اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/8    کد خبر: 15726622   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 18  دقیقه

در 24 ساعت گذشته؛

بسته خبری ایران از نگاه پایگاه خبری صدای جویا

بسته خبری ایران از نگاه پایگاه خبری صدای جویا

  مهم ترین اخبار سراسر کشور طی 24 ساعت گذشته از رسانه های مختلف مخابره شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از تهران، مهم ترین اخبار سراسر کشور طی 24 ساعت گذشته از رسانه های مختلف مخابره شده است به شرح زیر است؛


 +نماینده مردم بناب در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان برای جذب بودجه‌های فرهنگی تلاش نمی‌کنند.

+ فرماندار خوی گفت: بارش تگرگ و جریان سیل بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان به مزارع، باغات و زیر ساخت‌های شهرستان خوی خسارت وارد کرد.

 +مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به زیر پوشش بودن ۲ هزار و ۴۴۹ خانواده دارای دو قلو و بالاتر در استان گفت: این خانواده ها در ممجوع ماهانه ۱۹ میلیارد ریال مستمری می گیرند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری فردی که با شگردی خاص از فروشندگان اجناس در یک سایت تبلیغاتی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

+پیکر آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی فردا با حضور مسئولان و دوستدارانش در اصفهان تشییع می‌شود.

+دانشنامه ۱۳ جلدی «مشگین‌شهر» نوشته «مرتضی کرامت» با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

+مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از موافقت با احداث تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریال خبر داد.

+فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با مجرمان اقتصادی ۲۱ متهم در ایلام دستگیر شده اند.

+دادستان ایلام از صدور قرار نظارت قضایی مبنی بر عدم حضور در محل کار برای ۲ نفر از مدیران متخلف شهرداری ایلام خبر داد.

+مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در بوشهر افتتاح شد.

+فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف ۶۸ هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع در کارگاهی در پاکدشت خبر داد و گفت: ارزش این مشتقات نفتی ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

+فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام پنج باند مواد مخدر در غرب این استان خبر داد و گفت: از این باندها یک تُن و ۲۴۵ کیلوگرم تریاک کشف شد.

+معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرک صنعتی شهرکرد با کمبود شدید نیروی کار مواجه شده‌ایم و واحدهای تولیدی نیازمند کارگر هستند.

+مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از ابلاغ دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم عملکرد سال ۱۴۰۱ خبر داد.

+فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از کشف دو و نیم تن کود شیمایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

+مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۴۲ هزار هکتار از اراضی استان به کشت نخیلات اختصاص که از این میزان سطح زیر کشت نخیلات در سال گذشته بیش از ۲۷۸ هزار تن خرما تولید شد.

+رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با اجرای پویش «به- حرمت- امام- رئوف- می‌بخشم» اولیای دم یک پرونده پس از ۳۰ سال از قصاص قاتلان فرزندان خود گذشت کردند.

+مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: یک قلاده توله پلنگ که به دلیل نامعلوم از مادر خود جدا شده بود در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم کشف شد.

+مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان گفت: با حمایت خوب متقاضیان در شهر زنجان پروژه‌های نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال ساخت است.

 +رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه فروش مرغ بالاتر از کیلویی ۷۳ هزار تومان گران‌فروشی است، گفت: مردم با گزارش گران‌فروشی به تعادل قیمت مرغ می توانند کمک کنند .

+رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان از قرارگرفتن استان در جایگاه دوم بودجه‌های عمرانی کشور در قانون بودجه ۱۴۰۲ خبر داد.

+فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از سواری پژو در یکی از محله‌های شیراز، ۲۵۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و حشیش کشف شد.

+نانوایی‌ها در ماه‌های اخیر در استان قزوین شرایط مطلوبی ندارند و این در حالی است که مردم و حتی نانوایان از وضعیت موجود گلایه داشته و خواهان رسیدگی به مشکلات هستند.

+رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به پیش بینی حضور ۲ میلیون زائر برای مراسم سالگرد ارتحال امام از اعمال محدودیت های ترافیکی مسیرهای منتهی به مرقد امام در این ایام خبر داد.

+یکصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان نیز همچون قبل با دعوت گزینشی و محدودیت از سوی دبیرخانه شورا برای نمایندگان رسانه ها برگزار شد.

+دادستان سیرجان از کشف بیش از ۱.۵ کیلو طلای قاچاق در یک طلافروشی این شهرستان خبر داد.

 رئیس دفتر شبکه ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از هدف گذاری تولید ۳۵۰ هزار تن نخود در کرمانشاه خبر داد.

+مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۶ هکتار بافت فرسوده در یاسوج وجود دارد و در مجموع ۶۷۶ هکتار بافت فرسوده در شهرهای مختلف استان نیازمند بازسازی است.

 +رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مراوه تپه گفت: بقایای لاشه یک راس میش وحشی از شکارچیان غیرمجاز منطقه شکار ممنوع پالیزان کشف و ضبط شد.

+سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش آمار بیماران کرونایی در استان گفت: طی شبانه روز گذشته ۲۵ بیمار کرونایی بهبود یافته از بیمارستان های گیلان مرخص شدند.

 +مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به جمع‌آوری مدارس کانکسی در این استان در قالب طرح شهید «پناهی»، گفت: هنوز ۱۲۶ میلیارد تومان از مطالبات سیلاب سال ۹۸ به ما پرداخت نشده است.

+مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از باغ ملی و ۳۳ هکتاری رامسر به عنوان مزرعه بزرگ گردشگری یاد کرد و گفت: این اثر ملی و تاریخی احیا می شود.

+رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات گندمکاران خبر داد.

 +مدیر کل فرودگاه بین المللی قشم از برقراری خط پروازی قشم به عربستان برای نخستین بار خبر داد.

رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: انتقال زندان مرکزی بندرعباس به خارج از شهر با قید فوریت انجام شود.

+دادستان همدان گفت: پس از تعیین تکلیف اعتراضات و شکایت‌هایی که در کمیسیون ماده ۳ مطرح شده، شرکت آب منطقه‌ای مکلف است به اقدامات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه گنجنامه سرعت ببخشد.

+مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یز از احداث اولین گلخانه مدرن ۴ هکتاری موز در یزد خبر داد.

روز گذشته اتفاق افتاد؛ خدایی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر معرفی شد

+برخی منابع خبری از انتخاب آقای جدیدی به عنوان دادستان جدید شهرستان شاهین شهر و میمه خبر دادند

+یادواره شهدای اطلاعات عملیات لشکر ۱۱ حضرت امیرالمؤمنین (ع) و شهیدان علی بسطامی، محمود پیرنیا و غلام رضایی‌نژاد با حضور سردار نعمان غلامی رئیس دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) در محل قرارگاه بانروشان برگزار شد.

+رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی گزارشی از پیش بینی تولید ۸۰هزار تن چغندرقند پاییزه از مزارع مناطق گرمسیری استان خبر داد.

+امروز در ارومیه ۶ متهم اصلی نزاع دسته جمعی در ارومیه دستگیر شدند و در اتفاقی دیگر محافظ فرماندار اشنویه که فرماندار و استاندار آذربایجان غربی را در بازدید از پروژه‌های عمرانی همراهی می‌کرد، در تصادف جاده ای جان باخت.

+رئیس سازمان برنامه و بودجه:افزایش ٢٠ درصدی مبلغ یارانه درصورت استفاده از کالابرگ برای خرید ٩ قلم کالای اساسی مشمول این طرح انجام خواهد شد.

+رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: سی تی آنژیوگرافی پیشرفته ۲۵۶ اسلایس وارد مجموعه بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان شد.

+مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان برممنوعیت کاشت و توسعه گونه غیر بومی درخت پائولونیا تاکید کردو گفت : کاشت گونه مذکور در فضای سبز شهری و در مجاورت مناطق تحت مدیریت که منجر به تخریب و آلوده نمودن زیستگاه های طبیعی گردد از طرف این سازمان جرم محسوب شده و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

+احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: میکروفن من بسته شده و اجازه نطق به من داده نمی شود. در این شرایط انتظار داریم که مجلس و هیات رئیسه در دفاع از حقوق نماینده ملت ایران ورود پیدا کند.

+نماینده مردم چابهار در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: گردش مالی ۵۰ هزار میلیاردی فیلترشکن ها یک فاجعه و دهن کجی به مردم است، نمی شود شما به عنوان رئیس جمهور و من به عنوان نماینده به دنبال تیک آبی اینستاگرام باشیم و ملت را از کسب و کار مجازی خود محروم کنیم.

+مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با بررسی دلایل تفاوت درک مردم از تورم در جامعه و نرخ تورم رسمی کشور، عنوان کرده است که براساس افکارسنجی انجام شده در مرکز پژوهشهای مجلس در مردادماه ۱۴۰۱ میانه نرخ تورم احساس شده توسط مردم ۸۶ درصد بوده است. این درحالی است که بانک مرکزی و مرکز آمار نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه این ماه را به‌ترتیب ۴۶ و ۵۱ درصد اعلام نموده‌اند.

+عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: لایحه عفاف و حجاب در دستور کار بوده و افراد بسیاری بر روی آن کار می کنند ولی متأسفانه برخی از افراد حزب اللهی با مواضع خود در زمین دشمن بازی می کنند. وی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون موجود فردی که کشف حجاب کرده است مجرم بوده و ضابط قضایی باید آن را دستگیر کند و دادگاه تشکیل و خانم مکشفه برای خود وکیل بگیرد و در نهایت بر اساس قانون جریمه شود که با توجه به شمار مجرمین اجرای آن امکان پذیر نیست.

+سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: اعضای این کمیسیون با ۵۳ درصد آرا با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موافقت کردند.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #جهان #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+