اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/6    کد خبر: 15726616   در دسته بندی اجتماعی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان؛

رئیس اداره تعزیرات شاهین شهر معرفی شد/لابی های پشت پرده اجازه بازنگری قانون تعزیرات را نمی دهند/سال گذشته 14 هزار و 500 میلیارد تومان محکومیت تعزیراتی در اصفهان

رئیس اداره تعزیرات شاهین شهر معرفی شد/لابی های پشت پرده اجازه بازنگری قانون تعزیرات را نمی دهند/سال گذشته 14 هزار و 500 میلیارد تومان محکومیت تعزیراتی در اصفهان

  مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: میزان محکومیت های تعزیراتی در سال ۱۴۰۱ رقمی نزدیک به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین شهر اصفهان علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهین شهر و میمه با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت اظهار کرد: امروز شرایط کشور به خاطر مسائل و مشکلات اقتصادی که بخش قابل توجهی از آن متوجه تحریم های ظالمانه دشمنان هست یک شرایط خاص و ویژه ای است.


وی افزود: با توجه به اتفاقات خاصی که توسط دولت سیزدهم در حوزه افزایش فروش نفت و صادرات کالاهای تولیدی اتفاق افتاده است مردم به شدت امیدوار هستند که ثمره این تلاش ها و فعالیت های حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس کشورمان را بر سر سفرهای خود ببینند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته بخاطر جراحی اقتصادی که اتفاق افتاد و حذف ارز ترجیحی و همچنین افزایش یارانه در استان اصفهان بیش از ۵۰۰ پرونده رسیدگی به تخلفات تعزیراتی تشکیل شد که این حجم نسبت به مشابه سال ۱۴۰۰ رشد سه برابری را در پی داشت افزود: به همین خاطر در سال گذشته همه ظرفیت قضات تعزیرات صرف تعیین تکلیف این پرونده ها شد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی استان اصفهان خبرداد: میزان محکومیت های تعزیراتی در سال ۱۴۰۰ رقمی نزدیک به ۵۴۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به رقمی نزدیک به  ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی خواستار اصلاح قانون تعزیرات حکومتی کشور شد و گفت: تاریخ انقضا این قانون به اتمام رسیده است و حاکمیت باید برای احقاق حقوق مصرف کننده و همچنین نقش تاثیرگذار قانون گذار به سمت به روز کردن آن حرکت کند.

مختاری با بیان اینکه تعزیرات حکومتی باید هم در رسیدگی به پرونده های تخلفات تعزیراتی نهایت سرعت، رعایت زمان و احقاق حقوق مصرف کننده و همچنین حاکمیت را در نظر داشته باشد، افزود: به هیچ عنوان اجازه دخالت لابی های پشت پرده در احکام صادر شده برای پرونده های تعزیراتی را در استان اصفهان نخواهیم داد.

وی خاطر نشان ساخت: احکام را با قاطعیت صادر و با همکاری همه عوامل شورای تامین در مرکز استان و شهرستانها از قضات صادر کننده احکام تخلفات بازار نهایت دفاع و پشتبانی را خواهیم کرد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی استان اصفهان تصریح کرد: امروز در سازمان تعزیرات حکومتی با سه چالش از جمله اینکه؛ بسیاری از احکام به خصوص در حوزه اهتکار بازدارند نیست و همانگونه هم در بالا عنوان شد باید در قانون تعزیرات یا همان بازار بازنگری شود، دوم اینکه سازمان تعزیرات دارای بسیاری مشکلات زیر ساختی است و سوم اینکه باید در حوزه بازرسی یک سازمان مستقل تحت عنوان سازمان بازرسی و نظارت بر کالا ایجاد شود.

وی اضافه کرد: برای داشتن سازمان تعزیرات حکومتی پویا باید سران قوا پای کار بی آیند و در این زمینه تصمیم های اجرایی در حوزه تغییرات بگیرند.

مختاری یادآور شد: برخی مسائل وجود دارد که نمی توان آنها را رسانه ای کرد اما همین قدر باید بگوییم در حوزه قانون بازار برخی خواص با لابی گری های سیاسی در راستای منافع خود در حال تضعیف آن به نفع خود و به ضرر مردم هستند

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از زحمات محمدصادق فلاح محمدی مدیر پیشین تقدیر و داوود ریاضی به عنوان رئیس جدید اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهین شهر و میمه معرفی شد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #تعزیرات #حکومتی #اصفهان #جویا #بازار #ایران
ما را دنبال کنید:
+