام قراردارند و بحمدالله نظام جمهوری اسلامی ایران هم در اوج عزت و اقتدار و آمادگی قرار دارد لذا دشمنان بر نمی‌تابند و کاملاً اوضاع ایران اسلامی را رصد می‌کنند، ببینند آیا مردم در صحنه هستند یا نه؟

سرافراز گفت: اگر همچون سال‌های گذشته در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور فعال، پرشور و بانشاط داشته باشند مشخص است که آن‌ها نمی‌توانند با این نظام و با این ملت کاری کنند؛ اما اگر حضور مردم ضعیف باشد آن‌وقت بوق‌های تبلیغاتی خودشان را به راه می‌اندازند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است، مردم ناامید، دلسرد و سرخورده شده‌اند. اینجاست که راه را برای دخالت، سلطه و پنجه انداختن بر این کشور هموار می‌بینند.

وی ادامه داد: شرایطى که اکنون در منطقه و جهان شاهد آن هستیم، خبر از فتنه ‏ها و توطئه ‏هاى جدیدى از طرف جبهه استکبار و صهیونیزم علیه جمهورى اسلامى و ملت ایران دارد. امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه به آرامش و وحدت نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه ۲۲ بهمن مظهر وحدت ملی است، خاطرنشان کرد: بنابراین در این روز باید تمام ملت در کنار هم قرار گیرند و نباید عده‌ای به خود اجازه بدهند که در این صفوف شکاف ایجاد کنند.

 امام‌جمعه فولادشهر لنجان اضافه کرد: ما پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون وحدت امت اسلامی هستیم و به ثمر رسیدن خون شهیدان این نهضت را در سایه یکپارچگی ملت ایران بر محور ولایت‌فقیه و رهبری امام بزرگوارمان می‌دانیم، که ما را زیر پرچم اسلام و بر پایه‌ی ایمان، جمع کرد و هدایت نمود.

وی یادآور شد: بیخود نیست که امروز دشمنان، استقلال و آزادی و عدالت، ایمان و تقوا و روح سلحشوری و فرهنگ شهادت را هدف قرار داده‌اند، هر روز در جهت گسترش ابتذال و بی‌حجابی و اختلاط دختر و پسر و ترویج موسیقی و تبلیغ پوشش غربی و جشنواره‌های آن‌چنانی می‌کوشند و پاسداران ایمان و تقوا و مرزبانان اسلام و دین، یعنی ولایت‌فقیه و مرجعیت دینی و روحانیت شیعه را سد راه و مانع بزرگ مَطامع خویش می‌شناسند و در تخریب و تحقیر آنان می‌کوشند.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: آن‌ها قدرت نفوذ مرجعیت و روحانیت را در بین مردم به‌خوبی می‌دانند، آن‌ها فراموش نمی‌کنند فتوای تاریخی و افتخار آفرین میرزای شیرازی در تحریم تنباکو را که نه‌تنها ایران را از استحاله سیاسی بلکه از استحاله فرهنگی هم نجات داد، چون این مسئله تنها بُعد اقتصادی نداشت، وقتی کمپانی‌های اقتصادی به ایران می‌آمدند، مفاسد فرهنگی را هم با خود می‌آوردند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما این را متوجه شده‌اند که ولایت‌فقیه، ستون فقرات انقلاب اسلامی و حکومت دینی و عمود خیمه انقلاب است. لذا هیچ نهادی به‌اندازه ولایت‌فقیه از ابتدای انقلاب تا امروز، از ناحیه دشمنان خارجی و داخلی مورد هجمه واقع نشده است و این گویای آن است که ولایت‌فقیه نقش کلیدی و اساسی داشته و دارد.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر اصفهان در ادامه اظهار کرد: لذا امام بزرگوار ما به ملت ما آموخت که اگر می‌خواهید آسیبی به‌نظام نرسد پشتیبان ولایت‌فقیه باشید و الحمدالله چقدر خوب ملت ما درس ولایتمداری و ولایت‌پذیری را آموخته‌اند و انشا الله که این انقلاب به انقلاب جهانی امام زمان (عج) متصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: به هر تقدیر یکی از سیاست‌های اصولی نظام به تعبیر مقام معظم رهبری «عدالت اجتماعی» است و هدف از عدالت اجتماعی، برداشتن فاصله‌های میان مردم است که حضرت آقا فرمودند: در این زمینه کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم و آن کاری که باید انجام بگیرد، هنوز انجام نگرفته ولی همه بدانند که ما از این سیاست اصولی صرف‌نظر نکرده‌ایم و با جدیت به دنبال آن هستیم.

سرافراز با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی مبارزه با ظلم و فساد است، گفت: مبارزه با ظلم و فساد بسیار سخت است و همان‌گونه که رهبر عزیزمان فرمودند: فساد همچون اژدهای هفت‌سر افسانه‌ها است که از بین بردن آن به‌راحتی امکان‌پذیر نیست ولی حتماً باید انجام شود. بخصوص برخورد با ظلم و فساد در میان کارگزاران حکومتی که باید شدیدتر وجدی‌تر از بقیه موارد باشد.

وی ادامه داد: به‌هرحال یکی از ویژگی‌های مهم این انقلاب مردمی بودن و دینی بودن انقلاب است. انقلاب اسلامی، مردمی بود و مردمِ معتقد به اسلام در همه مراحل همچون دفاع مقدس و شهادت فرزندانشان، صبر و شکر کردند، زیرا این دفاع و شهادت در راه خدا و امام حسین علیه‌السلام بود.

این امام‌جمعه با بیان اینکه در همه برنامه‌ها باید مردم در اولویت باشند و مسئولین هم بدانند در نظام اسلامی شأنی جز خدمت به مردم ندارند. تصریح کرد: خالصانه و برای رضای خدا، برای مردم کار کنند زیرا خداوند از ما مسئولان خواسته است خادم مردم باشیم و به آن‌ها خدمت کنیم و بدانیم که این خدمت، عین عبادت است.

وی تأکید کرد: حرف مردم، شکایت از فساد و تبعیض است. مردم بسیاری از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد و تبعیض را تحمل نمی‌کنند، بنابراین مسئولین هر سه قوه باید به‌طورجدی با فساد مبارزه کنند. ضمن این‌که برخی مسئولان آستانه تحمل و ظرفیتشان را هم بالا ببرند که بتوانند صدای مردم را بشنوند و مشکلات و کمبودها و کم‌کاری‌ها و سوء مدیریت‌ها را بپذیرند. در برابر بیان مشکلات موضع نگیرند. فکر نکنند منطقه تحت مدیریت شان مدینه فاضله است. یقیناً کارهای بسیار خوبی تاکنون انجام‌گرفته اما طبیعی است بسیاری از کارها هم به هر دلیلی زمین‌مانده است که باید با همکاری و هم‌گرائی و تلاش و همدلی این کمبودها و نواقص جبران شوند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+