اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/12/6    کد خبر: 15717704   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

بسیاری از تبلیغات پزشکی در شاهین‌شهر کذب است/ وضع قوانین در راستای صیانت از حقوق مردم است

بسیاری از تبلیغات پزشکی در شاهین‌شهر کذب است/ وضع قوانین در راستای صیانت از حقوق مردم است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، شهریار جعفری گیو ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی و ترویج فرهنگ اطلاع‌رسانی که به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه و با حضور عطاالله نعمتی به‌عنوان نماینده فرماندار، حضور اصحاب رسانه و همچنین کانون آگهی و تبلیغاتی‌ها در تالار شیخ بهایی برگزار شد، اظهار کرد: بعضی آگهی‌های تبلیغاتی در حوزه پزشکی آن‌چنان وعده و وعیدهایی می‌دهند که فرد بدون اطلاع از صحت‌وسقم پارامترهای عنوان‌شده در آگهی جذب آن می‌شود.


وی افزود: بر اساس قانون سازمان نظام پزشکی، متولی صدور مجوزهای حوزه پزشکی در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی است، اما باید دید چه میزان از تبلیغات گسترده‌ای که هر روز از درگاه‌های مختلف از قبیل نشریات، اینترنت، صداوسیما و تبلیغات محیطی که شاهد آن هستیم با مجوز این سازمان انجام می‌شود؟!

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی شهرستان شاهین‌شهر تصریح کرد:‌ طبق قانون سازمان نظام پزشکی باید علاوه بر صدور مجوز تبلیغات پزشکی، عین عبارتی که باید در تبلیغات درج شود را برای پزشکان نوشته و تأیید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نحوه و نوع تبلیغ در رسانه‌های مکتوب، بیلبورد و سایر رسانه‌های جمعی را برای پزشکان مشخص کرده و حتی زمان تبلیغات که حداکثر 6 ماه است را به آن‌ها اعلام می‌کند.

جعفری گیو با بیان اینکه بااین‌حال تعداد زیادی از پزشکان بدون مجوز اقدام به تبلیغ و اطلاع‌رسانی می‌کنند و این موضوع فقط به شاهین‌شهر منحصر نمی‌شود؛ بلکه در سایر شهرها مثل اصفهان هم‌چنین وضعیت مشابهی وجود دارد، گفت: از نظر قانون، هر فردی که قصد اطلاع‌رسانی دارد باید با مراجعه به‌نظام پزشکی، نوع تبلیغ و محتوای پیام خود را شرح داده و در نهایت بعد از بررسی در هیئت نظارت مجوز خود را دریافت کند.

وی متذکر شد: اگر به پزشکی در حوزه تبلیغات پاسخ منفی داده شود، به این علت است که از نظر نظام پزشکی یا محتوا و یا اینکه نحوه تبلیغ وی، غیرقانونی تشخیص داده‌شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه بسیاری از تبلیغات پزشکی در شاهین‌شهر کذب است، بیان داشت: تبلیغات حق افراد است و ما کسی را از حق خود محروم نمی‌کنیم؛ اما این حق را هم نمی‌دهیم که فردی با تبلیغات بی‌پایه و اساس اطلاعات اشتباه به مردم بدهد.

وی با تأکید دوباره بر اینکه وضع قوانین برای تبلیغات پزشکی در راستای صیانت از حقوق مردم است، ادامه داد: نوع، شیوه و مضمون تبلیغات برای ما مهم است و اگر کسی رعایت نکند قطعاً مجوز وی را باطل می‌کنیم.

جعفری گیو با بیان اینکه نظارت بر تبلیغات پزشکان و مراکز پزشکی بر عهده شبکه بهداشت و درمان هست، یادآور شد: اگر تعامل خوب و سازنده‌ای بین سازمان نظام پزشکی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین کانون‌های آگهی و تبلیغاتی برقرار شود، بدون شک دیگر کسی جرات تخلف در این زمینه پیدا نخواهد کرد چراکه حرفه پزشکی حرفه مهم و حساسی است که با جان افراد سروکار دارد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+