اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/10/26    کد خبر: 15717707   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

مبارز با قاچاق کالا در شاهین‌شهر و میمه نیازمند همکاری مردم است

مبارز با قاچاق کالا در شاهین‌شهر و میمه نیازمند همکاری مردم است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، عطاالله نعمتی روز گذشته در جلسه هم‌اندیشی و ترویج فرهنگ اطلاع‌رسانی در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با قاچاق کالا گفت: می‌توان دستور رهبر معظم انقلاب درباره برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده و از بین بردن اجناس کلان قاچاق را خط جدیدی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست.


وی با اشاره به پیامدهای منفی کالای قاچاق بر اقتصاد کشور، تصریح کرد: قاچاق کالا صدمات بسیار زیادی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند؛ چراکه در یک مکانیزم درست اقتصادی، کارگزاران، تصمیم گیران و برنامه ریزان اقتصادی به‌گونه‌ای تعرفه‌های گمرکی  و مالیات بر واردات را تعریف می‌کنند که بتوان یک تبادل منطقی برای حمایت از تولید و حجم کالای مورد نیاز در داخل به وجود آورد، به شکلی که باعث فزونی تقاضا بر عرضه نشود و به‌گونه‌ای نباشد که قیمت‌ها برای مردم سخت شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاهین‌شهر و میمه در رابطه با دیگر آثار منفی کالای قاچاق توضیح داد: چون این کالا از حیث پرداخت مالیات معاف می‌شود، قیمت تمام شده‌اش با کالای ساخت داخل قطعاً از وضعیت رقابتی بالاتری برخوردار خواهد شد.

وی به‌فرمان چند ماده‌ای مقام معظم رهبری خطاب به دولت در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: باید با همراهی رسانه‌های کشور تبليغات متناسب و هوشمندانه و همه‌جانبه در خدمت اين مبارزه قرار گيرد تا بتوان به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

این مقام مسئول با اشاره به عرضه کالاهای قاچاق در برخی بازارهای روز و شب و خرید مردم از این کالاها، تصریح کرد: باید این مراکز هرچه سریع‌تر ساماندهی شده و تحت مدیریت واحد قرار بگیرند که در این راستا، البته اقداماتی نیز شده است. چراکه در برخی موارد شاهد هستیم کالاهایی که از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده‌اند و فاقد استانداردهای لازم هستند، بدون محدودیت در این مراکز عرضه می‌شوند.

وی فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با مضرات خریدوفروش اجناس قاچاق و حمایت از کالاهای تولید داخل را بهترین راهکار جهت کاهش این پدیده دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم شناخت دقیقی نسبت به آسیب‌های قاچاق کالا داشته باشند، قطعاً در هنگام خرید نسبت به این موضوع حساسیت پیدا می‌کنند و همین امر، دلیل مهمی در کاهش عرضه این‌گونه کالا می‌شود.

نعمتی با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه حائز رتبه اول در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اصفهان هست، گفت: مبارزه با قاچاق کالا و پیامدهای سوء آن در شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیازمند همکاری مردم است چراکه آسیب‌های ناشی از قاچاق کالا اقتصاد ملی را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در کنار اقدامات سخت‌افزاری، برنامه‌های نرم‌افزاری، بسترسازی فرهنگی و ایجاد زمینه اشتغال پایدار لازمه مبارزه با قاچاق است، تصریح کرد:‌ وجود پدیده قاچاق کالا یکی از موانع اصلی گسترش حمایت از کالای ایرانی است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+