اشتراک گذاری


  • facebook

  • twitter


1404/2/25

زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور:

روابط عمومی دولتی بر اعتمادسازی و ارائه چهره‌ای مثبت از سازمان تمرکز دارد

روابط عمومی دولتی بر اعتمادسازی و ارائه چهره‌ای مثبت از سازمان تمرکز دارد

  رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی روابط عمومی گفت: با توجه به تغییرات در سلیقه مخاطبان، روابط عمومی باید به سمت استفاده از محتوای کوتاه و جذاب، و همچنین بهره‌گیری از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری اصفهان سبز ، حمید خواجه‌نژاد در همایش بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط‌ عمومی با اشاره به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه در دنیای امروز اظهار کرد: محور اصلی این نشست، ارائه راهکارهایی برای ارتقای عملکرد روابط عمومی و تطبیق آن با نیازهای مخاطبان در عصر دیجیتال است.

وی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در جلب اعتماد عمومی افزود: روابط عمومی فراتر از یک وظیفه سازمانی، نیازمند ایجاد ارتباط موثر با مردم و جلب اعتماد آن‌ها است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور به شباهت‌ها و تفاوت‌های روابط عمومی دولتی و خصوصی پرداخت و تصریح کرد: روابط عمومی دولتی بر اعتمادسازی و ارائه چهره‌ای مثبت از سازمان تمرکز دارد، اما روابط عمومی خصوصی بر برندسازی و افزایش درآمدزایی متمرکز است.

وی با اشاره به ضرورت به‌روزرسانی روابط عمومی گفت: با توجه به تغییرات در سلیقه مخاطبان، روابط عمومی باید به سمت استفاده از محتوای کوتاه و جذاب، و همچنین بهره‌گیری از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی حرکت کند.

مشاور وزیر کشور ادامه داد: مخاطب امروز ما، خود یک کاربر کنشگر است و با یک گوشی همراه هوشمند می‌تواند روایتی را شکل دهد؛ اگر روایت اول را از دست بدهیم، جبران آن دشوار است.

خواجه‌نژاد گفت: در عصر حاضر، اطلاع‌رسانی سریع و دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است و روابط عمومی باید با بهره‌مندی از منبع خبر معتبر و مرجع به این مهم دست یابد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور تاکید کرد: دوران تولید محتوای یک‌سویه به پایان رسیده است و روابط عمومی باید از طریق شنیدن فعال، رابطه‌ای دوسویه با مخاطب برقرار کند.

مشاور وزیر کشور بیان کرد: برای موفقیت در حوزه روابط عمومی، نیاز به همکاری و تعامل بین تمام ذینفعان و همچنین توجه به نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به مدیریت اطلاع‌رسانی بحران‌ها اظهار داشت: در بحران‌ها نباید اظهار نظرهای شتاب‌زده و بدون بررسی دقیق، صورت گیرد، بلکه باید ضمن به دست گرفتن جریان خبری، به اقتضای زمان حادثه ورود به هنگام داشت و آمارهای متقن منتشر کرد.

خواجه‌نژاد در انتها با تأکید بر به‌کارگیری راهکارهای نوین در حوزه روابط عمومی اظهار داشت: این حوزه باید بتواند نقش مؤثرتری در مدیریت راهبردی و ارتقای جایگاه سازمان‌ها ایفا کند.


کد خبر :28315 منتشر کننده خبر : آراد جویا

برچسب ها

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید روابط عمومی امید اعتماد دولت
ما را دنبال کنید:

+