اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15717789   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

مشکل اساسی شاهین‌شهر عدم وجود هویت اجتماعی است/ جایگاه شاهین‌شهر به‌عنوان یک شهر توسعه‌گرا باید حفظ شود

مشکل اساسی شاهین‌شهر عدم وجود هویت اجتماعی است/ جایگاه شاهین‌شهر به‌عنوان یک شهر توسعه‌گرا باید حفظ شود

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حسین ابراهیمی ناغانی عصر روز گذشته در همایش مشورتی صاحب‌نظران علمی و اجتماعی شهر شاهین‌شهر پیرامون سند چشم‌انداز بیست‌ساله و برنامه استراتژیک پنج‌ساله شهرداری شاهین‌شهر اظهار کرد: مسئولیت و مطالبه گری اجتماعی زمانی در شاهین‌شهر محقق خواهد شد که شهروندان هویتشان را از این شهر دریافت کنند و خود را در قبال شهر به‌عنوان یک شهروند شاهین‌شهری متعهد بدانند.


وی با بیان اینکه از این همایش می‌توان به‌عنوان طوفان مغزی و خرد جمعی نخبگان شاهین‌شهری یاد کرد، افزود: هدف از برگزاری همایش پایش و تحلیل سند استراتژیک توسعه شاهین‌شهر استفاده از خرد نخبگان شهر است و باید به سمتی حرکت کنیم که جایگاه و شأنیت شاهین‌شهر به‌عنوان یک شهر توسعه‌گرا حفظ شود.

رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر با بیان اینکه مشکل اساسی شاهین‌شهر عدم وجود هویت اجتماعی است، تصریح کرد: برای رسیدن به این مقصود تلاش و جدیت مضاعفی لازم است و باید از تمام ظرفیت فکری نخبگان و شهروندان بهره برد.

وی گفت: متأسفانه شاهین‌شهر با مشکلات و مسائل پیچیده و رها شده زیادی همراه است که راه برون‌رفت از آن‌ها حرکت بر اساس برنامه راهبردی، استفاده از نظرات کارشناسی و نهایتاً ترسیم چشم‌اندازی منطقی است.

ابراهیمی ناغانی ادامه داد: رفع بحران‌های اقتصادی در سال‌های پیش روی شهرداری و برنامه‌ریزی در این مورد از وظایف انکارناپذیر شورای شهر شاهین‌شهر است که امید داریم با کمک کارشناسان نقشه راهی منطقی ترسیم کنیم.

وی در ادامه به نظریه خردگرا در برنامه توسعه شهری گریز زد و آن را میراث مدنیت دانست و افزود: برنامه‌ریزی عامل تحقق عقلانیت و حاکمیت خرد جمعی در جامعه است و رویکرد شورای شهر در تدوین سند حاضر نیز بر همین مبنا است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+